Leona77 Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Hva har jeg gjort galt når grøten blir mer og mer flytende i løpet av måltidet? rekker jo ikke spise opp før den renner... Det blir ikke sånn hver gang. Hvilken type grøt liker dere best konsistensen på av 4 mnd. grøtene? Jeg har brukt Hipp risgrøt med banan/fersken, men prøvde Nestle risgrøt her om dagen. Er førnøyd med Hipp, Nestle derimot luktet vaniljesukker og hadde en merkelig konsistens, virket som man måtte røre hele tiden ellers ble den tykk i bunnen og flyntende oppå.
sillyfilly og Olivia Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Hipp risgrøt med banan og fersken ble aaaaltfor søt for tusta i huset. jeg brukte Nestè ris/havre og hvete en stund, men nå lager jeg sammalt hvete grøt. Er faktisk like enkelt.. Det er nok enzymene i grøten, emzymene spalter maten sånn at det blir lettere fordøyelig. Dermed blir grøten flytende mot slutten av måltidet. Du kan jo blande mer pulver oppi grøten så den blir tykkere? Tusta mi likte ikke "den vanlige" tykkelsen som ble når jeg fulgte "oppskriften" så jeg lagde alltid med litt mer pulver.
Leona77 Skrevet 24. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2010 jeg må også ha ekstra pulver i, ellers blir den for tynn for snuppa. Hvordan lager du grøten selv da? Blir det nok jern ol. i forhold til kjøpegrøt?
Tremo Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Bruker du morsmelk i grøten? Isåfall vil ensymene i melka gjøre grøten tyntflytende.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Noen grøttyper blir tynnere og tynnere hvis man rører mye etter at den er lagd. Jeg har brukt MME i også, men den holder seg hvis jeg ikke rører så mye i den.
Leona77 Skrevet 24. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. september 2010 Brker vann i grøten, og rører ikke så mye synes jeg.
sillyfilly og Olivia Skrevet 25. september 2010 #7 Skrevet 25. september 2010 Jeg bruker Sammalt hvete. Fant oppskriften her sånn http://barnemat.com/recipi_0.htm Sammalt hvete er en av de mest jernrike kornsortene. Datteren min ELSKER den grøten. Lagde havregrøt i begynnelsen med havremel, men hun ble fort lei av den.
sillyfilly og Olivia Skrevet 25. september 2010 #8 Skrevet 25. september 2010 http://barnemat.com/recipi_0.htm Fant oppskriften her sånn. Bruker Sammalt hvete, som er en de mest jernrike kornsortene. Jeg har da 2 dl vann 3 måleskjeer med mme og 2 toppede spiseskjeer sammalt hvete, koker opp til det tykner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå