Gå til innhold

Når fortalte dere folk at dere er gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

er 8 + 1 i dag... :) familien, de nærmeste vennenne og sjefen vet om det.. selv om vi har vært på 2 tidlige ul og sett hjertet så vil vi vente en stund til.. Forrige gang så sa vi ingen ting før jeg var halvveis.. :)

er 10+2 her,og det er bare jeg, min mann, og min eldste søster og hennes mann som vet det. vet ikke hvor lenge jeg klarer og vente med og fortelle det til resten av familien, men har lyst til å klare å vente til i slutten av november, da jeg skal reise sammen med min mamma til min minste søster. hadde vært så moro og fortelle dem det når vi er samlet alle sammen.

Annonse

Jeg sa det med en gang jeg og sambo med nr 1 og nr 2, 5 uker når vi fant det ut med begge.. Ser ikke vitsen med å vente.. Skulle det går galt så er det ingen skam akkurat, ikke hysj hysj.. Går det galt så går det galt, ingen som tenker noe galt om det, bare som personen selv at det er trist, men bedre lykke neste gang :) Å går det bra så er det jo flott det :)

Har lyst til å si det til noen, men synes det er litt skummelt og. Vet ikke hvorfor, hehe.

Det er min første. Mannen har en fra før. Han vil ikke si til noen i sin familie eller venner før det er godt over 12 uker.

Jeg skjønner forresten ikke alle disse 8+3 og 9+5 osv. Jeg er i uke 8 og fosteret i uke 6.

Har kun sagt til min mor foreløpig. Vet ikke når vi forteller det til alle. Har på en måte lyst å holde det for oss selv lenger denne gang. Forrige gang fortalte vi det til nærmeste familie i uke 8. Hadde håpet det kunne holdes innad familien noen uker til(pga min jobbsituasjon). Men svigermor klarte selvsagt ikke det, og fortalte det til både den ene og den andre. Vi bodde da på en liten plass hvor rykter løper utrolig fort. Jeg måtte dermed fortelle det på jobb tidligere enn ønsket slik at de ikke skulle høre det via andre.

Og det er vel litt for å "straffe" svigermor jeg ikke vil fortelle det så tidlig denne gangen.

Skal til legen om en uke, så får se om vi er klare for å fortelle det etter det.

Ang ukene så betyr tallet bak + antall dager man er over f eks 8 uker.

Jeg er inne i uke 10, 9+4 i dag, dvs 9 uker + 4 dager på vei.

Jeg har fortalt det til sjefen min, men ingen andre.

Vi skal prøve å holde oss til uke 12...

8+3 forteller hvor mange uker+dager man har fullgått.

Jeg er 7+0 i dag, dvs at jeg har 7 fullgåtte uker og starter på min 8.

På grunn av jobben min, så måtte jeg fortelle det til sjef og en kollega, svært tidlig.

Har sener fortalt det til mine foreldre og to venninner. Da dette er første å jeg hadde en del spm.

Jeg er nå i 6+2, å er allerde hjemmeværende pga jobb. Så det er vel egentlig bare et tidsspørsmål før flere skjønner det.

Annonse

jeg har kun fortalt det til sjefen min og daglig leder.

Kjenner liksom ikke at jeg er gravid.....? Så jeg tenker ikke så mye på det på jobb. Og det eeer så deilig. Dette er 3.gang. :)

1.gang sa vi dert med en gang (tidenes leeengste svskap for alle, hehe)

2.gang drøyde vi det til uke 6-12 (noen venner, jobb og familie. Sa det litt ettersom vi så de og de)

3.gang hååper jeg at jeg klarer å holde meg i skinnet hvertfall til uke 10. Men det er søren meg ikke lett når det er det ene med det andre, og vi er mye sammen med folk...

Det jeg selv erfarer med andre gravide som forteller det tidlig er at, det blir ikke annet prat enn gravideting. LItttt slitsomt innimellom. Skyt meg den som vil.... Jeg syns selv med 1.mann at jeg blei dritlei av alle andres erfaringer.

Takk for svar og takk for forklaring :)

Da er jeg i dag 8+6 om jeg har skjønt det riktig, er i uke 9 i morgen.

Vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde det hemmelig. Det er så mye rundt som gjør at det er vanskelig. Tror jeg er nødt til å si det til jobben min neste uke, og da føler jeg det er riktig at familien vet det først. Så jeg forteller det kanskje i helgen.

Er 7+5 i følge gårdagens ul, og snart vet hele bygda det! Jobber på aldershjem, og der er det mange hensyn å ta i forhold til aggressive pasienter, og pasienter med smitte og cellegift. Sånne ting jeg som gravid bør ligge unna. Da er det greiest å fortelle om bebbisen, for at kollegaer skal kunne ta hensyn! Ulempen er at det er MANGE som jobber der, og det er ikke alle som greier å holde nyheten innenfor aldershjemmets vegger.. Derfor har vi også fortalt det til familie og venner, og regner med at det er noe alle vet i løpet av kort tid! MEN, jeg har aldri forstått hvorfor slikt skal holdes så hemmelig heller da! Hadde en ma i januar, og det var greit at folk visste grunnen til at jeg var litt nedfor! Noen taklet ikke aborten og kunne ikke engang se meg i øynene i lange tider, men det anser jeg som deres problem!

Det e vel ikke det at det skal være så innmari hemmelig, men for min del så er jeg så lei av andres kommentarer innimellom. Så da velger jeg å holde det litt for meg selv. ;)

Men kommentarene tar jo aldri slutt.... Har du fått ett barn kommer spørsmålene: jaaa? Når kommer neste mann da? Og når man har fått 2 så kommer jaggu spørsmålene om 3.mann snart dukker opp.... Så, folk altså...! ;) Klaaarer liksom aldri å la vær å spørre...

med nr en var det mange som fikk vite det ganske tidlig ,rundt uke 6.7 tror jeg ,med nr to som jeg var gravid med 6 mnd etter klarte vi å holde tett omm til jeg var nesten 5mnd på vei.

hadde en ma i april i uke 10 da var det noen i familie som visste å noen venner. ikke veldig mange .

denne gangen er jeg nå i 9+3 å er sjefen ,svigemor å svigersøsster som hvet . å sann skal vi holde det litt til :)

Praksisstedet mitt fikk beskjed allerede i 5. uke, og familie og nærmeste venner ;)

Ellers har jeg ikke noen fasit på når jeg forteller om graviditeten. For meg er det en så stor altoppslukende nyhet og en så stor del av hverdagen at jeg vil at folk skal vite - og skulle det gå galt trenger jeg ikke å skjule sorgen, eller fortelle det da.

Jeg fortalte det til ei venninde i uke 6, en kompis i uke 9. Ellers er det bare jeg og samboer som vet det :) Er nå 10 uker. Skal vente til første kontroll som jeg har 5. oktober hvertfall.. da er jeg nesten 12 uker! :) Skal kjøpe sånn "jeg skal bli storebror" tskjorte til gullet og dra på besøk til mamma etterhvert :) Litt vanskelig og holde det hemmelig da..hihi :P Forrige helg når jeg henta femåringen etter overnattingsbesøk hos mormor, spurte hun meg hva vi hadde gjort på kvelden før, og jeg svarte bare : "neess, vi tok oss et par øl, utrolig så lite det skal til for å bli fyllesyk altså!!". Lurte henne godt der tenker jeg!! Mohah ;P

Jeg er i uke 10 idag, og har enda ikke sagt det til noen. Bare meg og samboeren min som vet det, selv om endel har spurt, og sett spørrende på magen :))

Synes det er litt slitsomt å holde inn magen hver gang vi er på besøk hos noen, eller bare skal en plass der det er kjentfolk. Samtidig ser jeg at folk synes jeg er "lat om dagen", fordi jeg bare daffer rundt. Er nok litt energiløs, så gleder meg litt til å si hvorfor snart :))

Tipper vi venter til etter neste UL (som er i uke 12), med å fortelle det videre :)

• 2 uker senere...

Jeg er 8+6 i dag, og vi har fortalt det til de vordende besteforeldre. Vi hadde tenkt å vente, men nå ble det nå sånn. Tror de syns det er like vanskelig som oss å holde kjeft om det, men er sikker på at de holder tett til vi sier at vi er klare for ytterligere annonsering. Vi vil vente til uke 12 med å si det til noen flere. :)

Jeg fortalte det til barnefaren(er ikke sammen med han :S) dagen etter at ejg fant ut av det, da var jeg 4+2... mine foreldre dagen etter det igjen, søsteren min da jeg var 5+0 og bror og svigerinne i dag og nå er jeg 5+2...Så løpte jeg rett til et vennepar av meg når eg tok testen fordi eg ble helt i sjokk og måtte snakke med noen... Så nå vet mine nærmeste venner og familie det så nå skal det holdes hemmelig hvertfall 4,5,6 uker til :) Så lenge jeg klarer det da hehe :)

Men kjenner også at jeg er veldig daff og "lat" for tiden...var å trente med svigerinnen min på torsdag og va heeeelt ute på dato, gikk på tredemøllen og gjespet...hun sa i dag at nå forstod hun koffor eg va så lat på treningen her om dagen hehe

Nå er jeg 10+2 og det er fremdeles ikke så mange som vet. Sier det vel til folk om et par uker tenker jeg.

Måtte si fra på jobben da for jeg jobber egentlig natt, men legen sa jeg ikke fikk lov til det lenger.

Sover 12 timer i døgnet og da er det jo flere som har spurt.... Vanskelig når de spør rett ut og jeg egentlig vil vente litt med å fortelle.

Har ikke lagt på meg noe ennå, så det syns ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...