AS-81 Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 hei, skal begynne med nesespray i begynnelsen av okt. er det flere som hører til Ullevål her? hadde vært koselig å følge hverandre litt opp.. har jeg forstått det riktig at man skal ikke ha samleie etter at man har ringt inn mens? deter det som står på papirene, man må unngå..
MK73 Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Dere må nå gjerne ha samleie - men ikke uten prevensjon (kondom) :-) Så må dere holde igjen noen dager før uttaket slik at mannen får spart opp litt til han skal "gjøre sitt". Jeg har også gått på Ullevål, men det var i 2007/2008. Lykke til!
AS-81 Skrevet 24. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2010 hehe,gikk litt fort i svingene her, jeg mente samleie uten prevensjon. har lest så mye forskjellig på de ulike forumene. Noen har fått beskjed, mens andre ikke. Vil jo forsette å prøve naturlig også,just in case vi får treff..(noe som sannsynlig ikke skjer..men..! )
babyboom84 Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 hei hørere ikke til på ullevål,men i tromsø.svarer nå allikevell skal også starte på nesespray i begynnelsen av oktober.det er første forsøket vi skal i gang med.hadde vært fint å ha noen som går gjennom det samme å prate litt med.... har dere vært gjennom noen forsøk fra før??
MK73 Skrevet 25. september 2010 #5 Skrevet 25. september 2010 Siden du spør oss begge så svarer jeg :-) Jeg er i en litt annen situasjon enn deg, kan man si. Ufrivillig barnløs i 6,5 år, skal i oktober igang med mitt tiende forsøk. Det er bare å spørre om du lurer på noe! Lykke til.
babyboom84 Skrevet 26. september 2010 #6 Skrevet 26. september 2010 takk for svaret på den andre tråden om basseng. jeg er litt nervøs for å få humørsvingninger som jeg ikke klarer å styre noe i det hele tatt.jobber med barn å tålmodigheten blir av og til satt hardt på prøve.og hva sier man til kollegaer..... har du fått slike humørsvingninger?? hva sier man til arb.giver når man er borte fra jobb....har du fortalt til venner/familie/abeids kollegare at du går gjennom ivf?? mange spm på en gang,om det blir for personlig så trenger du ikke svare. masse lykke til. håper du finner et gull egg nå
MK73 Skrevet 26. september 2010 #7 Skrevet 26. september 2010 Hei, babyboom84! Jeg har ikke hatt en eneste en av de humørsvingningene. Hormonbehandlingen har ikke påvirket meg på den måten i det hele tatt. Jeg vet det er endel som får de bivirkningene, men det er også mange som meg, som ikke har det problemet. De gangene humøret mitt har blitt påvirket har det vært av årsaker som ikke har noe med medisinene å gjøre - at man blir sliten, trett, lei, trist, smådeppa eller småsinna - og de har ikke vært veldig sterke og er fullt kontrollerbare (ift jobb etc). Så her må du bare kjenne litt etter hvordan medisinene påvirker deg, og så er det min oppfatning at man faktisk kan styre dette endel selv også. Man kan slippe alt ut, utkontrollert, eller man kan styre det litt slik at det får mindre negative effekter, eller at det kommer ut hjemme og i litt mer kontrollerte former ;-) Ikke sikkert du merker så mye. Husk på å få godt med søvn, legg opp til så lite stress som mulig, og planlegg aktiviteter som du gleder deg til og koser deg med - så er du mye bedre i stand til å håndtere evt svingninger når de kommer. Jeg har fortalt nåværende og tidligere leder om IVF etc. Det angrer jeg på, for det har for det meste skapt problemer for meg - men det er pga typen ledere jeg har (hatt). Jeg ville anbefale deg å tenke deg nøye om og være ganske sikker på hvordan sjefen vil reagere før du sier noe. I de tilfellene der sjefen tar det fint er det selvsagt bare positivt. Jeg har fortalt 2-3 andre kollegaer som jeg er nær, men ingen andre, og har ikke fortalt teamet jeg leder om dette. De vet om abortene jeg har hatt (jeg informerte i ettertid slik at de skjønte hvorfor jeg var borte), men ikke om forsøkene. Jeg sier bare ifra på jobben om at jeg skal inn til et mindre inngrep og er tilbake om 3 dager - og så er jeg alltid tilgjengelig for dem alle på telefon og mail hvis behov. Det går helt fint. Nær familie (foreldre og søsken) er informert, og noen få venner (men de fleste ikke). Dette må du kjenne på selv, det handler ogå om hvor åpen eller privat man er som person og hva slags relasjoner man har. Jeg er i utgangspunktet ganske privat, men har hatt behov for å dele litt av dette, av mange årsaker. Bare spør :-) Klem og lykkeønskninger til deg!
AS-81 Skrevet 27. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 27. september 2010 det er vårt første forsøk, så det er både spennende og skremmende! jeg har sagt ifra til sjefen min, ikke i detaljer, men kort om at jeg er i denne prosessen. Men jeg er helt enig med MK 73, man må se an på situasjonen. Jeg hr vært veldig heldig med lederen min. Videre er det kun et par kollegaer som vet det, og mine to nærmeste venninner..det er så mye følelser rundt dette, og noen ganger er det greit at ikke alle rundt deg vet alt..ønsker deg også all lykke til!
babyboom84 Skrevet 27. september 2010 #9 Skrevet 27. september 2010 tusen takk for svaret begge to mye klokt i det dere sier.å hørtes kjempe bra ut at det er mulig å unngå humørsvingningen!! jeg har bestemt meg for ikke å si noe på jobb.har ei venninne som vet om at vi har fått innvilget ivf,men ikke at vi snart er i gang. jeg skal ha langt regime nå,enn dere?? all denne ventingen er til å bli små sprø av i flekken....vil jo at ting skal skje nå,og egentlig helst i går.endel utålmodig.
MK73 Skrevet 27. september 2010 #10 Skrevet 27. september 2010 Jeg hadde langt regime på de første seks forsøkene, så kort regime på de to neste, og nå blir det kort regime igjen - når mensen kommer. Når skal du igang da?
AS-81 Skrevet 28. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 28. september 2010 jeg skal ha lang regime..og det virker veldig laaaaaaangt..3 uker igjen til oppstart..vi får holde mote oppe sammen, og holde oss oppdatert. lykke til!
babyboom84 Skrevet 28. september 2010 #12 Skrevet 28. september 2010 må være greit med kort regime å slippe den lange perioden med nesesprayen jeg starter opp på nesesprayen synarel den 6 oktober.da blir alt så virkelig siden man faktisk gjør noe ikke bare går å venter....blir litt mye av den ventingen hvor man ikke kan gjøre noe for å se noen fremgang. MK73,har du hatt noen fryseforsøk?? AS-81,har du fått noen beskjed om hvilken hormoner du skal begynne med?? vi får mote opp hverandre dersom det blir tunge perioder.å kryss fingrer å tær for at alt klaffer
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 30. september 2010 #13 Skrevet 30. september 2010 Hører selv til på ullevål og skal starte 11/10. Spent for jeg er oxo urolig ang hodepine og div bivirkninger. Ringte idag til ullevål for mannen min er kjempe bekymret for kromosom testen. Har sagt at det ikke er noe å uroe seg for, men ringte da allikevel. Fikk da snakke med legen og de hadde akkruat for svar på testen. Den hadde4 et lite avvik på han, men de kunne ikke si noe om hva det var før de hadde snakket med genetikerne. Men hun sa at jeg ikke skulle uroe meg og bare begynne som planlagt. Men de vil ha en ny prøve av mannen min da, slik at de kan teste den litt "ekstra". Skal inn til GU og UL den 09/11 og dastarter man vel forhåpentligvis opp på puregon etter det!? Men litt usikker på hvor lenge en går på den ?
MK73 Skrevet 30. september 2010 #14 Skrevet 30. september 2010 Jeg hadde et fryseforsøk i 2007. Skulle hatt et ifjor også, men klinikken klarte å ødelegge de to eggene mine ved nedfrysning, dessverre.
AS-81 Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #15 Skrevet 4. oktober 2010 hei babyboom84,har vært på kurs med jobben, og derfor ikke svart tidligere. jeg skal starte opp med nestespray SUPRECUR. Det er vel kanskje ikke stor forskjell på disse ulike sprayene? har 2 uker igjen til oppstart!! du begynner vel snart du:) lykke til!
babyboom84 Skrevet 11. oktober 2010 #16 Skrevet 11. oktober 2010 hei igjen godt å jobbe så tankene ikke hele tiden vandrer rundt om alt man skal gjennom.har hatt en liten pause fra siden her nå når jeg har begynt på nesesprayen. tror heller ikke det er så kjempe stor forskjell på sprayene man skal jo oppnå det samme med de vil jeg tro. nå er vel du snart klar til å begynne på sprayen også så vi ligger ganske likt i prosessen da. du får ha masse lykke til
AS-81 Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #17 Skrevet 12. oktober 2010 hei jenter, jeg skal begynne på torsdag:) kommer til å gå på sprayen frem til 17.11! ja,deter lenge, men da har jeg liksom begynt..gleder meg, men tenker samtidig også på bivirkningene. vi får holde hverandre oppdatert. Masse lykke til dere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå