brutussa Skrevet 6. oktober 2010 #26 Skrevet 6. oktober 2010 prøver for første gang i mitt liv har prøvd noen perioder, men regner det egentlig ikke med pga veldig ustabil mens osv etter p-sprøyte (siste sprøyta tok jeg for snart 15mnd siden). gått til akupunktør + pergo nå. forventet EL 8-9 oktober. lykke til alle sammen
LilleFru Skrevet 6. oktober 2010 #27 Skrevet 6. oktober 2010 Noen som gleder seg allerede til å begynne å teste? Lete etter tegn? Jeg! Jeg! Og enda har jeg ikke hatt EL Men ihvertfall sendt noen soldater i forveien, slik at ikke EL plutselig kommer og går uten at vi rakk den
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 6. oktober 2010 #28 Skrevet 6. oktober 2010 Da er jeg på 2 dpo idag, så blir spennende dagene fremover å se om tegn dukker opp. sist pp tror jeg at alle tegna kom haha, så vil prøve å ikke tenke så mye på det...
Blacktower Skrevet 6. oktober 2010 #29 Skrevet 6. oktober 2010 2 dpo her også. Spennende dager fremover nå...
Ultra Skrevet 7. oktober 2010 #30 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg er så spent. Når vil dere starte å teste? Jeg må prøve å tenke på noe annet, jammen meg ikke så lett. Jeg lever som om jeg skulle vært gravid nå, men skal på jentetur helgen 15-17. Skulle gjerne vite det innen det, i forhold til alkohol og mat, men har ikke ikm før 22 oktober. Noen tips?
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 7. oktober 2010 #31 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har IKM den 18 oktober, så blir nok ikke testing enda Får prøve å holde meg mye lengre enn sist Lurer på når evt symptomene kommer....iiiiik! Du kan jo prøve en test den 15 før du reiser, men er jo fortsatt store sjanser for at den er negativ da. Enkelte får ikke pos. test før rett etter IKM, så det er ingen garanti Men er jo kjekt å teste da, hehe!!!
pia-mor77 Skrevet 7. oktober 2010 #32 Skrevet 7. oktober 2010 melder meg på her jeg Hadde EL 4. okt og ikm 18.okt - blir hardt å vente til ikm med å teste. Jeg tror det ble full klaff nå i 1. pp - optimist til det motsatte er bevist Håper vi alle her inne på bim før blå strek i stedet for TR på besøk i uke 42 - Lykke til alle sammen!!!
Maibaby:) Skrevet 7. oktober 2010 #33 Skrevet 7. oktober 2010 jippi!!! jeg kommer inn hit heller!!! trodde jeg skulle ha el neste onsdag, pga laaaaaaange sykluser på 40 dager, men så viste fertilitetsmonitoren max idag plutselig på dag 19!!!! er kjempe happy nå, herlig med litt kortere syklus!!! har vært på akupunktur og tenker nok at det er det som har virket!! masse el slim også idag godt vi tok en runde i høyet igår da blir nok litt til kos idag og i morgen tidlig (mannen reiser) så håper jeg at det holder håper på spire til oss alle!!!
Hattifnatti & JuliRumpetrollet Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #34 Skrevet 8. oktober 2010 Da viste EL-testene to tydelig streker nettopp! Da er det bare og hoppe i høyet og vente til ikm.. nervepirrende!!
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 8. oktober 2010 #35 Skrevet 8. oktober 2010 IKM onsdag i uke 42 her.... Hadde EL på onsdag, så da krysser vi fingrene!! Har et sp.mål, husker ikke helt hvordan det var sist, da det er 10 år siden. Men.... er det mulig å få sumptomer som småkvalm, stikkende eggstokk/livmor og humørsvingninger allerede etter to dager? Eller er det rett og slett omgangsyken som har inntatt meg? Krysser fingrene og håper på to streker den 20.)
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 10. oktober 2010 #36 Skrevet 10. oktober 2010 Det er jo noen som sier de har kjent tegn så tidlig, så er vel mulig? for min del tror jeg løpet er kjørt denne pp. IGJEN begynte spotting kun 4 dpo....Slik var det sist måned også...Shit! Er jo store sjanser for at det mulige befruktede egget har blitt skylt ut med blødning... Er jo lov å håpe at det klamrer seg fast der inne, men.... Neste pp blir det B6-vitaminer og Sink for alle penga, ALT for å forlenge lutealfasen!!!!
Maibaby:) Skrevet 10. oktober 2010 #37 Skrevet 10. oktober 2010 lurer litt på dette med dpo, hvilken dag regner dere fra, den dagen med positiv el test, eller dagen etter når egget blir sluppet liksom?? hehe bare nyskjerrig hadde max på tors og fre og regner med at egget ble sluppet på lørdag da...??
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 10. oktober 2010 #38 Skrevet 10. oktober 2010 jeg hadde to dager med pos.el-test, og dagen etter var det negativ. Kalte derfor den dagen med første negativ test etter el for 1 dpo.
Maibaby:) Skrevet 10. oktober 2010 #39 Skrevet 10. oktober 2010 oki takk da er vel jeg på 2 dpo gleder meg til å få svar!!! fikk vite at bestevenninna mi er gravid igår!!! treffer vi nå, blir det bare en mnd mellom!!!! håper håper!!! er i pp 3 nå etter sa...
justgood Skrevet 10. oktober 2010 #40 Skrevet 10. oktober 2010 Tror jeg har el i dag:) min første pp siden sa i juli, så dette er spennende. regner med å få mensen i slutten av uke 42. eller.. håper på ingen mensen selvsagt:) krysser fingra for oss alle!
brutussa Skrevet 10. oktober 2010 #41 Skrevet 10. oktober 2010 1dpo!!! men tiden går sååå sakte.. venter dere i 14 dager før dere tester eller?
Hattifnatti & JuliRumpetrollet Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #42 Skrevet 11. oktober 2010 2 dpo her og veeldig spent på om det klaffet denne gangen!! Har prøvd og være mindre stressa denne gangen, ta ting med ro og ikke bekymre meg, får se om det har hjulpet Hvordan er det med dere, føler dere at dere har slappet av med prøvingen?
LilleFru Skrevet 11. oktober 2010 #43 Skrevet 11. oktober 2010 Vi har ihvertfall "slappet av" med prøvingen, vi bruker ikke noe EL-test, så vi leker i bingen annenhver dag fortsatt vi, starta i begynnelsen av forrige uke fordi det stemmer ca med EL-tid. Men vet strengt tatt ikke heeelt om EL har vært enda, siden vi er i 1. pp, og jeg ikke er veldig god på disse signalene dere så fint beskriver så vi fortsatter nok ut denne uka også, og uka etter drar vi på deilig ferie, så da fortsetter vi nok da også - hahaha!!! ellers fridde jeg nokså spontant igår og fikk JA!!!! så vi har mange ting å feire, håper å kunne arrangere dåp sammen med bryllup neste høst! Jeg er så lykkelig, jeg tror jeg sprekker!
Ultra Skrevet 11. oktober 2010 #44 Skrevet 11. oktober 2010 Gratulerer med forlovelsen! Dette er vår første pp. Har ikke brukt El tester, men tror jeg hadde el forrige uke og vi har lagt in aksjer nesten hver dag siden søndag 3. Jeg har hatt utrolig vondt i korsryggen de 3 siste dagene og murringer i magen, har ene eller annen føleslse av å være gravid, men sier til meg selv at det nok bar er en ønsketenkning. Er så redd for å bli skuffa. Når det gjelde testing har jeg fryktelig lyst til å prøve snart, lurer på om jeg skal gi meg selv lov til å gjøre det på fredag. Eller er det bare tull?
malingus Skrevet 11. oktober 2010 #45 Skrevet 11. oktober 2010 Da er det vel 3 dager siden eggeløsning her. Litt usikker om eggeløsning var på torsdag eller fredag da. Er alltid snn at det først kommer litt rødbrunt på ettermiddagen og kvelden og såbegynner jeg å blø ordentlig dagen etter. Hvilken dag er da egentlig den dagen jeg skal telle ifra? Vel uansett, vi har hatt sex noen ganger. Men ikke så mye som jeg hadde tenkt. Mannen har vært syk og hatt vondt lenge nå, så har ikke orket så mye. Hadde en gang på onsdag og en gag på torsdag. Tirsdag husker jeg ikke. Og så hadde sex 2 ganger på fredag (som jeg har tenkt er eggeløsningsdagen). Men ingenting etter det. Håper bare det er nok? Veldig spent!
clarice_starling Skrevet 11. oktober 2010 #46 Skrevet 11. oktober 2010 Heisann Jeg er inne for første gang på mange år. Tok ut spiral torsdag 23. sept. Hadde synes jeg hadde sett LITT blod den morgenen. Fikk litt blødninger lørdag 25. så regnet med det var mens. Var borte igjen mandag. Tirsdag fikk jeg SKIKKELIG blodig mens, men varte ikke så veldig mange dager.. (Blødde omtrent ikke alle de årene med spiral.. bare sånn litt som jeg tenkte lørdagen etter spiralen kom ut). Tenker da jeg hadde EL i helga +/-... hadde sex før helga.. og synes magen murret på lørdag.. (Kan jo være EL) Regner med at IKM da vil være lørdag førstkommende eller tirsdag i neste uke.. vet da ikke om jeg hører til IKM uke 41 eller 42... Men det er nært nok.. vil heller henge med dere i 42.. da blir jeg ikke så rastløs etter å teste/sjekke... når alle andre maser hele denne uka.. SPennende å se hva som skjer... Og om det blir noe nå eller ikke.. Lykke til alle sammen
Tre rosa kalver Skrevet 12. oktober 2010 #47 Skrevet 12. oktober 2010 Hei:) Jeg fikk mensen den 25.sept, og har nå IKM den 23.oktober. Hadde EL ca den 7.oktober, og det siste døgnet har jeg hatt mensmurringer og stikkinger. Sluttet på P-ring for 6 uker siden, så dette er vår 1.PP, med det 3.barnet:)
*December_Wish* Skrevet 12. oktober 2010 #48 Skrevet 12. oktober 2010 hmm* hadde EL 9 Oktober:) så nå er jeg spent* men tia går sååå sakte jo.. :/
april79 Skrevet 12. oktober 2010 #49 Skrevet 12. oktober 2010 Heihei! Så spennende dette er!! Vi er inne i 1 pp og jeg har ikm 18.oktober. Jeg mener at jeg hadde el rundt 4, men denne perioden har vært så lang og rar, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Jeg hadde siste mens 9.september og hadde tenkt å prøve etter mens i oktober. Men så, 4 oktober, hadde jeg litt murring og tenkte at enten er det litt sen el, eller så er det mens rundt hjørnet. Vel, mens har ikke kommet, så jeg håper det var el. For vi prøvde jo selvsagt på klaff den 4. :-) Jeg har tatt en cb-test i dag, men den var ikke positiv. Hvis mens ikke har kommet til helgen, tar jeg nok en ny. Uansett: Kjempespennende!!! Og lykke til alle sammen!
*Miss Flua* Skrevet 12. oktober 2010 #50 Skrevet 12. oktober 2010 hei alle sammen! Dette er første gangen jeg og gubben virkelig prøver, og det er jo så spennende! Vi har egentlig bestemt oss for å bare ta ting som det kommer, uten å egentlig prøve så hardt...men det var lettere sagt enn gjort for min del! Derfor syns jeg det var greit å komme inn her og skrive med andre, så slipper jeg å prate høl i huet på gubben IKM er i slutten av uke 42, og jeg håper spira sitter allerede, samtidig som jeg er forberedt at jeg ikke er såå heldig allerede første mnd! Uansett, tiden fremover blir utrolig spennende :) Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå