Gå til innhold

Det er en rundkjøring i Bergen det er så utrolig mye rar kjøring, så nå vil jeg ha fasitten fra dere, he he.

Anbefalte innlegg

Begynner jo å tvile selv når jeg ser både det ene og det andre.

Dette er en rundkjøring med 5 armer.

Der hvor problemet sitter er det to baner inn. I hvilken av disse banene skal en ligge i når en skal ut i arm nummer 4?

Dvs. du kjører forbi to utkjøringer og har en igjen etter avkjøringa før du har kjørt helt rundt.

Rundkjøringa ved Vestkanten hvis noen kjenner området. Fra Vadmyra mot Sotra.

Fortsetter under...

Har en sånn rundkjøring her i Ålesund også,bare med 4 armer, mye rar kjøring :-)

Jeg har lært at dersom du skal lengre enn to avkjøringer skal du legge deg innerst. Altså avkjørsel 1 + 2 er ytterst og 3, 4 og 5 er innerst.

Men om jeg har lært rett er enannen sak :-)

Hehe rundkjøringer er en rar greie :P Kan ikke svare deg da jeg ikke bor i Bergen. Men her vi bor er det i byen 3 rundkjøringer omtrent etter hverandre. Og her ligger folk innerst når de skal rett fram. Altså de som bor her å byen eller kjører her ofte, resten ligger ytterst og at det ikke smeller oftere er et under. I byen hvor jeg kom fra før jeg flytta hit ligger man ytterst når man skal rett fram. Så det man lærer om regler på kjøreskolen fungerer altså ikke alltid :P hehe

Jeg har lært at man skal ligge innerst hvis man skal til siste avkjørsel, ellers skal man ligge ytterst.

Her ligger vel 60% i ytterst fil og 40% i innerste, så føler vel at jeg har litt rett på en måte. Men så var det de gangene det ligger en i hver fil som skal av på samme sted......

Hmm ja de kan jo sikkert stemme det! Kan bare være st jeg har tenkt at du skal ligge ytterst på de to første og innerst på den tredje,men det er jo kun fordi det er en med bare fire armer her i byen! Så hadde det vært fem så hadde vel ikke den regla mi holdt helt:-)

Annonse

Jeg blir litt i stuss i rundkjøring fra IKEA når man skal mot byen.

Der man kan ta av mot Morvik.

Der legger folk seg veldig forskjellig.

Det er frustrasjonsrundkjøring nummer to.

Hvis vi tenker på samme rundkjøring da.....for jeg aner ikke hvor Morvik er, men vet om en rundkjøring ved IKEA mot byen som er helt håpløs, he he.

Skal man til høytre eller rett frem skal man ligge ytterst. Skal man videre til avkjørsel nr 3 og evnt 4, skal man ligge innerst...

Dette er viktig når man kjører samtidig inn i innkjøringen.. det blir bare rot når dette ikke følges og det er veldig mange som ikke kan dette.... synes det igrunn er ganske logisk jeg da...

Hmmm, kan sikkert stemme.

Det jeg da ikke kan skjønner er at da skal jeg legge meg i innerste fil for å kjøre av på nr.3.

Fra det som er min første avkjørsel kommer det fra to filer hvor de som skal av på min nr.3 dems nr.2 da legger seg i ytterste fil.

Vi kommer da ved siden av hverandre og skal av på samme utkjørsel hvor det bare er en fil. Det kan jo bli skikkelig kræsj.

Makan, skulle ikke trodd jeg faktisk har hatt leppen i 13 år, he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...