lillespiren2:) Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Hei! Bare noe jeg går rundt å lurer på... jeg er en jente på 28 år, har en gutt på 2 år, og venter nå ny baby til våren.. jippi! blir selvfølgelig overlykkelig uansett hvilket kjønn det blir, men hadde vært koslig med ei lita prinsesse, men begynner å lure på om det er mulig, siden søstra mi har fått 4 gutter, og jeg har fått 1 gutt.. må også nevne at vi er 4 søstre, så ser ut til at alle guttene i familien vår kommer nå i følge den kinesiske kalenderen får jeg jente, men er dette bare tull? litt artig å høre om noen har noen lignende historier \ erfaringer ?. men som sagt uansett lykkelig om jeg får en liten prins til, som jeg kan kjøre atv med
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 kommer an på hvilket kart du bruker. Der er forskjellige alle disse kinesiske kartene men uansett så er det bare tull. Selvsagt vil det stemme for mange, da sjansen er 50 % for å få riktig. Og selv om det bare har blitt født gutter, så er sjansen neste gang så og si like stor for å få jente som gutt. Det går mest på tilfeldighet. Akkurat som nå man kaster en terning, så kan man få 6-ere 4 ganger på rad, men plutselig får man 2 på neste kast. (dårlig sammenligning, men..) men jeg skjønner at du spekulerer i det, det gjorde jeg jo selv. Var rimelig sikker på jente denne gang, i og med at det bare har blitt født jenter i vår familie i mange generasjoner tilbake (på morsiden) og alle svangerskapssymptomer var likt som da jeg gikk med jenta. Hjertelyden var også den samme. Men ultralyd viste gutt. Det er ingenting som kan gi et svar før du har vært på ultralyd, og til og med da kan det være feil. Alt annet er bare spekulasjoner. For noen stemmer kjerringrådene, for andre ikke. Så man kan ikke gjøre noe annet enn å bare gjøre det for moro skyld, og ikke skape seg forhåpninger pga kinesiske kart, gullkjede over mage og svangerskapssymptomer.
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 heisann:) Tenkte bare på en ting; "Det er mannen som "bestemmer" kjønnet. Kvinner har bare X-kromosomer (XX) mens mannen har både X og Y (XY). X = kvinne Y = mann Sædcellene dannes ved at mannens celler deler seg i to og lager en Y-sædcelle og en X-sædcelle. Den sterkeste av disse cellene får befrukte egget til kvinnen (som er laget ved at kvinnens celler har delt seg i to og dannet to stk X-eggceller) og lage en jentebaby: X-eggcelle + X-sædcelle, eller en gutt: X-eggcelle + Y-sædcelle. (Grovt fortalt) Dvs. at avgjørelsen om kjønn på barnet kommer fra mannen" Så fordi om du har mange søstre er det etter det jeg har forstått uansett mannen som bestemmer. Så fordi søsteren din har 4 gutter, går dette ut fra mannen hennes;) Så sjansene for jente er der selv om... Alt kan jo skje uansett hva det kan TYDE på at det skal bli.. Lykke til:-D
<3 mi corazoncito <3 Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Må bare si at jeg har 1 bror og 13 fettere, kun 1 kusine.. Mannen min har 5 brødre og 2 av dem har 2barn hver - alle gutter.. he he blir en mannsdominert familie jenta vår skal vokse opp i =) Og det kinesiske greiene er jo 50-50.. Ifølge det skulle jeg ha gutt, men UL sier jente..
sarahmor Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Ifølge kinesiske greiene skal jeg ha jente, og det er ikke født andre enn jenter i min familie på 30 år, men i følge ul og det jeg har følt siden 2 uka jeg viste jeg var gravid er det en liten gutt i magen min )
Heanne Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 I min sambos familie har nesten alle to barn, tanter onkler og søskenbarn. Og alle har en gutt og en jente. Likeens vi. Nå når vi skulle ha nr 3 ble det tvillinger, og jepp ser ut til at det er ei jente og en gutt:) Rart hvordan et mønster følger familien sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå