Gå til innhold

igangsettelse av fødsel. Hva er mest effektivt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei skal sette i gang fødsel om to uker,hva er mest effektivt da når man ikke finnes moden i det hele tatt? Kateter el ballong el hva det kalles, piller el gele? noen med erfaring? i tilfelle kateter, har det holdt å bare bruke det el må man ta piller senere? håper på mange svar...hvor lang tid tok det før babyen var ute når man får kateter? og hva om kateter ikke funker , når skal man tilbake på sykehus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erfaring har jeg nok av på dette området.

Fødsel 1: Ikke moden.Satt igang med ballongkateter. Startet med sykt vonde rier. Var på sykehuset hele tiden, kateteret datt ut etter et par timer. Ble satt inn et nytt som også datt ut etter 3-4 timer. Vonde maserier som ikke førte noe sted. Fikk så tablett oppi skjeden. Da kom riene som hadde effekt. Fra start til slutt tok det 36 timer. Fødsel fra helvete da det i tillegg skjedde mye annet også. Jeg syns kateteret var vondt å sette inn og lovte meg selv at jeg aldri skulle ha det igjen.

Fødsel 2: Ikke moden. Satt i gang med tabletter. Fikk svake mensmurringer etter en time. Etter 3 timer fikk jeg ny tablett og dette var den siste. Ungen var ute etter 15 timer.

Fødsel 3: Ikke moden. Satt i gang med tabletter.

Mensmurringer etter et par timer. Ny tablett etter 4 timer. Flere murringer. Så en ny tablett etter 3 timer.Fødte etter 15 timer også da.

Så fødsel 2 og 3 var veldig like, men kun en ekstra tablett på nr.3.

Men dette er Meg. Har hørt om andre som har hatt positive erfaringer med kateter. Jeg foretrekker tabletter.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...