Gå til innhold

noen som har hatt 1 MA som det gikk bra med i neste svangerskap? Noen forskjell på svangerkapene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei kjære prøverigjen:)

Jeg har hatt 2 MA og 2 SA, er nå gravid igjen for femte gang på 18 mnd og er i dag 8+4 :)))

Har vært på tidlig UL for 1,5 uke siden, og sett det lille hjertet slå! Alt var normalt, da var jeg 6+6. Tror og håper at det går bra denne gangen :)

Første gang mistet jeg tvillinger i MA i uke 12, deretter en spire i MA i uke 10, så en tidlig SA i uke 5 og deretter en tidlig SA i uke 5.

Forskjellene var at da jeg gikk med tvillingene var jeg sykt dårlig fra 1 uke før IKM og helt frem til det ble oppdaget på UL i uke 12 at det ikke var noe liv (mars -09). Hadde symptomer i mange uker etterpå :(

Hadde en mens og ble gravid samme måned (mars -09), men dessverre en ny MA :(

Da hadde jeg ingen symptomer overhodet - følte meg ikke gravid i det hele tatt!!! Ingen ømme bryster, ingen stikninger i ligamentbåndene, absolutt ingenting kjente jeg... Ble igjen tilfeldig oppdaget på tidlig UL i uke 10 (30.mai -09) at det ikke var noe liv.

Så ble jeg gravid igjen 3 mnd senere (aug -09), og mistet i SA i uke 5 - følte jeg hadde masse symptomer, så var kjempelei meg da :(

Så ble jeg endelig gravid igjen (juli -10), nesten 1 år etter siste SA, men begynte å blø bare 5 dager etter IKM, en styrtblødning da også :(

Blødde bare i 2 dager, og jammen var ikke testen positiv i slutten av aug, nærmere bestemt 19 august, var da 3+2 og er fortsatt gravid, men bare 8+4 i dag - så håper det går bra denne gangen ja :)

Er ved godt mot, har ømme bryster, kvalme/uggenhet, svimmel, strekker i ligamentbåndene innimellom, men føler meg egentlig ikke gravid - sånn som jeg har gjort de fleste andre ganger... Men, siden vi fikk se ett lite hjerte slå for 1,5 uke siden på tidlig UL, så velger jeg å tenke positivt inntil det motsatte er bevist :)

Det synes jeg du også skal gjøre - tenk positivt!! Som regel går det bra neste gang, selv om kanskje jeg er ett lite unntak på det da, hehe :)

Lykke, lykke til :)))

Stoooor klem fra

Hadde en MA i 2007, fikk en datter i februar 2009, nå er jeg gravid i 10 uke med nummer to.

Det var forsjell på svangerskapene, men selv følgelig også likheter. Er f.eks sulten hele tiden! Men rakk aldri å bli kvalm når jeg hadde MA ( i uke 10, men pnroblemer fra uke5)

God lørdag! Er veldig glad du har startet denne tråden:) Jeg hadde en MA i mai (11.uke) og er gravid igjen nå. Er kun i 5. uke, og det virker altfor tidlig å glede seg over noe som helst... Men samtidig går vi og fniser rett som det er. Merker jeg er langt mer paranoid nå, og har også mer ubehag. Føler jeg er gjennom alle slag former for ubehag i underlivet i løpet av en dag; en slags stølhet, litt uvel, strekking, stikking... Og da er det ikke så lett å "bare glemme det" til vi skal på tidlig UL i slutten av neste uke..

Annonse

Kjære kjære deg!!! Hva du har vært igjennom!!! Så bra at dere/du har "stått på", nå går det bra;)!!!!!!

Vi kommer også til å kjøre på igjen hvis det skjer igjen, bite tennene sammen, selv om det er slitsomt. Heldigvis kan jeg jobbe redusert en periode så da går det.

Ved MA i juli(uke7/utskrapning uke8, legen mente den hadde gått til grunne i uke 5) hadde jeg nesten de samme symptomene som nå, unntatt vondt i halebeinet, og de stikningene rundt mensen hadde jeg ikke, heller ikke noe mye/om noe av de murringene, er litt mer kvalm nå, drømmer mye denne gangen også litt mareritt, mer følsom for lukt. Men, ellers er det helt likt:ufattlig trett og ufattlig trett, kviser, i tåka, ukonsentrert, følsom.

Vi skal til ul neste uke på ons, da er vi 7uker på vei, håper ikke det bærrer rett til utskrapning, så tenkte pakke en bag med det samme, men får ikke lov av kjærsten han tror det går bra, og jeg aner ikke, er met redd.

Ja, skal prøve tenke positivt;) hihi

Masse lykke til til deg og:)!!!!!!!

Stor klem fra meg og;)

God lørdag til deg og appelsin;)

Vi går også rundt og fniser rett som det er selv om vi er livredde for å glede oss for mye, ul.neste uke på ons, kommer til å være skrekkslagen.....

Høres ut som et veldig bra tegn med de murringene, stølhet og strekking;) hadde mye av det selv fra uke 4-5, nå har det gitt seg litt i noen dager men, beynnte noe på`n igjen i dag....

klem

Hei!

Jeg hadde en MA nå i februar, mistet da i uke 9.

Det som skiller seg veldig ut fra dèn gangen, og nå -

er at den gangen fikk jeg aldri noe bånd til babyen,

jeg bare gikk rundt og visste at noe var galt.

Nå fikk jeg bånd med babyen med èn gang,

og det gjorde jeg også med min førstefødte datter,

som ble født i 08 :))

Ved MA'n hadde jeg veldig få symptomer, som

forsvant mer og mer etter uke 9. I tillegg fikk jeg

aldri motlyst på øl, røyk & sprit, det gjorde jeg

med førstemann, og det gjorde jeg denne gangen

også.

Ellers er det ikke så stor forskjell, er like beymret

hver gang jeg er gravid uansett.

Håper det går bra for oss alle denne gangen!

Lykke til jenter <3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...