Gå til innhold

Hvoran opplevde dere de såkalte ammehormonene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne vært interessant å høre.. Selv har jeg akkurat (når ungen ble ca 3 mnd) begynt å miste enorme mengder hår. Erfaringer? Kan jeg bli skalla liksom? Hehe. Ellers så har jeg nesten begynt å føle meg gravid igjen (hjelp), tisser om natta, er kjempetrøtt selv om jeg sover mye og enormt sulten slik at det river i magen. Er dette hormoner eller? Har tatt to tester som er negativ, så jeg er ikke gravid..

Vil gjerne høre litt om deres erfaringer, kanskje forstår jeg tilværelsen min litt bedre ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ja, jeg merker håravfallet nå... :-( Merker det spesielt når jeg dusjer, det er en del hår i sluket etter meg nå ja. Jeg leste i en artikkel at håravfall var mest vanlig fra 3. - 6.mnd, så vi får se hvor spreke vi er på håret til jul! :-)

Jeg er kjempetrøtt, men jeg sover lite.. Og sulten, men det er vel fordi jeg fremdeles fullammer tenker jeg. Man skal ikke innta så mye mer enn to ekstra brødskiver hver dag når man ammer, men du verden for en appetitt jeg har fått! Ellers er jeg nok som før, men kanskje noe fanget i denne ammetåka? Jeg er en strukturert person som bruker å ha kontroll på ting, nå vet jeg så vidt hvilken dag det er...

Skrevet

Omtrent alle nybakte mødre jeg kjenner forteller om håravfall, uavhengig av amming eller ei.

Jeg mistet veldig mye fra rundt 3 måneder og en seks uker framover, men det virker om om det har gått tilbake til normalen nå etter 5 måneder. (krysser fingrene)

Skrevet

Huff, gruer meg til håravfallet. Småen er to måneder nå og fullammer, og håret mitt har aldri vært finere. Tykt og blankt etter graviditeten. Mister fremdeles minimalt med hår. Men det kommer nok :P MEN har begynt å få litt uren hud. Vet ikke om dette har med litt ustabil døgnrytme pga småen, eller hormoner.

Skrevet

Trodde jeg skulle slippe unna håravfallet, men nå kommer det ser det ut til! Har og begynt å få litt uren hud (hadde under graviditeten i starten, men så fikk jeg sånn fin hun på slutten og etter fødsel!) Jeg blir fortere trøtt enn før syns jeg. Dessuten har det skjedd noe med synet mitt! Sliter med å fokusere, og klarer ikke lese skilt lenger når jeg kjører bil! Er det liksom meningen at jeg ikke skal se lenger enn ned til babyen når jeg ammer, eller hva er konseptet? Sulten som en ulv er jeg og (fullammer), kan bli skrubbsulten på natten og bli liggende våken hvis ikke jeg spiser. Kjipt. Ikke rart de siste kiloene nekter å la seg rikke! Ellers var jeg ekstremt hardt rammet av ammetåke etter fødsel, men det har kommet seg betraktelig.

Skrevet

Ammehormoner - får svettetokter når melka har fylt seg opp, og blir litt kald etter amming! Og ja, nå raser håret av. Ellers er jeg mye "mildere" enn ellers :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...