Gå til innhold

Søknad om foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sendte den inn siste uka i august. Da var det akkurat tre måneder til termin. Fikk svar på begynnelsen av denne uka :)

Skrevet

sendte inn min mandag som var nå, har termin 1 desember. er nok noen uker til jeg får svar.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg var sent ute 8 uker før termin, så jeg stressa for å få den inn fort. Halvannen uke etter lå svaret i posten. (oslo, hvis det skulle ha betydning) Hadde ikke trengt å vært så tidlig ute. Dessuten er det arbeidsgiver betaler ut pengene, så det hadde likevel ikke vært noen krise om det hadde kommet for sent.

Skrevet

Fikk beskjed om at jeg ikke kunne sende den inn før enn etter uke 26 jeg, for nav godtok ikke termin "bevis" fra lege/jordmor før enn etter da... så jeg må vente litt til.. og jeg som ville være ute i godt tid, slik at det kanskje, muligens, vist jeg er heldig at det kunne vært ferdig til termin ;-)

Skrevet

Vi sendte inn før uke 26, så vi fikk brev i posten om å måtte sende bekreftelse på termin fra etter 26. uke. Tok bare en kopi av helsekortet, så det var heldigvis ikke så mye styr med det. Og allikevel ble søknaden behandla på tre uker - cred til NAV :)

Skrevet

Leverte søknad i uke 29, fikk 2 brev i går, i uke 37... Hvor det i det ene stod at de hadde mottatt papirer fra arbeidsgiver, men ikke mottatt søknad om foreldrepenger fra meg... Og i det andre datert samme dag, at de hadde mottatt søknad om foreldrepenger fra meg for ca 1 uke siden, og beregnet ca 3 måneders behandlingstid... Måtte ringe NAV og høre hvordan i h****** det hadde seg at det tok sååååå mange uker å få papirene fra skranken på NAV inn til forvaltningen i nabobygget... Det hadde de ikke svar på, men beklaget så mye...

Takk og lov for at jeg har arbeidsgiver som betaler ut pengene i permisjonstiden på forskudd og får refusjon fra NAV...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...