Gå til innhold

Er det så mange her som virkelig har dårlig erfaring med HM, Cubus og de andre billigkjedenes "inneklær"???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser stadig vekk innlegg som går på at merkeklær er så mye bedre, holder lenger osv... Men min erfaring er at klær er klær?

Mine barn har utrolig masse merkeklær, da et familiemedlem av meg driver med merkeklær for barn og de får rett og slett store hauger fra henne.

Vi har store mengder Gant, Jean Paul, Reima, Adidas, Bergans osv...

Men også masse HM tøy og jeg kan ikke begripe at disse klærne skal være så mye dårligere?

Jeg kjøper alltid Viking eller ecco goretex sko til dem og har hatt mest Reima dresser, så må si at jeg stoler mest på merkeklær til å ha utenpå.

Selvfølgelig synes jeg det er stilig med Gant klær på dem også, men selve kvaliteten opplever jeg som veldig lik??

De fleste klærne vi har fra HM holder og holder, på lik linje med merkeklærne....

Selvf ser noen helt utvasket ut, men det gjør jamen meg Gant klærne også...

Så her er det en god blanding av merkeklær og vanlige HM klær på inne-klærne....

Skrevet

Jeg kjøper ikke noen dyre klær siden vi ikke har så mye penger, men jeg opplever at mellom billigkjedene kan det være litt forskjeller av og til. Det kan jo være tilfeldigheter også da... Syns at klærne til barn fra HM ofte blir dvaskere kjappere enn noen av de andre de har. Mister liksom litt fassongen. Men det kan være tilfeldig.

Skrevet

Her går det i tøy fra HM, det er billig og det tårler mange vask! Jeg kjøper heller nytt tøy til neste barn.. Det er heller ikke så farlig om noe av det blir ødelagt av maling eller flekker synes jeg, det er billig å kjøpe nytt... Jeg er veldig fornøyd med HM tøy, bortsett fra strømpebuksene, syns de har veldig rar fot...! Når det begynner å bli kaldere brukes ull fra Janus, og Reimadress. Reima har det blitt fordi vi fikk en sånn av svigermor den første vinteren, og hun holdt seg så god og varm, og derfor har jeg holdt meg til det merket fordi jeg vet det er bra.. Ellers er jeg veldig lite opptatt av merker, både når det gjelder lillemor og meg..

Skrevet

Inneklærne til HM, Cubus og Lindex fungerer helt greit og bra for mine to gutter.

Guttene har en tante som alltid handler mexx klær til dem (jul og bursdager) og de holder IKKE. Tåler vask dårlig, blir fort uformelig. Og hva er vitsen med å kjøpe dyre inneklær når de vokser så fort? De rekker jo ikke slite ut plagg sånn over kort tid.

Da har jeg heller tro på å kjøpe "merkeklær" når det gjelder høst/vinterdresser, sko etc.

Men hallo, de som sier at en dongribukse fra HM ikke holder...det tror jeg faktisk ikke noe på.

Skrevet

Synes de har mye fint tøy til jenter på f.eks Lindex, og handler en del der, men klærne til H&M liker jeg ikke fullt så godt. Men jeg synes klær som kjøpes fra f.eks Mexx, Polarn og Pyret holder seg mye finere. Jeg arver en del klær fra svigerinnen min, og de fleste klærne fra H&M er dvaske, falmet og stive, mens f.eks POP fortsatt er myke og gode.

Så min konklusjon er at jeg kan handle fra flere forskjellige steder, men synes en del merkeklær holder seg bedre. Men har aldri kjøpt virkelig dyre merkeklær, som Boss etc etc hverken til barn eller voksne. Det klarer jeg bare ikke :-)

Skrevet

Jeg har prøvd å handle tøy fra Kapp Ah, Cubusl og HM innimellom, men synes passform og fassong blir veldig feil til min gutt...og ender med å ikke bruke det.....(med noen unntak selvfølgelig), og ofte finner jeg ingenting jeg synes er fint. Blir derfor at jeg handler mye mer på POP og Babyshop/Barnas Hus f.eks (Mexx f.eks. er ikke så dyrt). Name It funker også (bortsett fra ull, da)...og det er jo veldig billig.

Skrevet

til bukser, t-skjorter osv er billigklær helt topp!

Jeg har rådt til å kjøpe de dyre klærne, men gjør det ikke - for det er ikke nødvendig!

Skrevet

Jeg har ett barn med atopisk eksem og hun kan kun ha bomullstøy, så for å gjøre det enkelt får alle ungene her i huset kun bommulstøy (arve) og jeg jeg er veldig fornøyd med billigbutikkenes klær, de holder til flere barn med vanlig bruk. H&M har mest rene bommullsklær, Kappal har veldig mye syntetisk og blandet, så der må man titte på alle merkelapper så ikke ofte jeg er innom der.

Har litt merketøy som farmor har kjøpt, og kan ikke si jeg er mer fornøyde med de enn H&M sitt tøy. Tøy er tøy, får ungene hull i buksa går det like fort hull i en dyr bukse som i en billig en.

Skrevet

for min del går det på design og passform. synes det er veldig greit at ungene kan arve av hverandre,og siden jeg har begge kjønn,er jeg nøye med at det meste jeg kjøper,er ganske så unisex. dette er ikke "billigkjedene" så flinke på synes jeg. der er det enten hello kitty eller dødningeskaller...hvertfall NOE på plagget som gjenspeiler kjønn.

er ikke imot å kjøpe billige klær,misforstå meg rett, hello kitty FINNES i dette huset og,men finner stortsett ikke så veldig mye som går til begge kjønn. når det gjelder passform,så finner jeg ikke bukser til guttungene på h&m. de er stive,og passformen passer dem rett og slett ikke,derav POP og villervalla istedet

Skrevet

Vi har arvet H&M klær som to barn har brukt så til sammen har nå fire barn brukt klærne og de er fine fremdeles. Jeg skjønner ikke helt maset om såkalte merkeklær (Reima og Polar y pyrnet er ikke merkeklær i min verden da, men la gå).

Skrevet

En ting til!

Jeg har en slank snuppe. Det betyr at det er vanskelig å finne bukser som passer. HM og et par andre har slike bukser med knapper inne i linningen. Det gjør at snuppa kan bruke buksene!

Vi har arvet et noen dyrere bukser, men de bare sklir av....

OG snekkerbukser er upraktisk for ei lita frøken som har sluttet med bleier.

Skrevet

jeg bryr meg ikke om merker på inne klær... men på yttertøy kjøper eg ordentlig. kjøpper alltid ecco vintersko og reima dresser (eller har kjøpt en reflex dress i år til eldste) kjøper dyrere luer også. reima luene liker jeg godt og hufa og kiavat. de sitter GODT på hodet. billig luene sklir enten godt opp på toppen eller detter i øynene med engang.

men vanlige "inne" klær kjøper jeg over alt. kjøper en del på h&m og litt på cubus osv. veldig forskjellig hvor jeg handler....

Skrevet

Jeg har en del klær fra Benetton, Claire, Gant mm og jeg merker at dette holder seg MYE bedre enn andre klær. Det kan vaskes om og om og om igjen uten at det skjer noe med sømmene etc.

De klærne går også i arv mens klær fra H&M, Lindex etc kastes etter en sesong.

Jeg ser det samme år etter år og sier hver gang til meg selv at jeg skal kjøpe mer merkeklær og heller da mindre klær ( merkeklær på salg er jo like billig som de andre)

Men de har jo så mye søtt innimellom på H&M og må si jeg handler mye der også. Så arver guttene en del klær fra name it og de er også nokså fine :)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg merker null forskjell, så her bruker guttungen hovedsakelig klær fra billigkjedene. Hvis man leter litt og kombinerer litt finner man mye fint. Utedressen er litt viktigere, syns jeg, så den er Reima fra i fjor kjøpt på salg ;-)

Skrevet

Har for det meste klær fra name it, h&m og cubus til gutten min, men har også klær fra benetton o.l, og er det noen klær som tålte lite vask var det klærne fra Benetton!! Gensrene har mistet formen og fargen etter få vask. Klærne fra billigkjedene derimot er i fin stand.

Klær er klær - en betaler en del for selve merket også, ikke alltid at det er synonymt med kvalitet.

Ang utedress så tror jeg mer på Reima o.l ikke pga merket men pga tekniske klær som er gode å ha i barnehagen - med tanke på å holde seg tørr og varm.

Skrevet

Har ikke råd til dyre merkeklær og liker å ha masse å variere i både til meg og barna.Synes ikke arveklær vi har fått har holdt seg bedre i det ene enn det andre merket. Har hatt utedresser og sko både i "billig" og dyrere utgaver og det er like variabelt når det kommer til kvalitet. Ellers må jeg si at jeg synes Polarn har mye stilige fargerike klær men betaler ikke 1200 for utedress hvis jeg kan få en nesten like fin fra Stormberg til 400kr. (lommeboka betemmer)

Skrevet

jeg kjøper bevisst billigklær fra disse kjedene for da er det ikke så farlig med klærne så jeg "pynter" gutten min med de klærne så han ser representabel ut i barnehagen bare på morro.. og hva som skjer med disse klærne under lek i barnehagen og ellers er ikke så farlig med.. det er liksom ikke noe å "miste"..

ytterklær og sko er jeg litt mer bevisst på merke og utseende.

Skrevet

Jeg er mest opptatt av å ha myke og behagelige klær til barna mine, og dette får jeg hos billigkjedene. Har fått og handla litt klær fra adidas og nameit for å ha noe anna enn bare billigklær, med det resultatet at de har blitt ødelagt med en gang pga dårlig kvalitet, joggebuksene "sagger" så lite godt å gå i tenker jeg, og "pynteknapper" midt på kneet i str. krabbealder (fått i gave da). Jeg har sagt til familien at jeg vil ha klær fra billigkjedene fordi vi får mer for pengene, det er lett å bytte og godt utvalg hvis noe ikke skulle passe og det er disse klærne som blir mest brukt.

Utetøy, sko og ull handler jeg merkeklær og har tro på dette. Men hadde faktisk en billigdress fra cubus til gutten min i fjor (ny pris 599,- salg 100,- pga plassmangel på lageret til butikken). Brukte troll ulldress inni og 2-åringen var aldri våt eller kald (går i bhg!). Kjøpte reima i år fordi billigdressen var for liten, men har pakket den ned for å bruke til lillesøster ;)

Skrevet

unga mine har vokst opp på billig klær... De har aldri klaget eller blitt ertet for det. Og klærne har gått i arv til mindre søsken. Så kvaliteten har vært bra nok her. Med aktive gutter...

Regntøyet til hm har jo kommet høyt på tester, og er noe av det jeg har vært mest fornøyd med

Skrevet

Her i huset kjøper vi nesten bare klær fra Cubus, grunnen til det er 1; det er billig. 2; Passer akkurat den formen lillesnuppa har:) Har vært noen ganger på lindex, men synes klærne er så små i størelsen så det blir ofte at jeg kjøper for små klær dær. H&M, synes jeg har god kvalitet, men de er så "lange". Har ei lita snuppe som kanskje er litt tykk i forhold til standaren på 5 mnd gammel baby. Har aldri kjøpt dyre merkeklær og tviler på at jeg noen gang kommer til og gjøre det for helt vanlig innendørs bruk!

Skrevet

mine har stort sett berre klær frå HM,cubus,lindex,kappahl,ellos osv...

aldri kjøpt merkekler til barna,og kjem nok heller ikkje til å gjere det!!!

Tykkjer klærne er heilt greie.....passer mine unger veldig bra..

kjøper skikkelege sko til dei,og har stort sett berre skogstad dresser til dei...og stormberg luer.

Skrevet

FIX er de klærne som holder best av alt. Merker eller billig. Ellers går det mye i billigtøy, det er ofte myke fine klær som tåler å vaskes skikkelig. Barnetøy som ikke tåler mer enn 30 grader er bortkastet.

Skrevet

Jeg kjøper det som passer og som vi har råd til. Da blir det h&m, lindex, kappahl og cubus. Eneste jeg sliter med er å finne pene bukser som passer henne. Hun er ikke radmager, så bukser uten strikk i livet er bare å glemme. Av ull kjøper jeg janus, av utesko sjekker jeg lavpriskjedene og kjøper det beste de har som macher lommeboka. Har ikke hatt noen problemer med billig-støvler så langt, men hun var halvannet i fjor vinter og dermed ikke så lenge ute av gangen, så jeg får se hvordan det går i år. I verste fall får jeg strekke budsjettet lengre. Ang utedress så kjøper jeg de rimelige. Og de holder dersom man har nok ull under.

Skrevet

H&M egner seg ypperlig tilbarnehagebruk!

Der de klipper, limer, maler og leker "vilt" med lekedeig som sitter fast, lager flekker og hul i det ukentlige.

Etter mine opplevelser mister de både farge og form etter toppen et par vask. Da mener jeg virkelig toppen! Selv de ensfargede tskjortene, men det er muligens ikke mer å vente når de koster 40kr stk?

Eneste jeg har vært fornøyd med derfra er snekkerbukser til baby.

Lindex, KappAhl og Cubus er jeg såre fornøyd med kvalitetsmessig!

Noe dyrere enn H&M (med tanke på en tskjorte til 40kr, tynn genser til 70kr og "strikkejakke" til 150. For ikke å snakke om fleecegenser og bukse til 99kr stk)

Eneste jeg skal klage på der er at dongeribuksene tm er for smale til mi slanke jente. (Som nevnt i et innlegg lenger oppe, opplever også vi at "merkebukser" er for vide. Fryktelig kjedelig å oppleve det når vi reiser på tur med nye klær og skjørte ramler av 3åringen under hotellfrokosten)

Jeg må bare si at jeg har opplevd elendig kvalitet i merkeklær også jeg da!! Er det bare meg?? Har aldri sett andre si det her inne?

Ikke lov det kanskje?

Som de heldressene til de minste. De mister passform på et blunk og trykket er bokstaveligtalt trykt på. Så om dressen får seg en strekk blir merket delt opp etter strikkerillene som går oppover. Det er stygt det!

Skal ikke mye til heller siden de er laget nettopp på den måten og er så tynne.

En del av klærne til 3åringen har jeg opplevd en del negativt med. Samtidig som enkelte av plaggene holder seg vask etter vask, og med aktivt barnebruk. Begge deler innenfor samme merke; så jeg kan ikke si at det er det ene eller andre heller.

Fordelen med det som har en tendens til å omtales som "merkeklær" er at de er flinkere til å bytte farger og motiv!! Jeg er sliten og lei av "dyrene" de såkalte billigbutikkene går igjen med - år etter år.

Sann apropo.....

Hvor går egentlig grensen for det som blir omtalt som "merkeklær" her inne?

Hva med bla NameIt? For bare noen år siden så jublet mødrene her i byen over at vi fikk egen NameIt (Den gang Exit) butikk in town ;)

Da ble den sett på som økonomien svar av dagens billigkjeder ala H&M, men med en helt annen stil.

I dag selges samme type klær i de "eksklusive" barnebutikkene for dyre dommer? Hva skjedde egentlig der? Plutselig ble de kjempedyre mot hva de var før?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...