Gjest Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Vi skal kjøpe pose til å ha i vognen, men har ikke peiling på hva vi skal kjøpe. Småen er snart 4 mnd og ligger fremdeles i vognbagen. Men går vel over til sportsdelen i løpe av vinteren en gang. Er det noen som vil dele sine erfaringer? Hva er best, mest praktisk, osv? Ull, lammeskinn, dun? Vi har ikke peiling.... Bor forresten på vestlandet.
Jada-har fire små Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 jeg har alltid lammeskinn i vogna på våren, høsten og vinteren. Når det blir kaldt ute, altså fra cirka noen få grader og nedover så har jeg en sovepose (dunpose). Den har holdt begge mine barn vamre om vinteren og nå skal snart minstemann teste den ut også. Jeg har ikke prøvd voksipose, men alle sier den er flott også. Uansett ville jeg ha hatt lammeskinn som underlag. Jeg gikk tidlig over til sportsdelen også, da babyen var 4-5 måneder. Mye bedre plass til min store baby og posen:)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Hvor på Vestlandet bor du, i innlandet hvor det er mye kaldt eller ved kysten? Jeg bor i Kristiansand og har hatt dunpose (Odenwalder) til min sønn som nå er 3 år, i tillegg hadde jeg lammeskinn som underlag (ikke inni posen). Jeg skal bruke dunposen til datteren min også, jeg var veldig fornøyd med den. Dunposer er veldig lette og gode. På de aller kaldeste dagene brukte jeg et tynt ullteppe inni posen i tillegg + kledde på ungen ulldress. Hadde jeg bodd på indre Østlandet der jeg kommer fra ville jeg hatt voksipose (ull) fordi det ofte er kaldt, men synes den blir altfor varm her på Sørlandet hvor det sjelden er mindre enn null grader.
sillyfilly og Olivia Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Lammeskinn er digg uansett hva du velger. Da har du noe varmt og isolerende i bunn. Jeg bruker lammeskinnspose nå, men jeg lurer på å skifte til Odenwalder dunpose. Den har hull til 3 og 5 punkts sele. Og antiskli. Noe som er praktisk til kålormen min. Velger du dun eller lammeskinn(kanskje med voksi og) kan du jo kle på ungen litt mindre yttertøy.
hol(L)y COW Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Bor i bergen og har tatt i bruk voksien med ulldyne til 6-månder gutt denne uka. Nå sover han ute i den i bare body, strømpis og bomullslue. Han har vært akkurat passe varm når jeg har kjent etter. Bruker fremdeles bagen (simo kombi) så har ikke lammeskinn i bunn nå - det blir for varmt. Men når jeg går over til sportsvogn blir det nok med lammeskinn under på de kaldeste dagen.
NostraStoria Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 Vi bruker kun underdelen til Voksi Urban posen nå, blir altfor varmt med så mye mer her på Vestlandet (kysten). Å ha lammeskinn under Voksien ser jeg som lite vits i, da posen er såpass varm i seg selv. Har aldri brukt lammeskinn i tillegg og ungen har alltid vært god og varm, også på de kaldeste dagene.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 Har Odenwalder Holly dunpose til begge jentene mine, og lammeskinn i bunn av bagen for ekstra isolasjon. Suuper pose, og på tilbud på Barnas Hus nå; http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/ut-pa-tur/vognposer/odenwalder-dunpose.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå