Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til nå har vi hatt vognbagen i stua og lagt han der når han er trøtt eller kledd på han og lagt han ut i vogna. Han er 4 mnd og har ca 4 dupper i løpet av dagen, noen korte og kanskje en litt lengre som han får ute i vogna. Etterhvert som han blir litt større og kanskje ikke trenger så mange dupper har jeg lyst til å legge han i senga på rommet sitt dersom han skal sove inne og ellers ute i vogna. Har ikke lyst til å ha vognbagen i stua for alltid.. Men har jo hørt at man frarådes fra det, at den senga bare er til natta liksom. Hva er deres erfaring med det? Han sovner kjempe fint hver kveld i den senga, og da er det helt mørkt på rommet, men vil ikke at denne fine rutinen vi har nå skal ødelegges heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt sover vanligvis i lekegrinda på dagen, men hender også at han sover en dupp i senga mi dersom jeg har ammet ham der og han har sovnet godt.

Har ikke prøvd å legge ham i senga si på dagen enda, siden grinda fungrere bra for oss. Er vi på besøk sover han i vogn baggen.

Mine småsøstre (som nå er 3 år) sov alltid duppene sine i senga på dagen, å der har det aldri vært noe problem med legging på kvelden, det samme gjelder nevøen min!

Om han er vant med at det er mørkt på rommet om kvleden, kan du jo la han ha et lite lys på eller gardinene åpne på dagen slik at det ikke føles som natt. Da vil han ha sine kveldsrutiner samt mørkt rom som viser at nå er det kveld og ikke bare en dupp!

Skrevet

På fanget mitt. Jepp, jeg gikk i samme fella med barn nr.2 også. Den som sier at man lærer av sine "feil" med første barnet, lyver! ;-)) (og hun er 8 mnd nå, så er ikke snakk om nyfødt akkurat! *dunke hodet i veggen*

(må jeg ut sovner hun til nød i mei tai'en, eller i bilen)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Vår er 3 mnd. Han sover i vogna ute eller inne, eller i lekegrinda i stua. Jeg har latt han sove i senga si noen ganger og det har fungert helt fint. Vi har pusset opp stua og da har det vært den eneste løsningen (bråk og støv). Vi passer på å alltid ha gardina oppe og lyset på i taket når han sover i senga på dagtid. Jeg vurderer også å la han få sove der fast etterhvert, da han faktisk sovner veldig fort og det ser også ut til at det er der han sover best! Jeg er derimot mest redd for å ha et fast sted å sove, da det kan bli vanskeligere å dra ut på dagen om han ikke vendes til å sove litt overalt.

Skrevet

Jeg tror de fleste barn sover der de blir vant til å sove, det være seg samme sted som om natta, i en rullende vogn eller liggende i mors fang.

Minste her sover hvor enn det skulle være. I vogna, i sofa'n, i vippestolen, i bilsetet, i bæreselen, i senga, i andres seng.... der vi er- der sover hun! :)

Skrevet

Sjefen her i huset er nesten 4 mnd. Om natten sover han på eget rom. Om dagen sover han ute i vognen uansett vær. Vognen står under tak og skjermet for sol. I begynnelsen var han ikke enig i å sove ute, men nå sovner han omtrent med en gang vi tar på han luen!

Noen ganger når han er overtrøtt, men ikke klarer å finne roen, så sover han på meg. Det skjer ikke så ofte, prøver helst at han sover alene. Men når det skjer, så er det egentlig litt deilig å bare ha han så nær og nyte at han har funnet roen på meg. Men som sagt, han sover som regel ute :-)

Han sovner av og til i bæreselen også. Da pleier jeg å legge han på sofaen, så sover han videre der.

Vi har ikke prøvd å la han sove om sengen om dagen, fordi vi strevde så utrolig med å få han til å sove om kvelden i starten. Nå har vi fått inn fine soverutiner om kveld og natt, og det hadde sikkert gått fint å sove der om dagen også. Men vi tør ikke å prøve det i tilfelle det da bare blir rot. Men kanskje det vil fungere fint for dere? Lykke til :-)

Skrevet

Han sover litt forsjellige steder, enten på stellepute+skinn på kjøkkenbordet på morgenen (første soving), når jeg spiser og surfer på nettet, i vognen midt på dagen (andre sovestund, prøver få den til å vøre mere enn 45 minutter :-)), og på skinn i sofaen på ettermiddagen (trede soving), ev i vogna om vi er ute/på lekeplassen med storesøster.

Skrevet

Min skjønne sover i vognen hvis vi er på tur eller i en vugge i stuen. Jeg har sengen til natten, for at hun skal forbinde det med å sove lenge :-) Men hadde ingen andre steder funket, hadde jeg nok brukt sengen.

Skrevet

Småtten sover i lekegrinda:) Han ligger å leker, så finner han som regel ut selv at han vil sove litt og trekker kluten opp i ansiktet. Han har 3 dupper på en halvtime i løpet av dagen:)

Skrevet

Vesla på 4 mnd sover stort sett ute i vognen sin, da sover hun lengst og best. Sover som regel to-tre ganger pr dag, litt avhengig av når hun våkner. Har også som regel en liten 20 min-dupp i seks-tida på sofaen i stua.

Skrevet

Gutten på 10 uker sover aller best i vogna ute, eller når vi er på farten. Inne sover han dårlig. Sover sjeldent mer enn 3-4 timer mellom klokka halv 8 på morgningen og elleve på kvelden. Om kvelden må han sovne sammen med meg inntil puppen i senga våres og våkner stort sett kun 1 gang for mat.

Skrevet

Har blitt en rutine på dagsovinga til vesla mi på 7 mnd. Hun har alltid vært veldig bestemt på hvor hun og når hun vil sove.

Sover første blunden i senga sammen med meg, de andre gangene sover hun ute i vogna.

Skrevet

Jenta mi sover alltid i vogna på dagtid.. Stort sett sover hun ute, men hvis hun sovner før jeg får kledd på henne lar jeg henne sove i vogna ute i gangen..

Hun sover best ute, og da kan hun gjerne sove opp til tre timer noen dager.. Setter henne i nærheten av et vindu slik at jeg kan titte ut på henne uten å forstyrre. (bruker også babycall) Nå vil hun helst sovne aleine, og uten rugging.

Etter 17 (ca) sover hun inne i senga.

Skrevet

Min sover i fanget mitt på dagtid. Da kan han sove i timesvis. Hender jeg legger han i vugga etter hvert, men våkner da rimelig kjapt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...