Gå til innhold

Anbefalte innlegg

20+5 og potte tett med bihulebetennelse og den obligatoriske hodepinen som følger med.

Jeg vet at å sove ut hadde vært det beste, men jeg er nødt til å jobbe gjennom denne helgen og neste uke. Det har aldri vært noe problen før, da har jeg bare tatt medisiner og fortsatt. Men med dette knøttet i magen er jeg litt mer forsiktig.

Bruker nesespray innenfor retningslinjene, og skyller masse med saltvann (både fysiologisk og hypertont). Har ispose på hodet så ofte anledningen byr seg, og hviler med lukkede øyne så fort jeg får sjansen. Har ull innerst fra topp til tå og sørger for å ikke fryse. Får frisk luft i løpet av arbeidsdagen og på kveldene. Drikker te med honning og mye vann. Spiser suppe og grøt. Knasker halspastiller.

Noen flere råd som ikke skader min lille datter i magen?

Fortsetter under...

Hvitløk er jo supergodt og immunstyrkende :)

Og ingefærte... Varmer veldig godt og er immunstyrkende! Såvidt jeg vet er det ingen kontraindikasjoner på graviditet, men du kan jo sjekke det opp for sikkerhets skyld! :)

Ellers er det de som sverger til å sitte med håndkle over hodet bøyd over en gryte med rykende vann. Det skal visst løsne opp i nese og hode. Mange har i enten peppermynteolje eller eukalyptus, men der kjenner jeg ikke evt kontraindikasjoner. Har heller ikke prøvd metoden selv, men brukte mye peppermynteolje før for å løse opp i nesa (smurte rett under nesa før jeg ble sår av snytingen). Funket veldig bra for meg! :)

Evt ville jeg snakket med noen på en god helsekostbutikk, de skal ha god peiling på råd og urter du kan bruke trygt når du er gravid :)

God bedring! :)

... forresten: jeg sjekket opp peppermynteolje på nett og fant dette: " Den eteriske oljen av peppermynte må heller ikke brukes av gravide og ammende, da den bl.a. kan redusere melkeproduksjonen.". Så bare glem rådet om eteriske oljer! Beklager...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...