Gå til innhold

innsett av 1 eller 2 egg??

Anbefalte innlegg

fordeler og ulemper med 1 egg vs 2 egg.. ??

er så usikker på hva vi skal velge for neste forsøk, har fått satt inn 1 egg tre ganger, blitt gravid alle gangene men også mistet før vi har kommet over 3mnd perioden.

Ved neste forsøk kan vi velge å få satt inn 2 egg, men samtidig vet man jo at risiokoen for komplikasjoner er større i svangerskapet med tvillinger. Men kanskje muligheten for å lykkes med minst ett egg er større ved innsett av to.. huff, ikke lett å få tankene ned..

noen som har tatt valget tidligere og vil dele sine tanker?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142361568-innsett-av-1-eller-2-egg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har satt inn to egg de tre siste forsøkene,man må jo selvfølgelig tenke på at det kan bli TO små av det,men for våre del har det liksom føltes som at sjansen er større for å få ETT!

skulle det bli to,så må man self bare ta det når det kommer.ikke lett det der,men jeg (vi)har aldri stusset.

Det med å sette inn 1 eller 2 egg kommer an på kvaliteten på embryoene? Jeg satte inn 2 embryo og det var aldri tvil i mine tanker rundt dette spørsmålet. Jeg fikk spørsmålet ganske tidlig fra legene og de var enige med meg heldigvis. Hadde det blitt tvillinger så hadde det vært kjempebra synes jeg for da hadde jeg nok ikke prøvd igjen (selv med større risikosvangerskap osv)... I England hvor jeg har tatt ICSI (jeg bor her) så ringer de først dagen etter "fertilation" for å si hvor mange som ble "fertilized". De ringer så igjen etter 3 dager (en er som regel booket inn for innsett på dag 3) for å gi gi råd om hvor mange som er av god kvalitet og om det er verdt å vente i 2 dager til for å se an utviklingen. Hos meg så var jeg så heldig at jeg hadde 13 embryos, men etter 3 dager så var det vanskelig å plukke ut 2 for innsett for de var alle ganske like i utvikling. De anbefalte derfor å vente i 2 dager til noe som jeg gjorde. Dette var jeg glad for, for når vi kom inn på sykehuset for innsett 5 dager etter egguttak, så hadde embryone utviklet seg veldig forskjellig på de 2 siste dagene... Så det var 2 helt klare embryos å sette inn og 5 andre som var veldig bra som vi valgte å fryse. Jeg satte inn 2 embryo og 1 av de hugget seg fast! Jeg er nå i uke 18 og tenker fortsatt på hvor glad jeg var for at jeg satte in 2 embryo heller enn 1. For tenk om jeg hadde bare satt inn 1 og det var det embryoet som ikke virket?

Enig om at en har større sjanse, og skulle det bli 2 så ville jeg ikke ha bekymret meg for mye. Det er mange som får tvillinger og en får bedre oppfølging også..

Lykke til med fortsettelsen alle sammen!

Klem

Sx

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...