Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere, har der fått stor mage?

Anbefalte innlegg

Jeg er selv i uke 21, vet egentli ikke hvor mye jeg har lagt på meg til nå, kan tenke meg d er rundt 5-6 kilo. Så og si alle komenterer hvor liten jeg er (altså magen). med dem andre 2 har jeg vert en flodhest...så blir nesten litt bekymret, men kjenner liv;))...venter gutt denne gang...så muligt d kan ha noe å si ...noen som har opplevd d samme. Venter nr 3 ;))

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg har en gutt og ei jente fra før, og er nå i uke 17 med nr 3. Med begge de to andre har jeg rast opp i vekt fra første dag, og fått den gravidmagen på no time. Denne gang har jeg fremdeles ikke lagt på meg, og ingen kan se på meg at jeg er gravid heller foreløpig. (Like greit, siden vi ikke har sagt det til noen ennå...) Er ganske slank, så det er ikke det at gravidmagen er skjult bak en god bilring heller. ;-)

Regner med at det varierer fra graviditet til graviditet, og fra kvinne til kvinne. Tror ikke du har noe å bekymre deg for, siden du kjenner liv og alt! :-)

Venter jente og har lagt på meg 3 kg foreløpig. Synes det er litt trist å ikke legge på seg noe særlig jeg da, men regner med det som trengs kommer uansett, og symfysemålene er helt normale. Er forøvrig 26+3 i dag.

venter nr 1, er 14 + 3 og har lagt på meg 5 kg alt. gått opp fra 52 til 57 så det er ikke SÅ ille da. magen buler bra nå, men vi blir fort store i familien og får forholdsvis store barn. Gleder meg til den blir større da:D

Jeg har vel lagt på meg 3-4 kg (veier meg ikke ofte). Magen er ikke stor sammenlignet med andre sine gravidmager. Men siden det ikke er lenge siden forrige fødsel så er den kanskje litt slappere denne gang. Ting har ikke kommet helt på plass siden sist. Men nei, jeg er ikke akkurat stor selv om dette er 2. gang.

men hva som er grunnen til at du er mye mindre nå enn de to andre gangene kan f.eks ha noe å gjøre med hvordan morkake og baby ligger. Kanskje hadde du en del mer fostervann de andre gangene? Eller kanskje får du en mindre baby denne gangen også, uten at det er noe galt. Har du vært på kontroll i det siste? Hvordan er symfysemålene?

Jeg er forresten 26+5 nå ;)

Jeg er i uke 21, har lagt på meg sju kg så langt... Uff, dette lover ikke godt, det blir nok 20kg denne gangen også. :( Jeg har fått mage, det vises (endelig!) tydelig at jeg er gravid, men den er selvsagt ikke kjempestor enda. Det er så ulikt hvordan man bærer barnet, så jeg ville ikke vært bekymret hvis jeg var deg... Har du vært på UL, var alt ok da? Kjenner du liv, er jordmor fornøyd med SF-målet ditt?

Jeg kjenner ei som overhode ikke fikk mage før hun var sju mnd på vei. :)

Annonse

Jeg er i uke 21 og har lagt på meg 5-7 kg (førstegangs), inkludert en lang ferie med litt for mye god mat... Magen vokste veldig fort fra en liten kul som jeg kunne få flat med å trekke sammen magemusklene i uke 19, nå kan jeg ikke trekke magen inn uansett hvor hardt jeg prøver. Stikker like langt ut som puppene, så nå er det ingen hemmelighet lengre! Og buksene mine, til og med fjellbukser som vanligvis sitter løst, er stramme.

Syns fortsatt jeg ser mer tjukk enn gravid ut, men de som kjenner meg ser det veldig godt :)

Jeg er 21+3 i dag og har ikke lagt på meg noe. Har heller ingen mage, men så er jeg ganske lang og tynn til vanlig. Var slik forrige gang også, fikk ikke mage før jeg var godt over 7 mnd på vei. Men den ble aldri stor. Synes det er kjempegreit:)

Jeg har lagt på meg 4 kg, er i uke 25,men magen ser faktisk nesten ut som jeg skulle være fødeklar;) Nå skal det sies at jeg venter nr 6 og får store barn, og er ganske liten selv.

Jeg er i uke 14 og har kun lagt på meg 0,5kg.

MEN jeg har STOR mage... Men det skal sies at det et er kort tid siden forrige svangerskap. Og dette er mitt tredje, har i tillegg fått påvist navlebrokk etter det forrige svangerskapet, samt at magemusklene sannsynligvis har blitt strekt i overkant mye. Så jeg har ikke klart å skjule denne graviditeten siden uke 8/9. Dumt, for man vil jo gjerne komme seg over den "magiske grensen" før man sier noe men,men. Alt ser heldigvis ut til å gå bra:)

Dette med vekt og str på magen er veldig individuelt kan vi nok bare fastslå :)

Annonse

22 uker og lagt på meg 4,5 kg. Ligger mellom 68 og 69 nå. Drømmer om vekta annenhver natt (nei, er ikke spesielt opptatt av vekt) at den viser både 79 og 89 kg. La på meg 12 sist, og håper på ca det samme nå. Vil helst ikke passere 80.

Jeg har fått mage :) hehe.. er 14+4

Har vært sånn med de to andre barna også, så er ikke noe overraskelse egentlig.. Jeg har gått ned 4 kilo, men nå den siste uken har jeg lagt på meg 1 kilo igjen, så er fortsatt på minus siden. Har vært så mye kvalm, og har sluttet å drikke brus å spise godter, er nok en del av årsaken til vekttapet.. Ellers er det liv der nede, og baby'n fokser som den skal :)

Gjest babyfabrikken1979

Godt å høre at det er flere som ikke har lagt på seg så mye, for dette har bekymret meg mye. Jeg har gått ned 1 kg, og begynner på uke 27 i morgen. Legen min peser meg veldig med dette, for med de andre hadde jeg gått opp ca 10 kg på denne tiden. Men det er mye som spiller inn på hjemmefronten, så jeg prøver å ikke stresse med vekta. Men det bekymrer meg litt at magen er så liten denne gangen, symf.mål er normale, men jeg var veldig stor med de andre 3. Men det henger kanskje sammen med vekta, eller...?

kommer litt an på hvordan baby'n ligger også vettu :) vet de som bærer barnet veldig innvendig at de ikke får så stor mage .. tror ikke du trenger å bekymre deg jeg siden symf.mål er som normalt :)

Og at man legger på seg eller ikke har jo noe med hva man spiser, og alt som skjer rundt en.. :)

Tenk positive tanker..

sender deg en klem

Enig m.det m.positive tanker! Men merker at jeg sliter litt slev, likevel.Er i uke 14 og har gått ned 5 kg (grunnet kvalme og opkast), men magen syntes med en gang da;) Har en datter fra før og er ganske spedbygd. Håper og regner med at vekten kommer mer på etterhvert:)

Forrige svangerskap la jeg på meg over 20 kg. Og de 10 første kiloene var på plass allerede etter 18 uker. Jeg stresset noe helt voldsomt med at jeg la på meg så mye, og syntes det var helt forferdelig. Har ingen (!!!) bilder av meg selv som høygravid - nektet å bli tatt bilder av fordi jeg følte meg som en elefant. Det er trist nå å ikke ha noen bilder. Jeg angrer på at jeg ikke bare koste meg med magen, og var stolt over en frodig gravid-kropp. Kiloene forsvant som dugg for solen etter fødsel. De første 15 var borte ila. et par måneder, de fem siste ila. et halvt års tid til, og etter det forsvant det jammen 5 ekstra kilo - helt uten at jeg gjorde noe som helst annet enn å trille masse turer og amme. Så denne gangen har jeg bestemt meg for at jeg slett ikke skal bry meg om disse kiloene. Jeg vil selvsagt forsøke å spise sunt og holde meg i aktivitet, men det er i grunn ikke mer man kan gjøre. Aner ikke hvor mye jeg har lagt på meg til nå, for jeg har bevisst latt være å sjekke - men det ligger nok an til å bli som sist.

Så dette var bare en liten oppmuntring til de som ble litt deppa over å lese mange av innleggene over. :) Vi er selvsagt alle litt misunnelige på dere som bare går opp noen få kilo, eller som t.o.m. går ned, så dette er for all del ikke ment som kritikk til dere - heldiggriser. Men til alle oss andre flodhester - nyt graviditeten og fokuser heller på aktivitet og sunn mat fremfor antall kilo! (Og dessuten er det uansett lov til å kose seg på sofaen med godteri innimellom!)

:) takk..! :)

Jeg blir litt sånn småstressa for at jeg skal bli veldig stor... Er 26 uker nå, og allerde tror jeg 8 kg..

Men jeg har forstått at dette er super individuelt... Jeg tenker at jeg nok havner i flodhestklassen jeg også, men jeg er ikke usunn jeg heller, så det er vel det kroppen trenger da tenker jeg..

Jaja, det blir som det blir uansett:)

Det eneste jeg tenker på, er om hvis det ikke funker for meg å amme riktigt... da blir det ikke like lett å gå ned etter på... det er litt kjedelig..:(

Bra sagt, glagravid!

Alt for mye vektstress her på BIM.

Nyt å være gravid og frodig og kunne strutte meg mage og pupper.

Jeg har lagt på meg masse, minst 12 kilo - er i uke 28 - men får masse komplimenter for fin mage. Mange tror at jeg er helt fødeklar, he,he..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...