Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Jeg skal flytte til utlandet, har en del gjeld her, men har fått jobb i utlandet, hvordan blir det med netbetaling av inkasso osv?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Hvis du lar være å melde fra om hvor du flytter hen, kan du glatt se bort fra inkassovarsler, vel å merke hvis du ikke lenger har noen eiendom eller annen formue i Norge.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 hva mener du at gjelden forsvinner? ?? hæ?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Gjelden følger deg hele livet - uansett hvor du bor. Men det er et reelt problem at utlendinger som flytter fra Norge ikke gir ny adresse i utlandet og man dermed ikke finner dem. Dvs. at gjelden bare står der... Men om du er norsk statsborger så kommer du kanskje tilbake til landet en gang. Så det er dumt at du da ikke skal få nytt lån eller plutselig har noe økonomisk på rullebladet ditt, når du kommer hjem igjen. Så det beste er å betale - selv om man bor i utlandet. Min ekssamboer hadde en far som flyttet fra gjeld, eller flyktet kan man si. Min samboer fikk mange telefoner, og div brev i postkassen som gjaldt hans far. Et problem som ikke var hans. Svært ubehagelig. Så vær obs på at familien din vil bli kontaktet om du ikke oppgir ny adr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå