mamma til 3:) Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Tirsdag 21.9-2010 kl 15.13 kom lille Charlotte til verden i full fart:) 3210g og 50cm. 9: Var på do og mistenkte tegningsblødning da det kom litt slim med blod og at papiret blei rosa. Ikke hatt dette i de to andre svangerskapa. 10.45 : Ringer jordmor jeg har gått til kontroll hos og ho mener dette kan være tegningsblødning. Og etter to raske fødsler på 3 timer ber ho meg om å ikke vente for lenge med å kontakte føden. 11.30: Ringte føden og fortalte litt bakgrunn med raske fødsler og de ba meg om å komme. Ordna litt hjemme i forhold til barnevakt ol. Kjente nå at det kom tak men ikke regelmessige. 12.30: Dro fra hjemme. Etterhvert som vi kjørte begynte taka å bli "så" vonde at jeg fikk tårer i øya. 13.30: Ankom vi føden, fikk midlertidig fødestue, hadde åpning på 2-3cm(SKUFFA!!!) og blei lagt til registrering. Når dette var ferdig fikk vi ny fødestue da jeg ville føde i vann:) Og etter dette kom riene som perler på ei snor! Overdriver vel ikke om jeg sier jeg hadde 2-3 rier i minuttet og de var sykt vonde. Spurte om man kunne føde i vann med epidural og det kunne jeg ikke. Har hatt to fødsler uten smertestillende. Kl 14.30 sendte jeg mld til mamma om at i dag blir det baby:p Hehe:) Rett før kl 15 ville de sjekke åpning igjen og jeg frykta det værste, altså at det nesten ikke hadde åpna seg. To stk undersøkte meg og de begynte å tappe i badekaret, men så kom en siste jordmor å undersøkte meg for å se om det stemte det de andre trodde. Og jammen hadde jeg full åpning:D Så da kunne jeg velge selv om de skulle ta vannet og jeg føda i senga eller om jeg ville i badekar. Lot de ta vannet, da kom samboeren opp til senga. 13min etterpå var ho ute, etter 6 pressrier:) Fikk ei flott lita prinsesse opp på brystet og en stolt pappa klippa navlestrengen:) Ho tok puppen fort og etter to timer hadde vi spist, dusja og var kommet oss over til barsel. Dro hjem i går=) Nå har melka kommet for fullt og vi storkoser oss hjemme:) To stolte storesøsken og en perfekt familie på fem:) Lykke til videre alle dere som ventert:) *sender ut tonnevis med fødestøv*
Tingenes Herre Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Fantastisk! Gratulerer så mye! Flott å lese om fødsler som "går på skinner" for oss som ikke har gjort det før. Tar imot støv og håper det blir min tur snart!
2 boys & now pink Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Gratulerer masse. Flott historie. Kos dere med babyen. (SUGER TIL SEG FØDESTØV)
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 Masse Gratulerer med ei velskapt datter:=)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå