Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 SKjønne lille gutten min skal nå inn i PPT, allerede som 2,5 åring. Han har hatt raserianfall siden han var 7 mndr. Ved 18 mndr og 2 år var vi i kontakt med helsestasjonen, som kalte dette affeksjonsanfall. Brøler og gråter som besatt, han ser på den som prøver å snakke/trøste som om det er en fremmed som ikke vil ham godt, vrenger øynene, slår hodet i gulvet og har vanskelig for å komme ut av raseriet som varer fra 10-30 minutter. Han er ikek til å kjenne igjen under anfallene, og INGEN får ta i ham, men man må jo foir å unngå at han skader seg selv. Jeg har aldri sett et barn bli så sint som det han kan bli. Og det har heller ikke barnehagen. Det må vel bety at det er litt unormalt. Hjemme gikk dette over rett etter fylte 2 år. Da kom det kanskje 1 gang pr mnd i stedet for daglig. I bhg har han dette 1-3 ganger daglig (fikk jeg vite i går) De er fortvilet og ønsker å søke hjelp. Jeg skjønner godt det blir vanskelig for dem. Hjemme er vi 2 voksne på 2 barn, og avverger lett at sinnet tar sånn overhånd, snakker med ham og hjelper han å sette ord på følelsene, men det er vanskeligere i barnehagen der det er 4 barn eller mer pr voksen. Han er språklig sterk og flink til å snakke for seg. Han leker godt med barn i alle aldre i barnehagen. Han er utrolig snill og omsorgsfull. Så det er litt rart å se på dette nydelige vesenet og vite at han kan bli SÅ sint..AT frustrasjonen kan ta SÅ overhånd. Dette føles litt sårt og rart. JEg er mamma til en liten gutt som skal inn i PPT som 2,5 åring.
lille sprelle Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Kjenner til et slikt tilfelle til. Bare ta imot den hjelpen dere kan få! Det er ikke noe godt å bli så sint, så det er fint om alle voksne rundt kan finne en veil til å hjelpe ham ut av dette! Bra at dere har fått til mye selv! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 takk. Vi har snakket med barnehagen om hvordan vi takler situasjonene som oppstår, men bemanningen gjør det vanskelig å sette av en person som kun skal vie oppmerksomheten mot ham over det tidsrommet han trenger det. Jeg er veldig glad for at han får hjelp tidlig, og at vi kanskje lærer noen grep som kan hjelpe ham i årene som kommer. Vi trodde ikke at dette var så ille i barnehagen, siden de ikek har sagt noe heller. De har observert meg med ham i hente/leverings-situasjoner og prøvd å kopiere det jeg gjør. Jeg er veldig fornøyd med hva vi har fått til hjemme, og at han har blitt så flink til å sette ord på frustrasjonen. Det skal ikke være lett å være 2,5 år heller. HI
Thea <3 Lotte Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Hei Datteren vår er også 2,5år, og har nå i høst begynt med PPT timer i barnehagen. Og det har fungert SÅ bra! Jo før, jo bedre! Så slipper han å ha det sånn som han har det nå.. Ønsker dere lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 må si det er bra barnet ditt får hjelp i en alder av 2.5 år. for jo tidligere man tar det jo lettere blir det.. og du over her, der er kanskje spesialpedagogisk hjelp datteren din har fått? tror ikke det er noe som heter ppt timer. det er helt supert med ekstra hjelp..
Thea <3 Lotte Skrevet 26. september 2010 #6 Skrevet 26. september 2010 Ja, det er selvfølgelig spes.ped timer, men for å forklare det veldig enkelt så er det PPT timer. Timene er godkjent av PPT, og spes.ped er ansatt i kommunen/PPT. Så det var bare et forsøk på å forenkle det hele. Og ja, det er HELT supert med ekstra hjelp, Datteren vår trenger "bare" hjelp til å sosialisere seg i store grupper, og etter at hun fikk disse timene, har det hjulpet betraktelig. Og dersom man skulle trenge hjelp senere, f.eks på skolen, er terskelen mindre for kommunen å sette ressurser.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Stakkar lille, fine gutten din som blir så sint :-( Det høres ut som han har de beste foreldrene til å hjelpe ham. Så bra dere skal få hjelp! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå