Gå til innhold

BARNEHAGE/DAGMAMMA!!!!???!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det flere som sliter med barnehageplass? Min datter på 10 mnd trenger virkelig å begynne i barnehage fra oktober av. Jeg begynner da i full jobb igjen, og min mann søker som en gal etter en fulltidsjobb...

Jeg trenger virkelig en plass, og har fått beskjed om at da må jeg bare ringe rundt til barnehager å høre om det er plass ettersom det ikke er håp i havet i noen av de tre barnehagene jeg listet opp.. Så jeg begynte på A jeg, å jobber meg nedover listen med barnehager, i BERGEN... Dette er jo helt håpløst. Noen jeg snakker med nærmest bare ler av meg å sier HER ER DET NOK FULT.....

KAn noe fortelle meg hva greien med DAGMAMMA er, og KONTANTSTØTTE? Hvordan skaffer man seg dagmamma, og hvor mye er det vanlig å betale..? Blir helt sliten av detter her..

Full barnehagedekning my ass............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I know all about it. Tabben vi gjorde var at vi ikke søkte etter barnehageplass i mars 09 (da var babyen 2 måneder og barnehageplass tenkte jeg IKKE på), så vi endte opp med å gjøre som deg: ringe rundt å spørre de ulike barnehagene. De bare lo av oss. På barnehagekontoret i kommunen - det er visst dem som bestemmer hvem som får plass hvor i denne kommunen - var det absolutt ingen hjelp å få. Vi fikk tak i dagmamma en måned før permisjonen var over.

Har du prøvd å kontakte familiebarnehager?

Du må sette inn annonser i avisen og på finn.no etter dagmamma/familiebarnehage.

Man får 3300 i kontantstøtte om man ikke har barnehageplass. En dagmamma tar 200 kr dagen. Så omtrent 4000 i mnd.

Vi fant i allefall en veldig ok dagmamma som passet godt på guttungen i noen mndr før han fikk barnehageplass. Jeg synes det fungerte veldig godt med dagmamma. Rolige dager og masse oppmerksomhet. Hun hadde ett annet barn - noe som var et kriterie for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...