Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Jeg lurer på om noen her vet hvor mange 100% uvaksinerte barn (f.eks fra 0 til 18 år) det finnes i landet? Finnes det en form for registrering av disse barna? Da mener jeg IKKE de barna som av helsemessige årsaker ikke kan vaksineres, men de som har foreldre som valgt bort alternativet 100%. Det er faktisk interessant.
Helseinterressert Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Jeg vet om mange, men jeg tror ikke de vil opplyse om dette fordi det kan jo tross alt skade oppslutningen. Legger man til tall fra ssb og sysvak kan man regne med ca 3000 norskfødte årlig som takker nei til vaksiner.
ostepop123 Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Dette er den reneste svada. Ja, vi vet at vaksinedekningen er på rundt 95% per vaksine, og det blir ca 3000 barn per år. Men vi vet IKKE at dette er de samme barna for hver vaksine. Dessuten, Helseinterressert, burde du sjekke kildene dine litt bedre, fordi 95% vaksinedekning gjelder fullstendig (dvs alle doser) vaksinering. Dersom man bare har fått én dose MMR, for eksempel, så havner man i 5%-uvaksinert gruppen. Og det er vel ikke akkurat dét du kaller 100% uvaksinert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå