Gå til innhold

Når jeg ser damer med kjempestore mager så tenker jeg...

Anbefalte innlegg

...stakkars dem! Er jo ikke noe moro å være høygravid, slite med bekkenet og alt annet som ofte følger med. Så tar det ca.2 sekunder før jeg kommer på at jeg er der selv om ikke lenge....

Flere som ikke gleder seg spesielt mye til denne perioden?

Men når det er sagt da, så gleder jeg meg veldig til å få en liten baby. Og jo, det er jo tross alt ganske koselig å være gravid også, hvertfall innimellom..:P

Fortsetter under...

Jeg er usikker på om jeg gleder meg. Forrige gang syns jeg ikke det var noe problem å være høygravid. Men jeg var ikke så veldig stor, kan ha noe med saken å gjøre. Men det er klart nattesøvnen ble litt dårligere. Jeg og mannen kunne ikke sove sammen, fordi jeg måtte helst ha hele sengen for meg selv om jeg skulle finne en behagelig stilling. Samtidig fikk jeg en slags energi over meg som aldri hadde hatt før de siste ukene før fødsel.

Men nå føler jeg meg større enn sist, så kanskje blir siste delen av svangerskapet en helt annen opplevelse enn sist. Samtidig så vet man jo at da nærmer det seg, så det er jo litt spenning i luften. Når man kommer til den delen hvor det kan skje NÅR SOM HELST, er veldig spennende :)

Lykke til :)

Jeg gled meg mae for hver dag som går, da er jeg en dag nærmere, og det går emr og mer opp for meg at jeg skal bli mamma, og livet endrer seg for alltid. Så jeg gleder emg syntes gravide kvinner er så vakre =)

Men nå kan det godt være jeg endrer meg når jeg er stor som en hval, ingen klær passer, må ta pause for å gå opp trappen, ikke kan ligge på magen, vondt overalt og må tisse bare av å se på vannflasken..

hehe men forlpig lykkelig over å vokse og gleder emg masse er 17 uker på vei ca =)

føler med dem jeg altså.. Er 14+1 nå, og har fått problemer med bekkenet allerede. begynner med behandlinger på mandag. også er det 26 uker igjen a gitt.. Blir en lang tid tror jeg.. Men det som er så fint er at det kommer masse glede ut av det om få måneder :)

Jeg har ett barn og var ganske diger på slutten. Joda, ventetida var lang. Likevel var det ovverraskende lett å være høygravid, mye mindre ille enn det ser ut til i alle fall. Og jeg er ikke særlig sprek eller veltrent, hehe. Var jo ikke mye spretten på slutten akkurat, det var tungt å gå i bakker. Måtte bruke en pute bak ryggen når jeg sov, gikk ofte på do om natta osv.. vanlige "småplager" men ikke svære greier.

Hadde også bekkenvondt tidlig. Jeg gikk til kiropraktor og han kalte det bekkenlåsning. Det gir ganske like symptomer som bekkenløsning, men er mye lettere å behandle. Og ganske vanlig. Jeg gikk til en del behandlinger og det gikk veldig bra, fikk ikke store bekkenplager egentlig. Nå er jeg gravid i uke 19 og har kjent litt av hvert i bekkenet, noen ganger skikkelig vondt. Men det har kommet og gått så jeg er ikke veldig bekymret foreløpig. Tar en tur til kiropraktoren snart hvis det øker på tenker jeg. Tar det ganske rolig og gjør ikke noe som føles vondt.

Det er kjempestort å få barn! Man føler kanskje ikke den store tilknytningen med det samme. Men etterhvert som barnet utvikler seg blir du kjent med den mest unike og flotte person du kan tenke deg! :)

He he...ikke sikkert det blir så bad! Jeg er fødeklar og i storform på tross av den enorme magen min. Klart, jeg løper ikke marathon for tiden, men jeg har ikke vondt et eneste sted! Er super-aktiv hver dag og finner på masse...koser meg i permisjon. Satser på at det blir slik for deg også ;-)

Annonse

Jøss, for en gjeng optimister dere er!:P

Jeg er selv 3.gangs gravid så vet forsåvidt godt hva jeg går til. Har tøffe svangerskap med bekkenløsning osv. Er vel derfor jeg synes synd på disse høygravide damene... Nå er jeg i uke 15. Har hatt bekkenløsning siden dag 1 og kynnere fra uke 8. Går veldig greit og jeg kommer helt sikkert til å klare graviditeten fint også denne gangen, er nok verre når man gruer seg litt for den siste tiden.

Jeg får forøvrig store barn (4410g og 4860g) og blir selv stor på slutten uten at det trenger å ha så stor beydning for hvordan formen er...:)

Lykke til damer, er jo i grunn veldig positivt å høre at dere er positive!:)

Ja, det kan jeg godt forstå at man gruer seg fremover hvis man er plaget med bekkenløsning. Jeg verker litt mer i ryggen denne gang og kjenner av og til at bekkenet låser seg, men ikke noe som er kjempeplagsomt, enn så lenge. Forrige gang ble jeg gele i bekkenet to dager før jeg fødte. Hadde jeg skulle hatt det slik hele svangerskapet, så hadde nok ikke jeg vært så positiv jeg heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...