ineholten Skrevet 24. september 2010 #1 Del Skrevet 24. september 2010 Deler min historie her hos dere. Tirsdag 31 september var dagen vi skulle på ultralyd på rutine sjekk, hadde en tidlig UL i uke 13 pga blødninger men de sjekket kun hvor blødning kom fra å om hjerte slo å ikke mere, hadde de bare sett ekstra godt etter hadde jeg da sluppet å fø min lille jente 7 uker senere. MEn vi gledet oss super mye til å se kjønnet å planlegge farge på rommet og baby klær. Etter utallige mange måinger på babyens hode, sier jordmoren svakt at vi nok måtte dra til Trondheim til spesialister for å sjekke ut en liten feil som hun så, men hun sa at det sikker ikke var noe men bedre å få sjekka det ut. Helt lamslåtte kjørte vi fra orkanger å rett til tronheim, og der fikk vi vite at jenta vår hadde en sjelden kromosom feil og ikke vill overleve utenfor mors mage... Dette var helt grusomt og vi klarte ikke å ta inn all informajon, fostervannsprøve, overleger, sosionomer å beskjeden om at jeg skulle igjennom en fødsel innenfor kort tid. Under en uke senere ble jeg satt i gang å fødselen tok 7 1/2 time, den var veldig smertefull i forhold til en normal fødsel, har en sønn på 5 år og fødselen med han var problematisk men mye mindre smertefull... Men er glad jeg kjempa meg igjennom den med nesten ingen smertelindring. Jenta var bare 21 cm lang å hadde dobbel leppe ganespalte,vannhode å 3 kromosom av alt. Nydelig var hun, med mine føtter i miniatyrstørelse. Sitter her nå og føler meg så tom invendig, ALLE er gravide plutselig å jeg er selfølgelig glad for deres vegner, men jeg venter på å få henta min baby som er død å gravlegge henne...det er så vondt... HELT frygtelig synes jeg..Men skal bli godt å få et sted å sørge over henne på, sammen med tulla til søstra mi som ble bare 1 dag gammel... Der skal de to prinsessene få hvile seg sammen <3 Hvor lang tid to det for at dere fikk grått ordentlig, sørget?? Jeg lukker alt ute og alle sier jeg er såååå sterk, men jeg vil ikke være sterk, vill bare føle å sørge over lilleprinsessa...men får det ikke til........ Hvor lang tid to det før dere ble gravide igjen, vill helst nå........... Klem til alle dere der ute <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142362607-skal-hente-urnen-p%C3%A5-mandag-b%C3%A5de-gleder-meg-%C3%A5-gruer-meg/
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #2 Del Skrevet 27. september 2010 Hei ! Gjikk nettopp gjennom dette selv for 1 uke siden, og var i uke 18. Min fødsel varte i 13 timer, og valgte selv og ikkje få noe smertestillende. Etter 11 timer var smertene så store at jeg begyndte og spy. Måtte da gi opp og fikk morfin. Følte meg skyldig for at jeg hadde valg og avbryte svangerskapet. Fikk beskjeden at fosteret hadde store kromoson feil, og at magen ikke hadde lukket seg sjikkelig. Barnet levde inne i magen, men var for svak til og tåle fødselen, og om den var så heldi, så kom den aldri til å overleve uttenfor magen. Føler veldig med deg !!! Og klarde helder ikke å ta inn all informasjon som jeg fikk på sykehuset. Følelsene kom ikke før jeg satt på flyet hjem, og forsto at der var ingen baby lenger .. Er veldig gla for at jeg hadde kjersten der og gråte på. Har grått veldig mye om kvelden når jeg vanligvis ligger og holder på magen for og kjenne på livet. Jeg kar ikke fått noe fasit svar på hvor fort jeg kan bli gravid igjenn, siden det er forkjellig frå person til person. Men er du heldig, så blir du gravid etter 1 vanlig mens. Jeg må dessverre vente helt til desember pga kjeresten er i millitæret Men satser på at den sitter da !! Klem <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142362607-skal-hente-urnen-p%C3%A5-mandag-b%C3%A5de-gleder-meg-%C3%A5-gruer-meg/#findComment-142369364
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #3 Del Skrevet 27. september 2010 Føler med deg. Jeg mistet også nettopp. Fosteret døde i magen, og jeg var 15 uker på vei. For meg hjelper det å tenke at det var noe galt med fosteret. At det var best slik. Det er andre gangen med meg, så jeg har vært igjennom dette før. For meg gikk sorgen fort over, og jeg tenker fremover. Ta deg den tid tar. Du får muligheten igjen til å bli gravid :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142362607-skal-hente-urnen-p%C3%A5-mandag-b%C3%A5de-gleder-meg-%C3%A5-gruer-meg/#findComment-142370875
ineholten Skrevet 28. september 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 28. september 2010 Fikk også en 4 dels dose morfin, det var alt... vi er flinke som holdt ut med de smertene skal jeg si deg, for det som vi har vært igjennom både følelsesmessig å smertemessigt er ENORMT... Hjelper å tenke på at babyn ikke ville ha overlevd utenfor magen ja, men grusomt er det fordi... Vet du hvilke kromosom feil babyen di hadde? Høres veldig likt min igrunn.... Venter spent på første mens å da er det full gang i køya... håper det går fort når kjæresten sin kommer hjem da....... lykke til.. håper vi snart ses inne på 1 trimester klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142362607-skal-hente-urnen-p%C3%A5-mandag-b%C3%A5de-gleder-meg-%C3%A5-gruer-meg/#findComment-142375290
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #5 Del Skrevet 3. oktober 2010 Får ikke vite va feilen var før rapporten er klar. Men det som var sakt var at feilen skjedde allerede i uke 5. Å det var ingenting jeg hadde gjort. Det var uvanlig, men kunne skje Magen hadde ikke lukket seg, så der var ingen navlestreng. Så babyen fikk nering gjennom fostervannet. Bena var ikke sjikkeli utviklet, og ryggraden var kortere enn normalt. Der var så mange feil at det ikke var levedyktig ifølge legene. Ja håper det skjer fort Lykke til ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142362607-skal-hente-urnen-p%C3%A5-mandag-b%C3%A5de-gleder-meg-%C3%A5-gruer-meg/#findComment-142395764
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå