Hege72 Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Hei! Noen som har eggene sine til blastocystdyrkning nå eller har hatt det? Jeg har tre befruktede egg i Danmark og de skal langtidsdyrkes. Hvis de overlever blir det innsett på søndag eller mandag.
I utlandet Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Hei Hege 72. Jeg hadde blastocyst insett sist gang, men det var et ferskforsok. Startet med 10 befruktetde egg og endte opp med 3 blaster. Det er mye bedre resultat med blastocyst insett, min klinikk har siffrer opp mot 50%. Problemet er bare at mange egg ikke fortsetter utvikling etter dag 3, da egget skifter fra a bruke mors gener for utviklingen til a bruke blastens egne gener for videre utvikling. Uheldigvis endte det opp med en kjemisk graviditet for meg, men hvis jeg skal prove igjen sa gar jeg definitivt for Blastocytt dyrking igjen.
MK73 Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Jeg har to fine blastocyster på frys :-) Har alltid satt inn to dager etter uttaket, men ved de to siste forsøkene har resterende egg blitt langtidsdyrket og to av dem ble altså fryst ned. Blir spennende å se hvordan det går når de blir satt inn.
vera34 Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 fikk ut 13 egg på uttaket mitt i april 08. Etter 5 dg dyrkning ble det 7 blastocyster på meg. 6 ble nedfryst og ett satt tilbake, fikk en sønn i jan 09. Driver nå på med 2 frys av disse eggene:-) Lykke til
Hege72 Skrevet 23. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2010 ei! Takk for svar! Jeg har pratet med klinikken i Danmark og de ville at jeg skulle komme nedover i morgen, fredag for å sett inn eggene. De mente kvaliteten er for dårlig til å overleve til blastocyst stadiet og mente de har en bedre sjanse i min livmor. Innsett skulle egentlig være søndag eller mandag. Så da ble det ingen blastocystdyrking..... Får håpe de har overlevd natten så dagsturen til Danmark ikke blir helt bortkastet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå