Gå til innhold

Vanskeligere ved 3 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor er nå litt over 3 mnd. Har aldri vært noe problem å legge henne for soving på dagen eller kvelden før nå. For en uke siden slo hun seg bare helt vrang og blir illsint når vi legger henne fra oss i vogna eller sengen :( er så frustrerende når det har gått så fint til nå. Noen flere som opplever det samme? Hun sover greit om natten når hun først sovner. Sover kanskje 10 timer med noen oppvåkninger før mat. Også kanskje to timer til. Hadde lange lurer på dagen før, men nå kun tre lurer på 30 min. Dette gjør at hun blir overtrøtt og sutrete og sovner ved flaska. Sånn har vi det gående. Hva kan denne plutselige omvendingen komme av? Alle tips mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at ved 3-4 måneder blir de plutselig mer obs på omgivelsene sine, og dermed også når det IKKE er noen der... Husker at vår lille bølle plutselig ikke fant seg i å sitte alene i baksetet på den tiden.

Skrevet

Kan ikke gi deg noen råd. Men mini her er også litt over 3mnd, og her har vi merket en endring i atferd. Gråter noe sinnsykt, skal kun ligge i fanget og sove ( Det skulle han som regel før og men nå er alt annet umulig) hyler i bilsetet, hyler i vongna og på cafè og er blitt vanskeligere å legge og roe om kvelden..

De går igjennom en voldsom utv. nå, kanskje dette er litt mye for dem?

Skrevet

Gutten vår ble også sånn rett etter vaksinen ved 3 mnd. Før sov han natten gjennom, men rett etter vaksinen nektet han å sovne om kvelden, våknet flere ganger hver natt og sto grytidlig opp. Nektet også å sove om dagen, ikke i vognen, ikke i vuggen, ikke i bilen, så det var ganske harde dager. Vi jobbet beinhardt for å holde på rutinene om kvelden, legge han til vanlig tid selv om han ikke var trøtt.

Om dagen tvang vi han til å sove med å bysse han i søvn på meg. Etter noen dager der han sov på meg, ble han igjen klar for å sove om dagen. Da flyttet vi han ut i vognen og trillet til han slutt sovnet. Nå sovner han på stellebordet når vi tar på han luen.

Gutten vår er nå snart 4 mnd. Han sover flott om dagen, og sovner endelig fint igjen om kvelden. Men fremdeles våkner han en eller flere ganger om natten.

Har dessverre ingen tips utenom å prøve å holde på de rutinene som dere har sett har fungert før. Vi måtte jo ha noen dager der vi tvang han til å sove om dagen, kanskje du må gjøre det samme. Hjelpe henne til å finne roen. De dagene jeg ikke får han til å sove ute i vognen og han trenger å sove, lar jeg han sove på meg. Det er ikke ofte at han sover på meg nå lenger, men det gjør at dagen videre blir bra. Overtrøtt gutt er ikke så veldig kjekt.. :-)

Skrevet

Stønn, skal det ikke bli bedre ved 3 mnd alder da???

Da håper jeg at de som har hatt "håpløse" babyer før 3 mnd, får snille babyer etter 3 mnd og omvendt... ;)

Skrevet

Jada Makkapakka, sånn var det her;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...