Gå til innhold

For lite stekt pizza - hjelp???

Anbefalte innlegg

Jeg skulle varme opp en frossenpizza med skinke og ost. Leste feil og satte ovnen på 200 grader i steden for 220. Da jeg begynte å spise tenke jeg at den ikke virket helt gjennomstekt, men var liksom ikke sikker. Idiotisk nok fortsatte jeg å spise, tenke liksom at det var innbildning...

Fikk så senere se at jeg ikke hadde hatt ovnen på mange nok grader og nå er jeg livredd for listeria eller toxoplasmose. Den har jo vært nedfryst, men det hjelper jo ikke i forhold til listeria. Og den var faktisk kald i midten, så tilstrekkelig oppvarmet var den ikke!

At det går ann å være så teit, nå føler jeg at kan roe meg - kan jo ikke vite om dette er farlig eller ikke. Kan noen komme med innspill, har noen av dere greie på dette?Hadde blitt veldig glad om noen kunne berolige litt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142356889-for-lite-stekt-pizza-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kan nesten garantere deg at det går helt bra! regner med det er skinken du er redd for. skinken har nok blitt gjennomvarmet tilstrekkelig. du hadde jo ovnen på 200grader noe som er mer enn nok for å ta knekken på eventuelle listeriabakterier. selv om pizzaen var kald på midten så tror jeg nok både du og babyen overlever;)

det er på sin plass å være forsiktig under svangerskap og ta sine forhåndsregler, men vær så snill og ikke gå helt over styr. da kan man knapt spise noe mat uten frykt!

det går helt bra!!!! lykke til videre;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...