Gå til innhold

Hva er verst med å gå over termindato?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv 8 dager over termindatoen 16. sept i dag.

Det går egentlig bra å gå over den datoen. Men merker nå at jeg kjenner hele tiden etter tegn på at noe er i gang. Jeg synes det verste er maset fra folk. Å svare på spørsmål, meldinger og telefoner hver dag. Og den; merker du ikke noe enda? Det er så kjedelig å komme med samme svaret flere ganger daglig. Men det er jo ikke vondt ment av folk, og de kan jo ikke vite at det er så mange som spør.

Hva synes dere er det verste med å gå over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når kynnerne blir vonde og regelmessige i flere timer og det virker som de skal gå over til rier, men så gjør de ikke det likevel... :P

Skrevet

Er ikke på overtid enda, har termin mandag. Men pga medisinske grunner så får jeg heller ikke gå over tiden. Så derfor er det konstant mas fra venner og familie om det ikke skjer noe snart og om at de vil komme da og da på sykehuset. Deet blir jeg lei av..

Skrevet

Maset fra folk synes jeg er slitsomt. Jeg prøver å sove lenge om morgenen, det er da jeg sover best og man må jo være så uthvilt som mulig om dagen, men så tikker det inn meldinger og telefonen ringer. Jeg kan jo bare skru av lyden, men jeg liker ikke å ikke være tilgjengelig heller. Uansett blir det for mye mas i løpet av dagen, jeg sier i fra hvis det skjer noe liksom.

Men på den andre siden så ville jeg blitt skuffa hvis ingen lurte heller! Men svigermor trenger ikke å spørre HVER dag liksom... Nå har hun faktisk begynt å spørre samboer istedet, etter at jeg tidligere denne uka ikke tok telefonen da hun ringte...Hun skjønte nok at hun maste for mye..

Ellers synes jeg det er ubehagelig å gå over fordi det innebærer en viss risiko. For det gjør vel det? Jeg føler meg ikke like trygg på at alt er bra med lille i magen nå som før termin. Ikke liker jeg tanken på at jeg kanskje må settes i gang heller, vil at fødsel skal skje naturlig.

Skrevet

Jeg har det også litt som deg Virreli. Merker at jeg tenker ofte på når jeg sist kjente bevegelser og har det litt i bakhodet at det innehar en viss risiko å gå over. Har også lyst til at fødselen skal starte naturlig. Har en følelse av at igangsatte fødsler ofte er litt tyngre enn de som starter naturlig?

Jeg hadde også blitt skuffa hvis folk ikke hadde fått med seg at jeg var over termindatoen. Da jeg ventet nr to for to år siden fikk jeg et par meldinger hver dag fra mora til venninna til eldste dattera mi. Følte at hun skulle ha rapport bare for å ha noe å sladre videre om. Det ble jeg veldig lei av! Sluttet etter hvert å svare på hennes meldinger. hun tok hintet og roet seg litt. Gikk tross alt ti dager over og hun begynte før termindatoen var passert....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...