mai-08, GRAVID m/augustspire:) Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Merker nå jeg er helt klar, etter å ha vært litt tvilende på om jeg vil ha flere, eller vet jeg vil, men om jeg vil klare å ha to.. Men har en stund nå vurdert frem og tilbake og kommet frem til at det vil være positivt for sønnen min også.. han er snart 2,5 år så blir ca. 4 år mellom de. tenker å prøve fra mai 2011... Blir spennende, nå skal jeg bare glede meg til å bli gravid.... (og legge inn gode argumenter hos mannen, hehe)
mp84 Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 ja her er vi også helt klar. Jeg og samboeren har ingen barn fra før, og ønsker oss veldig gjerne en liten spire. Men av praktiske årsaker vil vi vente til sommeren før vi begynner å prøve. Vi håper det ikke vil ta for lang tid, da jeg gjerne ønsker en liten i april/mai/juni månedene.. Vi har planlagt å slutte på p-piller i januar og heller bruke kondom frem til sommeren. Merker jeg er utrolig gira nå når vi har bestemt at sånn er planen. vil jo helst begynt med en gang.. hihi Samboer foreslo t.o.m at vi skulle benytte oss av bleiekrigen mens vi kan.. så vi har begynnt å hamstre inn på bleier.. 2 for 1 nå så jeg håper jo inderlig at jeg blir gravid i løpet av noen få måneder og at ting går som jeg vil.. men er jo ingen garanti. bare ønske og håp
annsme Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Vi tenkte også å prøve til året, men akkurat når er litt usikkert. Enten våren eller drøye det mot høsten. Jeg er nemlig litt usikker på om jeg skal fortsette å studere eller hoppe rett ut i arbeidslivet, så vi må nesten se an hva som passer oss best. Men jeg gleder meg veldig, og begynner å føle meg klar!
***Curious*** Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Her blir pillene sannsynligvis kastet i april/mai, så tar vi det som det kommer derifra Det har vært planen i et par år, men merker samboeren er litt mer skeptisk nå som det nærmer seg Men det er vel ganske naturlig for de fleste mannfolk? Synes uansett det er greit å ta et steg videre i livet nå når vi har vært sammen i 7,5 år og bodd sammen i 6. Vi har jo fortsatt nesten 1,5 år igjen til det lille nurket tidligst kommer. Et helt hav av tid til å forberede seg GLEDER MEG!!!!!!! Hvor bor dere dere som planlegger 2012-baby? Maigull: tenker dere som oss, og ønsker barn født i første halvdel av kalenderåret?
Babysyk85 Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg bor i Oslo. Hvor bor du Curious? Jeg vil ha junibarn, siden samboeren min er student nå passer det best i midten av juni så vi får vært sammen masse i begynnelsen. Men om han ikke hadde vært student, så tror jeg at jeg ville hatt i vårmnd.Våren er en utrolig fin tid, hvis det er pent vær, og ikke bare regn! Tror det er mange mannfolk som er skeptiske sånn før man starter. Men når de først er i gang, så blir de sikkert modne og gleder seg.
mai-08, GRAVID m/augustspire:) Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2010 Hehe, ja dissa mannfolka blir vel aldri helt klare... tenker som dere ja, håper på et nurk i første del av året, ønskedrøm er februar/mars/april, men det får en ta som det kommer.. da jeg fikk i slutten av mai var det j... varmt så måtte være inne med den lille med ac på.. kjedelig.. ikke fikk jeg brukt så mye av klærne heller.. også kjedelig.. Men er jo en fordel at det ikke er for kaldt heller.. men jeg ser det som et mareritt å gå høygravid om sommeren.. Så ikke godt å vite når det er best.. Håper egentelig alt går som planlagt så den kommer på våren... har begynt å lengte veldig, men kommer litt tvil snikende innimellom.. Men traff ei synsk dame her om dagen og hun sa(uten at jeg hadde nevnt noe med barn) at "da kommer nestemann om to år da" blei litt sjokka for det passet jo perfekt med mine planer.. hehe.. hun sa også at en ikke kunne planlegge for mye, så kan jo hende det tar lengre tid enn jeg håper.. vi får se, blir uansett spennende.. (blei langt detta, men hadde plutselig litt på hjertet, koselig om vi kan følge hverandre fremover...) Jeg bor i Buskerud, hvor bor du??
***Curious*** Skrevet 31. oktober 2010 #7 Skrevet 31. oktober 2010 Vi bor i Trondheim Sikkert fint med sommerbarn også ja... Jeg ønsker barn i løpet av føste kalenderhalvdel, mens samboer helst vil ha mai/juni-barn. Har forsøkt å forklare at det som oftest ikke er såååå lett å treffe akkurat når man ønsker, så han blir nok med på prevensjons-stoppen i april
♥H♥prøver endelig... Skrevet 11. november 2010 #8 Skrevet 11. november 2010 Vi planlegger å begynne så smått nå... har PCOS.. og føler ikke jeg tør å planlegge for mye..:! Tenker som dere at jeg ønsker barn første halvdelen av året.. men når alt kommer til alt så har det vel egentlig ikke noe å si når de har bursdag bare de kommer Ser såklart fordeler/ulemper med kulde/varme... men vi tar det som det kommer... om det kommer... Men håper jeg havner i samme kategori som dere.. kan ikke regne med at det klaffer på første forsøk... selv om jeg har første mens eller pilleslutt akkurat nå..
Babysyk85 Skrevet 11. november 2010 #9 Skrevet 11. november 2010 Hei hei! Lykke til med prøvingen! Kan ikke så mye om PCOS jeg, men har forstått det sånn at det er vanskeligere å bli gravid da? Da er det vel ekstra viktig å ikke miste motet. Håper spiren sitter fort for dere
Thalila Skrevet 22. november 2010 #10 Skrevet 22. november 2010 Samboeren min har sagt at vi kan prøve og få en spire etter at vi har fått hus. Bor bare i leilighet nå, så vi driver jo allerede og ser etter hus. så kan jo bli før 2012. Har kjempe lyst på en liten en, er så klar for det. Vi bor i Namsos
Mamma til prins 2012 Skrevet 23. november 2010 #11 Skrevet 23. november 2010 Jeg håper virkelig vi kan klare å få et 2012 barn. Vi skal gifte oss i sommer, men mannen vil gjerne vente til etterat vi ergift med å få barn. Dagene, ukene og månedene fram mot bryllupet skulle jeg virkelig ønske kunne gått fortere, for nå er det som sekundene bare snegler seg forbi. Er vel mer enn middels klar for barn kan man si, så venter egentlig bare på å kunne få gi mitt JA =) Flere som holder på å dø av venting??? Hva gjør dere for å slå ihjel tiden? Føler jeg har vært å hengt på disse forumene ganske lenge allerede
Babysyk85 Skrevet 24. november 2010 #12 Skrevet 24. november 2010 Kanskje lett å si for meg som ikke skal gifte meg til sommeren, men jeg tror jeg ville ventet til etter bryllupet. Tenk om du blir skikkelig dårlig når du går gravid. Brullupsdagen er jo en dag du bare har en gang i livet. Men skjønner allikevel at du har lyst. Holder selv på å dø av venting Nesten da. Jeg leser mye her inne, får med meg tips som kan være nyttige til jeg selv skal starte prøvingen. Vi skal forresten også starte prøvingen til sommeren/høsten!
Mamma til prins 2012 Skrevet 24. november 2010 #13 Skrevet 24. november 2010 Ja, jeg har vært inne på tanken om at alle ikke er like heldige med tanke på plager i svangerskapet, så jeg skal vel klare å holde igjen til etter bryllupet. Men syns det er litt lenge til =) Så får vi se når tiden nærmer seg, det er jo en del å tenke på i forkant også. Først og fremst å syklusen igang igjen (etter det jeg har lest her inne kan det ta litt tid) også kan det være at man føler man er litt "igang" når man begynner med folat o.l. Koselig å ha noen å prate med som er i samme situasjon og som skjønner frustrasjonen, lengtelsen og gleden =)
Babysyk85 Skrevet 24. november 2010 #14 Skrevet 24. november 2010 Ja, jeg trodde ikke p-pillene kunne lage så mye kluss, men noen sliter jo skikkelig. Jeg er på mitt siste pillebrett nå. Hadde egentlig ikke tenkt å slutte allerede nå, men kjenner at jeg er så lei av å gå på de. Så skal vi heller beskytte oss på annen måte fram til prøving. Ja, jeg gleder meg til å begynne på folat. Og også til å kjøpe de. Blir liksom første steg. Har akkurat fått vite at en venninne kanskje også skal prøve å få barn, og de har bare vært sammen i 4 mnd. Kjenner at jeg nesten syns det er litt urettferdig at de "sniker", hehe. Jeg som går og venter og venter! Men er jo såklart glad på dems vegne da!
Mamma til prins 2012 Skrevet 25. november 2010 #15 Skrevet 25. november 2010 Koselig med en venninne som kanskje får barn rundt samme tid som deg da. Noen å prate med om ting som bf kanskje ikke helt forstår, eller vil forstå Selv har jeg også en venninne som har tenkt å prøve til våren. Jeg syns det hadde vært veldig fint å ha en å dele alle bekymringer og gleder med. En som har vært gjennom de tingene tidligere (hun har en fra før). Men jeg kan skjønne at du syns det er litt urettferdig at de "sniker". Uansett hvor man snur seg for tiden, så syns jeg det er mennesker med barnevogn eller stor mage =) Har du og bf vært sammen lenge?
Babysyk85 Skrevet 25. november 2010 #16 Skrevet 25. november 2010 Ja, det hadde vært hyggelig å ha noen å prate med. Men hørtes ut som de skulle starte ganske snart. For alt jeg vet er hun gravid allerede - det finner jeg nok ut på nyttårsaften, hehe Vi har vært sammen i 2 år til våren, men var venner en stund før det. Ikke sånn kjempelenge, men lenge nok til å få barn sammen, syns jeg da. Dere da? Som er forlovet og greier
Mamma til prins 2012 Skrevet 25. november 2010 #17 Skrevet 25. november 2010 Vi har vært sammen i 3,5 år og vært forlovet 1,5år. Når man tenker over det har disse årene bare flydd avgårde. Føler at nå begynner det å bli den rette tiden i livet til å skaffe seg barn. Jeg er ferdig med utdannelse og vi har begge full jobb, hus og hund. Så etter bryllupet føler jeg at tiden er inne, men det er vel sånn med menn at de aldri blir helt klare før de er inne i det?? Vet ikke åssen det er med dere? Er litt vanskelig det der med når den rette tiden for barn er. Jeg for min del syns det hadde vært fint å være småbarnsmor tidlig i livet før man er altfor etablert med jobb. Egentlig aldri vært det man kan kalle "karrierekvinne". Dere da? Føler du tiden er moden for et barn?
Babysyk85 Skrevet 27. november 2010 #18 Skrevet 27. november 2010 Ja, når jeg tenker tilbake, føles det som jeg møtte kjæresten min igår, tiden har flydd, samtidig føler jeg at vi har vært sammen i evigheter (på en positiv måte). Ja, virker som menn ikke blir helt klare før man er igang, gjerne gravid. Syns det virker som kjæresten min er klar for å starte prøvingen til sommeren. Han har alltid hatt lyst på barn og ikke være alt for gammel når man starter. Jeg har også alltid sett for meg at jeg skulle være ung mor. Ikke "superung", men at nå hadde vært en fin tid. Kjæresten min studerer og er ikke ferdig på lenge, dermed er ikke økonomien så god som den burde vært, så sånn sett passer det ikke helt å få barn, men jeg vil ikke vente så mange år. Vi er innstilt på at det blir litt trangt økonomisk den første tiden, så da tror jeg det går bra. Håper å få mye av foreldrene være, og arve, så det ordner seg
Kaya25 Skrevet 21. desember 2010 #19 Skrevet 21. desember 2010 Jeg og samboern min planlegger å bli gravide i løpet av våren/sommeren, så da blir det kanskje barn i februar/mars 2012:-) Vi bor i Oslo, og jeg er forstsatt student. Er den eneste av mine venninner som tenker på å få barn snart, så det er hyggelig at det er så mange her i samme situasjon som meg. Gleder meg helt sykt til å prøve. Kjæresten min er nok ikke like klar som meg enda, men han blir nok veldig glad når jeg først er gravid. Han er veldig glad i barn. Hyggelig å følge hverandre her inne:-)
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2010 #20 Skrevet 23. desember 2010 Hei jenter! Mannen min og jeg planlegger også å starte prøvinga iløpet av våren eller sommeren. Vi har verdens skjønneste jente på et halvt år nå, som vi nyter i fulle åndedrag:) Og vi har lyst at nestemann skal komme rundt 2 års dagen hennes. Vi syns det er en fin aldersforskjell, blir sikkert herlig hektisk, men dobbelt så mye glede også. Har sluttet på p-pillene nå av forskjellige grunner, men mest fordi mange plages med å bli gravide etter pilleslutt. Det vil vi ikke risikere. Får heller beskytte oss på annen måte frem til prøvinga. Denne gangen er vi veldig spent på hvor lang tid det tar før spira sitter. Jenta vår var ikke helt planlagt, så vi sleit ikke der;) Derfor tenker vi å begynne prøvinga april/mai ca. Hadde vært hyggelig å følge hverandre her inne:)
sunshine 88 Skrevet 2. mai 2011 #21 Skrevet 2. mai 2011 Jeg og min kjære har tenkt å prøve fra høsten av, så kansje det blir en liten her også i 2012=)
Nuttapia Skrevet 10. mai 2011 #22 Skrevet 10. mai 2011 Samboer og jeg setter igang prøvingen til høsten, vi også Satser derfor på et tidlig sommer-barn <3 Skal kjøpe folat snart, og avslutter p-pillene rett etter sommerferien. Siste sommer som er barnefri! (Forhåpentligvis..)
Arga G08+J12 Skrevet 22. mai 2011 #23 Skrevet 22. mai 2011 Det blir nok prøving her også etterhvert, satser på vårbrn-2011 hvis alt klaffer
Lotta2010x2012 Skrevet 22. mai 2011 #24 Skrevet 22. mai 2011 Blir snart prøving her også Vi har er gutt på 7 måneder, men ønsker oss en til. Jeg tenkte jeg skulle ta en gu sjekk og høre hva legen tror om å bli gravid igjen nå. Vil jo at alt skal ligge til rette for at neste graviditet skal gå like knirkefritt som med første mann, så tenkte det var greit. Jeg trivdes sååå godt med å gå gravid, og kunne gjerne født igjen i morgen om jeg kunne, så gleder meg masse til å begynner og prøve på neste mann. Første brukte vi et år på, så håper vi slipper å vente sååå lenge denne ganen. Men hvis vi er halvparten så heldig neste gang, så venter jeg grerne:) Tenker det blir prøving fra juli/august. Håper på å få meg en sommer jobb i sommer, og utsette resten av permisjonen min. Spent på når mensen kommer neste gang. Har bare hatt mens 2 ganger siden sist graviditet, og syklusen var på 35 dager, 4-5 dager lengre enn før jeg ble gavid. Håper den blir litt kortere.. Lykke til til dere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå