Gå til innhold

Fødselshistorie:):)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag 21.9-2010 kl 15.13 kom lille Charlotte til verden i full fart:) 3210g og 50cm.

9: Var på do og mistenkte tegningsblødning da det kom litt slim med blod og at papiret blei rosa. Ikke hatt dette i de to andre svangerskapa.

10.45 : Ringer jordmor jeg har gått til kontroll hos og ho mener dette kan være tegningsblødning. Og etter to raske fødsler på 3 timer ber ho meg om å ikke vente for lenge med å kontakte føden.

11.30: Ringte føden og fortalte litt bakgrunn med raske fødsler og de ba meg om å komme. Ordna litt hjemme i forhold til barnevakt ol. Kjente nå at det kom tak men ikke regelmessige.

12.30: Dro fra hjemme. Etterhvert som vi kjørte begynte taka å bli "så" vonde at jeg fikk tårer i øya.

13.30: Ankom vi føden, fikk midlertidig fødestue, hadde åpning på 2-3cm(SKUFFA!!!) og blei lagt til registrering. Når dette var ferdig fikk vi ny fødestue da jeg ville føde i vann:) Og etter dette kom riene som perler på ei snor! Overdriver vel ikke om jeg sier jeg hadde 2-3 rier i minuttet og de var sykt vonde. Spurte om man kunne føde i vann med epidural og det kunne jeg ikke. Har hatt to fødsler uten smertestillende. Kl 14.30 sendte jeg mld til mamma om at i dag blir det baby:p Hehe:)

Rett før kl 15 ville de sjekke åpning igjen og jeg frykta det værste, altså at det nesten ikke hadde åpna seg. To stk undersøkte meg og de begynte å tappe i badekaret, men så kom en siste jordmor å undersøkte meg for å se om det stemte det de andre trodde. Og jammen hadde jeg full åpning:D Så da kunne jeg velge selv om de skulle ta vannet og jeg føda i senga eller om jeg ville i badekar. Lot de ta vannet, da kom samboeren opp til senga. 13min etterpå var ho ute, etter 6 pressrier:) Fikk ei flott lita prinsesse opp på brystet og en stolt pappa klippa navlestrengen:)

Ho tok puppen fort og etter to timer hadde vi spist, dusja og var kommet oss over til barsel. Dro hjem i går=) Nå har melka kommet for fullt og vi storkoser oss hjemme:) To stolte storesøsken og en perfekt familie på fem:)

Lykke til videre alle dere som ventert:) *sender ut tonnevis med fødestøv*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fantastisk! Gratulerer så mye! Flott å lese om fødsler som "går på skinner" for oss som ikke har gjort det før. Tar imot støv og håper det blir min tur snart!

Skrevet

Gratulerer masse.

Flott historie. Kos dere med babyen.

(SUGER TIL SEG FØDESTØV)

Skrevet

Masse Gratulerer med ei velskapt datter:=)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...