WPW Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Har ikke vært sår til nå, men i dag har lillejenta ligget på puppen hele dagen. Ammeinnleggene blir klissvåte, og puppene henger fast i de når jeg skal amme neste gang. Gjør litt vondt, og jeg har bare A-krem... Kan jeg bruke det?
Snupi27 Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 vær veldig forsiktig når du tar de av om de sitter fast.. jeg klarte nemlig å dra den av da den satt fast. (jeg visste ikke at den satt fast) så nå er det betennelse der og dype sår/kutt.. det er utrolig vondt å amme.. men a-krem kan vel brukes på hele kroppen så det går vel an å prøve.. er kanskje ikke samme virkning (jeg veit ikke) men verdt et forsøk i hvertfall til apoteket åpner i morgen =)
3barns-mamma <3 Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Tror ikke jeg ville brukt A-krem, for man må tenke på at babyen skal jo sutte på etterpå, og får da i seg kremen. Brystvorter kremer er spesielt laget for dette Du får brystvortekrem og sånne ammeskjold som samler opp melken i stedefor å bli klissvåt i innleggene;) det er som oftest det som gjør at man blir sår Jeg har handlet dette selv hos www.lillespire.no Er meget fornøyd med prisen dems og de leverer kjempe raskt
Lunda med lillegutt Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Ikke bruk A-krem, tror ikke den er til innvortes bruk (babyen din får den jo i munnen da). Jeg vil anbefale purelan som er lanolin (ullfett) og spesielt beregnet på såre brystvorter. Og det er ikke skadelig for babyen. Også ville jeg byttet ammeinnlegg-merke, ikke alle som henger fast i brystvortene. Jeg er veldig fornøyd med libero sine, mens jeg syntes natusan sine var helt forferdelige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå