snart5barn Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Jeg var innom føden lørdag 04.09 pga rier. var der i par timer for overvåking av riene. Jeg hadde da ingen tegn til åpning og var heller ikke moden. Riene ga seg etter hvert,så vi dro hjem. To timer etter at vi kom hjem gikk slimproppen for alvor. Det var ikke til og missforstå,kom mørkt slim i massevis utover hele dagen. Mandag 06.09 følte jeg meg ganske trøtt og sliten etter at jeg hadde sent barna til skole. Gikk og la meg til og sove,men våknet fordi jeg fikk løs mage. Ved middagstiden kl 16.00 fikk jeg menssmerter som kom og gikk, barna sa jeg ble blek og ba meg til og legge meg på sofaen. Mannen min kom hjem ved halv fem tiden og da kom disse menssmertene med ca 8 min melleom. Ved seks tiden var det nå blitt så vondt, og da var det fem min mellom riene,så da innsisterte mannen min på å dra til føden- Jeg ville ikke siden det måtte vere falske kynnere tenkte jeg,for det kan da ikke gå så fort. Men,men Kl 7.30 kom vi til føden og jm ville ta en sjekk og da var det 4 cm åpning og når jm skulle trekke ut fingrene så gikk vannet. Her blir det fødsel i dag sa jm. Men fostervannet var missfarget, så det ble satt en elektrode i hode til babyen for å overvåke henne. Babyens puls sank ved toppen av mine rier. Men heldigvis ga det seg nesten med en gang. Jeg brukte lystgass og det funket veldig fint. Når kl var ca 8 så var det 1-1 1/2 min melleom riene. Det var utrolig slitsomt. og nå var det 7 cm åpning. Men så stangerte det fullstendig. Når kl var ca 9 var det fortsatt 7 cm, og jeg hadde det utrolig vondt. Jm hentet da anestilegen for å gi meg epidural. Han kom innen fem min. Det var ikke så lett å få satt i nåla da riene mine var så tette. Men det gikk heldigvis. Da satte jm drypp for og få sterkere rier,så åpningen skulle gå fortere. Og fort gikk det. Jeg kjente fort pressrier,men ble bedt om og holde igjen. Plutselig så sank blodtrykket mitt og de måtte da stabilisere den. Det gikk heldigvis tilbake til normalen. Så var det tid til å presse. Jeg presset tre ganger og ved det fjerde presset så stoppet lille jenta rett ved skuldrene. AU.AU.AU og da ble hun stående sån til det neste pressria kom. Og endelig kl 21.22 kom lille Elvira Lovise til verden. Nå endelig er du her lille gullet mitt, var det første ordene pappan sa. Jeg fikk ikke sove den natten, jeg ble liggende å se på gullet. Dagen etter sto pappan og de fire store søskene utenfor barsel for og hente oss hjem. Alle barna gråt gledes tårer. Nå koser vi oss kjempe masse.
mamman_til_Bastian+spire Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Gratulerer med jenta=)
cadence Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Må ha vært utrolig godt med vel overstått fødsel:) Kos dere så masse med det nye tilskuddet i familien:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå