Elax Skrevet 24. september 2010 #1 Del Skrevet 24. september 2010 Har akkurat vært hos legen og fått diagnostisert åreknuter i underlivet. Merket at underlivet "fallt litt ned" når jeg satt på toalettet og presset, og har nedpressfølelse. Hadde aldri hørt om åreknuter i underlivet før, så ble mildt sagt overrasket! Er det noen andre som har erfaringer med dette? Legen sa vi måtte se det ann når fødselen nærmer seg, det ville bare bli verre frem mot fødselen, og blir det for mye kan det bli store blødninger ved revning under vaginal fødsel. Har ikke lyst på keisersnitt! Lurte på hvordan det er med spinning, vil det bare gjøre det verre? Skal jo unngå press som situps, løft etc, men spinning er jo bare trykk fra sykkelsetet, noen som vet eller har erfaring? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142359966-noen-med-%C3%A5reknuter-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlmaN Skrevet 24. september 2010 #2 Del Skrevet 24. september 2010 Åreknuter i underlivet er dessverre ikke uvanlig i svangerskapet. Jeg har nok tendenser, men har ikke fått noe til å se på det ennå. Men jeg har lest om det, og jeg syns kanskje legen har skremt deg litt vel mye, er dette fastlegen eller en spesialist? Hvor langt er du på vei? Hva sier jordmor? Jeg håper du får noen med erfaring til å se på det, som jordmor, gynekolog e.l. Usikker på det med spinning, det er jo et ganske hardt tykk men varer ikke så lenge, du reiser deg kanskje litt opp i stående på sykkelen også? Trange klær er frarådet ved åreknuter i beina vet jeg, det tyder jo på at press utenfra ikke er så bra heller. Åreknutene blir nok verre frem til fødsel, men blir heldigvis mye mindre etterpå. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142359966-noen-med-%C3%A5reknuter-i-underlivet/#findComment-142360422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå