gravid-81 Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Noen som har noen gode tips for nattavvennig her? Gutten min er snart 10 mnd og jeg skal snart ut i jobb igjen og da trenger jeg søvenen på natta... Trodde egentlig gutten min avvennte seg selv tidligere- fra han var ca 5 mnd til 7 mnd spiste han ikke på natta (fikk litt i 5-6 tia), men så når tennene meldte sin annkomst ved 7 mnd alder så var det påan igjen og nå fortia er det helt håløst om nettene - våkner 1000 ganger og hyler som bare det, eneste måten å roe han på er å gi melk... men det tar på å være våken mange ganger om natta og orker ikke det når jeg skal begynne å jobbe... Så noen tips??
EgG Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 La far ta det! Gutten kjenner melkelukta fra deg. La far ta gutten med en vannflaske evt. mme til å begynne med. Men gå i et annet rom så han ikke merker at du er der.
frk-fryd Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 viktigste er å vite at han overhode ikke trenger nattamming lengre, så du kan trygt slutte med god samvittighet. slik gjorde vi det: flyttet ammingen senere og senere på natta helt til det var morgen. ammet bare en gang på natt fra ca 5 mnd (var begynt med grøt da). alle de andre oppvåkningene, var det bare å prøve å roe på annen måte (holde handa, gi sutt og bamse, noen rolige ord...). ga vann istedet, men var ikke alltid hun ville ha det. når jeg ammet, begynte jeg å gjøre det sittende i senga istedenfor liggende, for hun var mest ute etter den kosen å sovne inntill meg i senga.da risikerte jeg ikke sovne selv heller. etterhvert flyttet jeg ammingen til trappa i gangen. Hun ble mindre og mindre interessert når det bare ble mating og ikke så mye kos. til slutt hadde jeg flyttet ammingen helt til 6 om morgenen, og da begynte jeg å stå opp med henne og amme etter morgenstellet. så flyttet vi det tidspunktet også til vi stod opp 6:30 - 7:00. I den perioden var det ganske mye arbeid, så vi delte på å ha ansvar for å roe ned på natta. Fortsatt var hun våken mange ganger på natta, men uten amming. noen netter lå jeg på gjesterommet og lot mannen min ta seg av alt til det var ammetid, og da sov hun merkbart bedre. Derfor prøvde vi en natt å legge oss på gjesterommet begge to, og vips! så sov hun nesten hele natten. Viste seg hun ble forstyrret av oss. prøvde dette i flere dager, og det fungerte videre også. da flyttet vi henne på eget rom (hun var vel 7-8 mnd da). Det var en overgang på noen dager, så sov hun bedre enn noen gang på eget rom. Egentlig ville vi hatt henne på vårt rom til hun var over et år, men når det fungerte så mye bedre for alle med eget rom, så måtte vi jo det.
gravid-81 Skrevet 23. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2010 takk for gode tips:-) Skal gjøre klart rommet hans nå til helga- så d afår vi prøve det snart, selv om jeg også egentlig ville vente til han var året..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå