Gå til innhold

Er det rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste to ukene hadde mye harde kynnere som ikke har hjort vondt, men som av og til har tatt litt pusten fra meg.

Ca kl åtte i kveld gjorde det plutselig litt vondt ned i magen. Helt ukjent "vondt". De har siden kommet ca hvert 5,6,7 minutt og varer i 40 til 50 sekunder. Til tider ganske vonde, men ser jo at jeg har mye å gå på i forhold til smerten. Men jeg har aldri kjent en liknende smerte tidligere.

Er veldig usikker på når jeg skal ringe føden ettersom jeg er førstegangs... Noen som har råd å komme med?

Er forøvrig 6 dager over termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tyder på at noe er igang ja, jeg ville ringt føden bare for å snakke med dem. kan jo enda ta lang tid siden du er førstegangs, men det er jo greit å få snakket med noen om hva du burde gjøre videre.

Så vil jeg bare pnske deg lykke til, krysser fingrene for at det er din tur i dag;)

Skrevet

Sitter og lurer på det samme faktisk! Har hatt vonde kynnere i ett par timer nå. Prøver nå å ta tiden på de. Det er vondt nok til at jeg må holde meg iro når de står på... Tar godt tak i ryggen og magen kjenner jeg.

Førstegangs og 8 dager til termin her.

Skrevet

Jeg ringte til føden og jordmoren mente at de bør være såpass vonde at man må puste seg gjennom de. I tillegg bør man ha ca 3 per 10 minutter, og de bør vare i ca 1 minutt.

De er nå ganske vonde og tar skikkelig tak nederst i ryggen. Men må nok bli enda litt vondere og komme oftere.

Er ikke i tvil om at dette er rier, men for noen stopper de jo desverre opp. Kan ikke helt se at jeg skal klare å sove meg gjennom de, så det gjør meg litt engstelig ettersom jeg nå virkelig trenger søvn...

Skrevet

Fullmånen slår til for noen da!

Hva skjedde? er du reist på føden eller ga det seg?

Skrevet

Tipper du er på fødeavdelingen allerede, så dette er mer en kommentar til andre som leser:

Jeg har ikke behov for å "puste meg igjennom" riene før fødselen er godt i gang. Fra jeg har hatt behov for å "puste meg igjennom" riene har det gått 2,5 og 3,5 timer til babyen har vært ute. Jeg foretrekker å være på fødeavdelngen før det!

Ved min første fødsel snakket jordmor om at jeg "nok måtte dra hjem igjen". Jeg sa tydelig nei, og etter målinger av riaktivitet sa hun "ja, her var det jo kraftige rier".

Så stol på dere selv jenter! Ta en tur til fødeavdelingen hvis riene er mer enn vanlige kynnere begynner å komme tett :-)

Skrevet

Jeg satt med det samme i går. Fra 22 til 2 hadde jeg regelmessige vonde tak i rygg og mage. Ringte føden og fikk beskjed om det samme som Mandalay. At de bør være ca 3 på 10 minutter, og de bør vare i ca 1 minutt.

I 1 tiden ble de sterkere og vondere, men kom plutselig sjeldnere. Og rundt kl 2 så kom de plutselig bare med 8 - 12 min mellomrom, og begynte å dabbe av, fram til de bare sluttet helt!

FY FADER SÅ IRRITERENDE!!!

Får håpe Mandalay kom seg til føden og har fått gullet sitt i natt <3

Skrevet

Jeg kom meg til føden, kl 03.30 i natt. Da hadde jeg 6 cm åpning! Enig i det en over her skriver- stol på deg selv! Mine rier var egentlig aldri regelmessige, men de ble sykt vonde etterhvert. Etter å ha vært på sykehuset i kun 1 time hadde jeg 8 cm åpning. Rakk aldri epuderal, men fikk en spinalbedøvelse som sendte meg til himmelen. Riene mine var sykt vonde ettersom de var så effektive. Og for å ikke snakke om pressriene- herregud så jævlig! Lille Hannah Eline kom til verden kl 07.50 med sugekopp. Hun hadde navlestrengen rundt halsen og en arm ved siden av hodet som gjorde det litt vanskelig.

Nå koser vi oss masse og nyter den lille jenta:-)

Skrevet

hei jeg så at du hadde måttet blitt tatt med sugekopp hvordan synes du det var var det sykt vondt å sette sugekoppen???

Skrevet

Gratulerer så masse med baby mandalay!

Bra at det var "ordentlige" rier, og at du ikke ble sent hjem igjen;)

Kos dere masse videre!

Skrevet

Så godt å høre at alt gikk bra, mandalay- grattis SÅ mye m vel overstått og sikkert helt nydelig liten Hannah Eline=)

Lykke til med amming og alt, så sees vi vel inne på dib snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...