Gå til innhold

Dette med EL-tester er vanskelig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å følge litt med på EL denne måneden. For 8-9 dager siden var testene nesten positive. Da antok jeg at EL nærmet seg og testet ikke mer på noen dager. Men når jeg tester igjen nå (i går og i dag) er den fortsatt nesten positiv.

Jeg hadde jo håpet på kun 1 strek, sånn at jeg vet at EL har vært og jeg kan telle litt dager igjen. Men nå har jeg brent 7-8 tester som alle er nesten positive.

Skal ikke egget slippes snart'a?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke tester tester du med?

Selv tester jeg med billig strimler, og de får 2 streker uansett, men det er kun når test streken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken at EL testen er positiv. Ellers er den negativ.

Skrevet

Har forstått det slik at de fleste EL-tester har skyggestrek, eller er nesten positive uansett fordi man egentlig allerede har dette hormonet det testes for i kroppen, selv om man ikke har EL. Det er kun når streken blir like sterk som, eller sterkere enn kontrollstreken at nivåene har steget.

Skrevet

Det har dere selvfølgelig helt rett i. Da jeg testet forrige gang (07) fikk jeg aldri så mye som en skyggestrek engang, men det er jo mulig at kroppen min har forandret seg etter forrige svangerskap og at jeg nå produserer mer LH generelt.

Jeg testet igjen i dag, og nå er den iallfall sterkere enn kontrollstreken. Blir en litt lang syklus, bare:)

Takk for hjelpen, damer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...