EgG Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Noen sier det ene og andre sier det motsatte. Hva bruker dere og hvorfor?
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Vi har Høie sin Allergo (?) dyne. Tror den var anbefalt av astma- og allergiforbundet. Jeg har astma og allergi,og reagerte veldig på dundyner da jeg var liten,og har alltid hatt kunstfiber. Så er vel mest i håp om at hun skal unngå det problemet jeg hadde med dynene mine. Men dundynene er vel blitt bedre de også enn det de var for 27 år siden :-)
Mamma med to trollunger Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Jeg bruker kunstfiberdyne til lillegutt, den er godkjent av astma og allergi forbundet.. Det er fordi at jeg selv reagerer på fjærene i dun dyner. Dundynene til voksne har blitt veldig mye bedre de siste årene, fordi mye av fjærene (som folk reagerer på) er byttet ut med dun ( som det ikke er allergener i). Men i barnedynene er det fortsatt mye fjær. Det er fordi at disse tar vekk fuktigheten i dynene og dunet klumper seg dermed ikke. Så om det er fare for at barnet ditt kan reagere på dundyner, ville jeg holdt meg til kunstfiber. (har vært på dynekurs i forbindelse med jobben)
EgG Skrevet 23. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2010 Takk for det. Da skal jeg bytte dyna. :-) Vil IKKE ha allergi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå