Gå til innhold

Atopisk eksem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til legen med lillegutt idag, og da sa legen at han har atopisk eksem.. Han har hatt veldig tørre, rue kinn hele tiden, men legen såg også på låra/leggene hans at han hadde det. Jeg kunne ikke se noen ting. Han prøvde å vise meg, men jeg såg fremdeles ingenting. Jeg fikk resept på salve jeg skulle smøre på morgen og kveld i 2 uker osv..men det blir jo veldig vanskelig når jeg faktisk ikke kan se hvor eksemet er på føttene hans..er det virkelig ikke mere synlig dette? Jeg har prøvd å se etter på badet hjemme også når jeg tok på pysjen i kveld, men såg bare noen små røde prikker(tyter), og de er jo litt her og der..og minner ikke om noe eksem akkurat..

Eller var legen helt på bærtur? Kan jo ikke akkurat smøre på hele gutten heller da...vaaanskelig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojsann... kan desverre ikke svare deg egentlig, men dytter her- mini her tror jeg kanskje har atopisk eksem- vises ikke altid så godt men jeg kjenner det- er liksom litt førhøyning i huden, kjens ut som litt rue, tørre flekker (fra noen mm store til noen cm store). Har du kjent om du kan kjenne noe?

Men han har hatt noe få skikkelige utbrudd- for noen dager siden ble han nok for varm- og da vises det godt ja... rødt/ rødprikket i tillegg, og kjennes enda bedre... Jeg får gjøre alvor av den legetimen da, siden legen gav han salve når han har så små utbrudd at du ikke kan se de-- da trenger i alle fall poden vår salve....:(

Skrevet

Hehe..ja du får ta turen til legen og få salve :) Jeg lar min stå til jeg eventuelt finner ut hvor eksema..hehe. Han hadde et stort parti sånn tørr/ru hud da han var bitteliten..men helsesøstra sa ingenting om at han trengte reseptbelagt salve(kortison). Hun sa bare at jeg kunne smøre med fuktighetskrem. Dette eksemet forsvant, og har siden ikke dukket opp.. Lurer virkelig på hva legen såg jeg..hehe..han sa jeg sikkert såg det bedre når jeg kom hjem på stellebordet..men for meg forblir det en gåte enda hvertfall.. :) Nå har han fått røde prikker over hele mage/underliv og litt føtter..og feber..hurra!!!.. og koka forkjøla. Blir vel en "trivelig" natt...

Skrevet

Jeg hadde masse eksem som liten, men moren min var så skeptisk til kortison at hun aldri brukte sterkere enn sånn hydrokortison som er reseptfritt pluss fuktighetskremer og naturmedisin. Gutten min har også litt eksem, men vi trenger ikke sterk salve av den grunn! Bruker litt hydrokortison på tørre flekker når de en sjelden gang oppstår og en god fuktighetskrem ellers. Det holder i massevis for hans del. Bruker Ducubal og er veldig fornøyd med den.

Hadde ikke brukt kortisonkremen hvis jeg var deg. Noen leger er svært raske til å pushe på med det, men man må ta med i betrakningen at det faktisk ikke er helt heldig. Og når eksemen ikke synes engang, så hadde jeg nøyd meg med en god, tykk krem. De ansatte på apoteket er veldig flinke og kan anbefale mye bra. Prøv med en, og bytt hvis du ikke merker forbedring der du kan se noe, som kinnene hans. Jeg anbefaler som nevnt Decubal.

Skrevet

Hei. Nei jeg kommer ikke til å smøre på før jeg hvertfall ser tydelig hvor det er. Han anbefalte A-derma krem for ansiktet og resten av kroppen også, så kommer tl å bruke bare den foreløpig jeg. Skjønner ikke legen jeg..må ha hatt et rart syn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...