Staark Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Tørketrommelen vår samler ikke vannet oppe i beholderen lenger, men den lar det renne ned i varmeveksleren, og rett ut på gulvet.... Noen som vet hva som er galt når slikt skjer? Jeg har skylt varmevekslet hundre-og-ørten ganger, ettersom det alltid lyser "skyll varmeveksler" når maskinen er ferdig. Filteret tømmes hver gang for lo, og maskinen er ellers behandlet fint. (Den er egentlig brukt lite, de tre årene vi har hatt den...). hjelp!
Hufsla Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 har du fått vannbeholderen helt på plass? Kan det ha hoppet av en slange eller noe inni der?
Staark Skrevet 23. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2010 ja, det er umulig å ikke sette den riktig. Den "klikker" på plass. Det samme med varmevekslet. Noen slange er ikke å se inn i der, bare ett hull innerst inne som går ned i vannbeholderen. Den brummer når den er på, men jeg regner med det er pga vannet havner inne i varmeveksleren. :/
mamman til to gutter Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 På vår tørketrommel kan man montere på en slange for å få vannet til å renne rett ut i stedet for at det samler seg i beholderen. Vi har ikke noe sted å la det renne fordi vaskemaskinen er koblet til det ene røret det hadde gått an å montere det fast i, så jeg har ikke satt meg inn i hvordan man gjør det, men hvis dere også har mulighet for det uten å ha koblet til slangen, så kan det jo kanskje hende det er der det er noe galt? Ellers har de fleste bruksanvisninger forklaring på hva man bør gjøre når det oppstår en del feil, så hvis ikke du allerede har tenkt på det, ville jeg lett frem bruksanvisningen og sett om det står noe du kan prøve i den. (Hvis ikke du har den, så finner man de fleste på nett ved å google.)
kom-som-bestilt Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 Syns å huske at jeg hadde samme problem noen år tilbake. Sambo løsnet da på en plate helt nede på fronten på trommelen. Bak der er det en "snurre-sak". Tror det var noe som satt fast rundt den (skitt eller noe) som gjorde at vannet ikke kom seg til beholderen, men bare rett ut. Du kan jo se etter noe slikt.. Hvis du skjønte hva jeg mente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå