Gå til innhold

Jeg har født. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 26. sept., men fødte nå på søndag den 19. Da fikk jeg endelig min lille jente. <3

Ble satt i gang med ballong på fredagen pga sv.sk.diabetes. Lørdag ble jeg lagt inn og fikk modningstablett. Det fikk jeg to ganger til, pluss dobbel dose søndags morgen.

Fikk regelmessige og tette rier halv seks søndags kvelden. Da hadde jeg endelig 3 cm åpning og var klar for å ta vannet. Men så fant vi ut at vi skulle sette et klyster i tilfelle. Det endte med at vannet gikk i do og ungen kom i full fart... Kom meg så vidt opp i fødesengen før hun stod i åpningen. Men der stod hun også bomfast, og hun hadde tydelige problemer. Jeg ble klippet, og jordmor dro ungen ut med hendene. Hun hadde navlestrengen rundt halsen, var helt blå og nektet å puste.

Plutselig var rommet fult av folk som jobbet iherdig med henne. Hun ble intubert, men dro heldigvis pusten etter to trykk. Hjertet slo hele tiden, og hun fikk oksygen, men hun hadde problemer med å puste selv en liten stund.

Lykken var stor da hun endelig begynte å klynke, og da hun endelig skrek og viste hva hun var laget av.

Var skikkelig skummelt og fælt mens det stod på. Men det gikk heldigvis bra, og hun skal ikke få noe ettervirkninger av dette. Alt skjedde kjempefort, og hun var absolutt ikke lenge uten oksygen.

Hun måtte ligge på Barneklinikken fra søndag til onsdags morgen pga hun måtte gå på antibiotika. Det var tøft og vanskelig å ikke få ha henne hos meg. Men jeg fikk gå bort til henne når jeg ville.

Nå er vi kommet hjem, og vi storkoser oss. Hun er i fin form og virker tilfreds. Hun er så deilig, vakker, perfekt og helt nydelig. Jeg er så forelsket, og det dunker hardt i mamma-hjertet. Storesøster er strålende fornøyd med at hun er kliss lik på henne. Hun er kjempestolt og veldig forelsket i lillesøsteren sin. <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at hun var ute 18.22 - under en time etter jeg fikk regelmessige rier. En skikkelig styrtfødsel...

Skrevet

Oh, rask og dramatisk ja! Men gratulerer SÅ mye!!! :D:D Kos dere masse :)

Skrevet

Gratulerer masse med jenta. Høres ut som en fæl opplevelse med intense rier og så en unge som ikke har det så helt bra, men flott at alt er vell nå!

Kos dere masse!

Skrevet

Gratulerer så masse med ei velskapt prinsesse:=))) Godt å lese at alt gikk bra:=))) Kos dere masse.

Skrevet

Tusen takk. :)

Målene hennes glemte jeg også å skrive. Jeg er fullstendig i ammetåke... Hehe... 3850 cm og 52 cm. Det var 5 cm lenger og 550 gr tyngre enn første jenta mi.

Skrevet

åh, gratulerer så masse. Godt å høyre det gjekk bra sjøl om det må ha vore nervepirrande ei lita stund.

I morgon skal eg også settast i gang, og er veldig spent på korleis forløpet blir... :-)

Skrevet

Gratulerer så mye med lillejenta! Hørtes veldig dramatisk ut på slutten, fint at alt gikk bra til slutt! Kos dere masse sammen nå fremover;)

Skrevet

gratulerer så masse!:) godt det gikk bra til slutt ja!! kos deg i tåka;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...