Gå til innhold

da jeg fødte babyen min sa sykehuset til meg at jeg måtte kontakte de om jeg blødde store blodklumpe (på str som ei plomme) er det noen her som vett hvorfor jeg skal kontakte de?? har nemelig blødd sånn stor klump nå.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du nylig har født, er det fordi det kan tyde på at det er rester av morkake eller fosterhinne i livmora di. Det er viktig at du får ut alt slik at det ikke oppstår infeksjoner. Du vil derfor bli tatt inn til UL. Dersom det er rester, tar de enten en utskraping eller du får medisiner som en får ved medisinsk abort for å støte ut de restene som er igjen. Dette er ikke noe farlig, men det er viktig å gjøre det for å ikke få infeksjonene for de kan skape trøbbel for deg.

Om du akkurat har født: Du bør ringe inn på føden og fortelle det, kan hende de sier at det ikke er noe å tenke på, men kansje at de vil ha deg inn for en sjekk og. Opplevde det samme med førstemann, ringte inn og fortalte hva som hadde skjedd (noen dager etter fødsel). De spurte om konsistens, hvor stor, hvordan det luktet og hvordan jeg kjente det nå. Så lenge det ikke luktet vondt, og at alt ellers var fint meg meg (temp og andre ting som kunne tilsi infeksjon), fikk jeg beskjed om å bare kose meg hjemme med datteren min.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...