Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere, har der fått stor mage?

Anbefalte innlegg

Hun/Han ligger visst enda ganske langt nede, jeg var hos jordmor og fikk høre hjertelyd i går og hun måtte stikke den greia langt ned. Så ingen ordentlig mage, selv om jeg er ganske hard om man klemmer på magen. Har gått ned rundt 9 kilo da, på grunn av kvalme. Er i uke 16.

Fortsetter under...

Jeg er i uke 24 og har gått opp fra 56-64 kg, altså 8 kg. Har stooor mage, men er ganske lita selv med forholdsvis kort rygg, så det er ikke noen lengderetning å vokse på, og da blir det vel utover da! Tror ikke vekta har så mye å si, så lenge den er forholdsvis jevn. Jeg tenker iallefall sånn at hvis jeg er i god nok form til å trene og gjøre det jeg vil, og ikke tar helt av på sukkerfronten, så går det bra dette :)

Legger ved en link jeg fant - viser "normal" vektøkning i sv.skapet.

http://mammanett.no/graviditet/livsstil/vektoekning_i_svangerskapet

Helt enig i at du får frem noe viktig glagravid! vi bør alle nyte gravidkroppen vår, og fokusere mindre på vekta.

spis sunt, drikk mye vann,vær fysisk aktiv det man greier, og pynt seg :) vær stolt av gravidkroppen.

da jeg var gravid for første gang, forsvant kiloene raskt etter fødselen, amming og trilleturer gjorde susen. :)

jeg skal ikke bli gravid flere ganger, så skal VIRKELIG nyte dette siste svangerskapet :)

Gikk ned 2 kg første trimester på tross av at formen var helt fin, men er vektoperert, så det er nok derfor. Legene har stresset litt med det på grunn av operasjonen, men har gått opp nesten 1 kg på tre uker nå, så ser ut som om kiloene kommer for fullt;) Magen har poppa ut de siste ukene, dessverre skjult under den slappe magen jeg hadde fra før av, så det er ikke så synlig enda....

Er 23 uker imorgen, og har lagt på meg ca 3 kg, har gått fra 68 til 71. De siste 3 ukene har jeg ikke gått opp noen ting. Har veldig liten mage enda, kan nesten ikke synes. Dette er min andre og jeg er egentlig ganske overraska over at jeg ikke har lagt på meg mer eller blitt større fordi jeg med forrige hadde lagt på meg 6-7 kilo på samme tid og så myyye større ut. Startvekten var 3-4 kilo høyere da, så kanskje det er det som er årsaken til at man ikke ser det så godt. Føler at livmoren vokser. Skal på kontroll neste uke, så håper at SF-målet ser normalt ut da, blir jo litt nervøs av at magen og kiloene ikke kommer.

Annonse

Jeg er 26 +0 idag (med førstemann), og har vel gått opp 7-8 kilo. Stresser ikke noe med vekta, og prøver å ikke veie meg hvis jeg ikke må. Har vært veldig stresset med vekt tidligere, på grensen til spiseforstyrrelse, og prøver nå heller å tenke at det er viktigst å få i seg rett mat og masse drikke (og innimellom litt snop ;) ).

Ettersom jeg har lest forsvinner det meste av vekta i løpet av de første månedene etter fødsel, og hvis man triller tur og rører litt på seg, samt ammer, så tror jeg kiloene forsvinner greit av seg selv :) Husk at det er bra å ha litt lager så kroppen har næring og fettstoffer til melken :)

Magen har blitt ganske så stor den, strutter godt :) Veldig glad for det!

Jeg er i uke 18 og har tatt av meg 4 kilo siden jeg ble gravid. Mest på grunn av at jeg ikke drikker alkohol (drakk en del vin til mat osv før jeg ble gravid) og tenker mer på hva jeg spiser tror jeg. Har ikke lyst på fet mat heller noe som sikkert også hjelper. Har liten mage, men stor nok til at jeg ikke kan skjule at jeg er gravid lenger noe jeg er glad for. Var lettet da jeg leste at en del her ikke har lagt på seg noe særlig selv om de er i uke 22-24, en bekymrer seg alltid tror jeg (og kanskje for mye til tider?). Regner med at kiloene kommer snart og sikkert raskt... Lykke til videre! :-)

Jeg er i uke 16, og har ikke lsg tpå meg noe. kanskje hellet gått ned i vekt! Hadde ikke vekt de to første månedene, men etter først kontroll har jeg gått ned 0.5 kg. har dårlig matlyst, og blir så fort mett! jeg har ikke fått noe særlig mage, og ingen har spurt meg om jeg er gravid eller mistenker noe.

MH

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...