Gå til innhold

Velling-tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å begynne med velling til minsten på 4 måneder. Dere med erfaring, hvilken type brukte dere?

Det er jo ikke akkurat flust med velling å få kjøpt, blandet dere vanlig grøtpulver litt tynnere?

Tips tas i mot med takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gav ikke småen velling, men det er uttynnet grøt ja.

Jeg og brødrene mine fikk dette da vi var 3 mnd.

Skrevet

Bland grøtpulver tynt i flaske. Jeg klipte et lite hull i en smokk for at vellingen skulle flyte lettere ut.

Det som er viktig er at du velger risgrøt pga havregrøt vil kunne øke faren for at barnet utvikler cøliaki hvis det innføres for tidlig i kosten.

Skrevet

Vi startet med velling og grøt for 6 mnd, da var babyen min 4mnd! Det gikk supert! Merket at babyen min syntes det var lettest å spise grøten da den ikke var for tynn, men akurat "gled av" skeien :-)

Startet med en smak på lippen, nam nam:-)) Så ammer jeg etterpå/før så det ikke skal "sette" seg i magen.

Blander inn litt malt estrakt:-)

Det samme med vellingen! Bruker nam 2 og 3 tuter å det går helt fint, trenger ikke å klipp over:) lager vellingen hakke tykkere enn melk, blir den for tynn vil ikke babyen ha! :P Gir også sviskejus, det er supergodt!;)

Vi bruker nestle sin aprikos og banan + godnattgrøten:-)både til grøt og velling

lykke til

Skrevet

Hei!

Jeg har lagt min "oppskrift" på velling på flaskemelk-forumet. Gå inn der å se. Ligger under overskriften:barn som drikker mye mme, prøv velling.

Begynnte med det når gutten var 3,5mnd. Det går så fint:-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...