Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Vi sluttet med bleie på snuppa vår i juni, og det har vært svært få uhell. Men NÅ er det begynt... Tiss hver dag (1-2 uhell) og hun bæsjer i trusa støtt og stadig. (pågått i 3 uker nå). Vi har prøvd flere råd, og jeg så nesten utveien med å begynne med bleie igjen. Men hun vil ikke, sier at det er for babyer og tar den av seg. Når vi er hjemme går det som regel fint, men det kommer alltid en skvett i trusa før vi kommer på potte, resten kommer der. Hun tisser alltid noen dråper før hun sier ifra at hun skal tisse. Dette er så rart, at det alltid må lekke litt først. Jeg oppdager at den er litt våt, og setter hun på do, og da tisser hun, selv om hun sa at hun ikke måtte på do. Hun har sluttet helt med å si ifra at hun må på do nå, så jeg må bare ta en sjans. Skjønner ingen ting... Dette er ikke noe morro, siden barnehagen får litt ekstra nå om dagen med hennes uhell. Jeg føler jo på det.... Vi har vel kasta en truse med bæsj hver dag nå. De skal ikke i min vaskemaskin i hvert fall. Hva er vanlig? Hvordan gjør dere det? Hva ville dere gjort i min situasjon? Nå går det mot vinter og kaldt også. Hun er ikke tørr på natten. Er forresten 2,5 år om 2 uker. Alle tips, råd og erfaringer mottas med STOR takk!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Tror dette er helt vanlig. jeg ville prøvd å følge henne på do en gang i timen eller noe sånt. så kanskje det går bra. ville ikke begynt med bleie igjen...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Ikke helt uvanlig tror jeg. Prøv med en gang i timen på do. I barnehagen (som vår snupp på samme alder akkurat begynte i), er det aldri uhell - bare hjemme....
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Takk for svar! I dag har det ikke vært noen uhell etter jeg snakket med de i barnehagen i dag tidlig. Sa at de burde ta henne på do innimellom og ikke gå å vente på at hun skulle si ifra selv. Og dette hjalp i dag!! Så håper de tar henne oftere på do nå heretter. Godt å høre at det er vanlig da, og alle sier at vi ikke må begynne med bleie igjen.. Da er vi tilbake til start etter en stund, også blir det ny runde til sommeren. Dette går seg vel til, men må innrømme frustrasjonen har vært ofte tilstede......
verjar Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Hei! Vi hadde nettopp HELT samme situasjonen som du beskriver. Vår snupp er 2 1/2 og sluttet med bleie for et halvt år siden.Var flink og tørr og alt:) SÅ begynte det i slutten av august..tiss og bæsj i trusa..holdt på i 4 uker tror jeg..vi skjønte heller ikke noen ting og ja,det er veldig slitsomt. Jeg gav beskjed til barnehagen at de ikke måtte vente til hun sa fra, men ta henne på do innimellom..det hjalp litt..gjorde også det samme hjemme. Men det som virkelig virket for oss var klistremerke som belønning for hvert dobesøk! Laget i første omgang 15 ruter på et ark og når hun hadde fylt opp de fikk hun en premie:) Så økte jeg på med ruter da neste gangen sånn at det gikk litt lengre tid. Dette funket kjempefint. Vi holder enda på, men er blitt strengere. Hun skvetter også i trusa...arg,hehe...og da tar vi bort et klistremerke nå! Nå har hun faktisk begynt å si litt ifra igjen at hun må på do. Ikke begynn med bleie..men kanskje belønning vil virke på jenten din og? lykke til!
rosebaby Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Dette er som om jeg skulle ha skrevet innlegget selv! Akkurat sånn har vi det med eldstemann også! Han er nettopp fylt 2,5. Litt godt å høre at det er andre som har det sånn også, det betyr vel at det er vanlig. Vi har innført klistremerke-belønning og det funker ganske bra jhemme, men han har flere uhell i bhg selv om de har klistremerke-system der også... Håper bare at det går over snart, er lei av å vaske 3-4 skift hver dag....sukk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå