Gå til innhold

Bakteriell vaginose og gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter! Har kommet i en litt usikker situasjon. For å gjøre en lang historie kort; hadde en MA for over 2 uker siden, og utskrapning. Ventet de 2 obligatoriske ukene med å ha sex. Da det var grønt lys igjen, har vi vært noen små kaniner. Men synes etter noen dager med mye sex at noe var litt rart der nede. Leste rundt på lommelegen og ser at symptomene peker mot bakteriell vaginose. Finner ingen steder det står at det er farlig når man forsøker å bli gravid, noen som vet noe om det? Legen hadde ikke ledig time før 4. oktober, så vil bare vite om noen tror det gjør sjansene mindre for å bli gravid? Leste også at man må ta antibiotika for å bli kvitt det, er det farlig for en begynnende baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Ettersom jeg har forstått er bakteriell vaginose helt ufarlig.

Hadde det for et halvt år siden, og jeg fikk da en kur som gikk over noen få dager. Lurer på om det var sånn at man ikke skulle ha sex under behandlingen, men mulig jeg tar feil.

Tror ikke det skal være noe farlig å bli gravid selv om du har det:)

Gynekologen understreket hvertfall hvor ufarlig dette var, kun litt ubehagelig.

Selv merket jeg ingenting, var bare tilfeldig at jeg var til utredning da, og da var det utslag på dette

Lykke til:)

Skrevet

Hei, du. For å bli helt kvitt bakteriell vagionse må du gå på antibiotika, en kur man ikke skal ta når man er gravid visstnok. Har i perioder slitt med dette selv og da kommer det og går med jevne mellomrom til jeg får tatt en ny kur. Har snakket med apoteker-venninne som sier at noen rett og slett ikke "tåler" spermen til mannen og derfor gjerne får det når man har mye sex. Derfor sørger jeg alltid for at typen min ikke får spermen inni meg utenom nå når vi prøver å bli gravide (sorry detaljer). Og det FUNGERER. Har ikke vært plaget med dette på lenge etter jeg fikk denne informasjonen faktisk og at vi har tatt hensyn til det.

Uansett, spørsmålet ditt... de sier at det ikke er farlig å bli gravid selvom man har det, men jeg tenker litt selv at det kan være vanskeligere å BLI gravid i og med at bakterifloraen helt klart er i ulage. Var jeg deg ville jeg dratt en tur til legen, så får du behandlet det kanskje før du gravid :) Jeg fikk iallefall Flagyl, en todagers kur mener jeg å huske.

Lykke til!!!

Skrevet

Tusen takk for svar jenter, er så godt å få svar her inne, gir ro i sinn. Har ikke hatt noen symptomer de siste 2 dagene. Er virkelig ikke lett å bli klok på sin egen kropp! Men hvis det skulle være noe er det i allefall godt å vite at det er ufarlig, og at det går fint å vente til legetimen 4. oktober :)

Hvis jeg er gravid er det jo veeldig tidlig uansett, hadde EL rundt den 21. september, så finner nok ikke ut om jeg er det før i midten av uke 40. Er bare å smøre seg med tålmodighet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...