Gå til innhold

Kan man bruke A-krem som brystvortekrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært sår til nå, men i dag har lillejenta ligget på puppen hele dagen. Ammeinnleggene blir klissvåte, og puppene henger fast i de når jeg skal amme neste gang. Gjør litt vondt, og jeg har bare A-krem... Kan jeg bruke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vær veldig forsiktig når du tar de av om de sitter fast.. jeg klarte nemlig å dra den av da den satt fast. (jeg visste ikke at den satt fast) så nå er det betennelse der og dype sår/kutt..

det er utrolig vondt å amme.. men a-krem kan vel brukes på hele kroppen så det går vel an å prøve.. er kanskje ikke samme virkning (jeg veit ikke) men verdt et forsøk i hvertfall til apoteket åpner i morgen =)

Skrevet

Tror ikke jeg ville brukt A-krem, for man må tenke på at babyen skal jo sutte på etterpå, og får da i seg kremen. Brystvorter kremer er spesielt laget for dette ;)

Du får brystvortekrem og sånne ammeskjold som samler opp melken i stedefor å bli klissvåt i innleggene;) det er som oftest det som gjør at man blir sår ;)

Jeg har handlet dette selv hos www.lillespire.no

Er meget fornøyd med prisen dems og de leverer kjempe raskt ;)

Skrevet

Ikke bruk A-krem, tror ikke den er til innvortes bruk (babyen din får den jo i munnen da). Jeg vil anbefale purelan som er lanolin (ullfett) og spesielt beregnet på såre brystvorter. Og det er ikke skadelig for babyen.

Også ville jeg byttet ammeinnlegg-merke, ikke alle som henger fast i brystvortene. Jeg er veldig fornøyd med libero sine, mens jeg syntes natusan sine var helt forferdelige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...