Gå til innhold

Hei Tirilgirl/1MA + en i hjertet: Spørsmål vedrørende Duotest

Muse

Anbefalte innlegg

Hei Tirilgirl/1MA + en i hjertet:

Jeg har også tatt en Duotest samt ul.

Det jeg lurer på hva var dine blodprøveresultater ? Fikk du resultate på treforskjellige Down 21, 18 og 13 samlet eller hver for seg ?.

Jeg fikk først alderen på 1:99 (jeg er 40 år blir 41 ved fødsel), Ul nake mål på 1.5mm. Ul viste at alt var kjempe fint med nesbein og målinger av nakkefolden samt fosterhinnen. Men når de la inn blod prøven ble down til 1:55, fikk resultat på (Trisomy 18 ) 1:23279 og (Trisomy 13)

1: 12804. Syntes jo at dette var jo litt skremmende eller rart at den 1 reagerer sånn i forhold til de 2 andre. Vet at vi er omtrennt gjevn gammle. Jeg har spurt legene om Crionen kan påvirke Free b- hCG eller at jeg er blitt befruktet vet Ivf, men de svarte at innfor et 1/2 årsiden gjorde de det men har endret oppfatning av dette at det ikke betyr så mye. Vet at du gikk på Crionen...

er jo litt engstelig for og ta fostervannsprøve grunnet abortrisiko..

Fortsetter under...

Hei kjære deg:)

Vet ikke om jeg har noe fasit svar på spørsmålet ditt, så jeg kan bare skrive litt om de resultatene jeg selv fikk.

Jeg er 41 år.

Aldersrisiko: 1:68

Risiko ut fra ultralyd og alder: 1:473

Risiko ut fra blodprøve, ultralyd og alder: 1:2847

Risiko for trisomi 13, 18 og 21: Lav

Nakkefold: 1,4 cm.

Ta kontakt med sykehuset og spør, mulig det kan være en skrivefeil da. I mitt brev står det at man får tilbud om fostervannsprøve om prøven er høyere enn 1250. Fikk du tilbud om prøve eller????

Ang. det med progesteron støtten kan jeg ikke gi deg noe svar.....

Masse masse lykke til og håper du får de svarene du ønsker:) Klem

Hei, Tirilgirl/1MA + en i hjertet, takker for svaret.

Jo jeg ble tilbud fostervannsprøve.Men reagerer litt på tallene fikk ikke vite resultate ved alder + ultralyd. Fikk bare tallen for alle trisom 13,18 og 21.

Vi har bestemt oss for og ikke ta fosvannsprøve grunnet abort risiko også grunnet at vi mistet når jeg var 5+4 for 1 årsiden. I og med at ultralyden var så fin og de fant nesebein samt nakkefold var på1.5mm. Skal ha oppfølings ul i uke 16 på riksen.

Hei igjen:)

Ja, det er ikke alltid lett og vite hva man skal gjøre. Men siden både nakkefold og neseben resultater er så fine og gode hadde nok vi også valgt det samme som dere:)

Første gang jeg var gravid slo jeg ut på 1:10 på antiføtoprotein. Det kunne bety at noe på kroppen var åpent, eks. ryggmargsbrokk. Ble fulgt veldig godt opp på Ullevål, alle UL viste ingen feil med barnet!!!! Nå mistet vi den lille gutten i uke 19, men av andre årsaker. Og obduksjon viste et frisk foster.

Jeg følges opp på Riksen pga risikosvangerskap og er veldig fornøyd med de:) Særlig Dr. Henriksen som er en erfaren lege med et veldig behagelig vesen.....

Masse masse lykke til videre, hold meg oppdatert:) varm klem

Uff da, det må jo ha vært veldig trist for dere da, ja det er godt og få en ekstra oppføling når man har opplevd en spontanabort så seint i svangerskapet.

Vi har jo tenkt frem og tilbake hva vi skal gjøre og jeg har jo sovet litt urolig noen netter, men ut i fra det du forteller at dert slo ut på 1:10 på antiføtprotein men at de ikke fant ingen ting ved deres foster så er det jo håp.

Takk det samme masse lykke til videre :)

Skal på første svangerskapskontroll på gynokolog klinikken i Drammen på Onsdag så det blir jo spennende.

Har du foresten vært på mamma treff i Drammen (BIM) jeg har ikke vært det ennå men har vurdert det. Hadde vært artig og møtes en gang. Kjempe klem tilbake :)

Hei igjen:)

Det var på en UL kontroll på Ullevål vi fant ut at den lille gutten var død:/ Så da bar det tilbake til sykehuset her i Drammen for en fødsel.....

Lykke til på kontroll på onsdag:) Jeg har gått hos Deidrie der nede og hun er helt fantastisk:) Skal ringe denne uken og bestille 3D UL hos henne, min mann har frem til nå ikke vært med på noen UL. Så da blir det litt mer virkelig for han også.....

Jeg har ikke vært på noen BIM treff her i Drammen, sist gang det var hadde jeg ikke mulighet. Jeg går jo sykemeldt og har jo en del tid, så si bare fra så stiller jeg gjerne opp på en kopp kaffe he ri byen når det passer deg:)

Varm klem fra Konnerud

Annonse

Hei igjen til deg også :)

Det hørtes ikke ut som noe hyggelig opplevelse :/ Det er vel ekstra betryggende og få en ekstra oppfølging i dette svangerskapet.

Kontrollen gikk fint, måtte jo ta invendig ul da de ikke har så bra utstyr men fikk se et bankende hjerte og en liten en som vinket til oss. Spurte om de tok 3D Ul i og med at jeg leste at du hadde skrevet det. Ja det måtte jeg bare bestille i reseptsjonen, men dette skulle tas i uke 23-24 tror jeg. Jeg er nå 13+2 uker. Har du fått bestilt 3D ul, vet du hva det eventuellt koster for jeg glemte og bestille og spørre.

Skal til jordmor den 7 okt og skulle ta blovdprøvene da for laben var stengt når vi var der i dag. Mulig jeg får høre hjertelyden da, har bare sett at det slår og at den lille vokser og gror, merker det også på maven :)

Det høre koselig ut med et lite treff i byen, jeg jobber i Drammen så vi kunne jo tatt en liten lunsj pause sammen en dag :)

Takker for omtanken :) Varme klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...