Gå til innhold

bæretøy til baby 3 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

av praktiske grunner/ifm reise og lignende, lurer jeg på å anskaffe noe å bære min 3,5 mnd gamle baby i. I utgangspunktet er mitt inntrykk at hun ikke liker spes godt å bli bært. Har kun bært i meitai og hun klikket sånn at vi måtte knytte henne ut og trille i stedet. Tror kanskje hun kunne trives bedre med å bli bært slik hun ser utover? Er det kun babybjørn som funker til dette? Er det noen som har erfaringer eller anbefalinger til bæring av "ikke bærbar baby"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

elastiske sjal kan du også bruke til å bære utover:) Så babyen sitter med sin rygg mot din mage.

Her har vi Ergo Sport babycarrier. Ville ikke byttet den bort for alt i verden. Er kjempegod å bære i og babyen sitter godt!:) Dog ikke utover.

Skrevet

Vi har brukt BabyBjørn masse på reiser, og det har fungert utmerket. Men nå har han blitt såpass tung (nesten 10 kg) at det blir litt mye å ha foran, så nå har vi investert i en Ergo-sele vi også, blir spennende å se hvordan det funker.

Skrevet

Jeg har hatt motsatt "problem", sønnen min på tre måneder har hatet vogna si fra dag 1, så her har det blitt mye bæring.

Har hittil brukt Close Baby Carrier som er et formsydd bæresjal (noe som gjør det veldig enkelt å sette på seg uten å måtte knote med 5 meter lange tøyremser...), og er superfornøyd med det. Der kan man også snu babyen og bære begge veier.

Jeg har også kjøpt en ergo bæresele som vi kommer til å ta i bruk når han blir litt tyngre, der bæres mye av vekta på hoftene.

Skrevet

Ergoselen kan du forresten bruke på hoften(på siden) og på ryggen etterhvert når babyen holder hodet helt selv uten støtte:) Den er super for ryggen(jeg sliter en del med vond rygg)fordi du bærer mesteparten av vekten på hoftene som hun over sa:)

Skrevet

ser det er flere som er fornøyde med ergo, har litt lyst på en ferdigsak siden knytting er litt styr. Har også hørt manduca er bra. Vet ikke helt hva som er forskjellen? Krever vel litt tilvenning å bære for begge i starten uansett, så kanskje det går greit med innovervendt. Prøvde meitaien igjen i dag, og så som hun kan ha bena ut (ikke i froskestilling) og hodet fritt var hun i det minste ikke panisk. Så kanskje det er håp?

Skrevet

Mini likte ikke å sitte innovervendt da vi lånte et sjal i sommer. Så han satt forover der. Var skeptisk til ergo-selen siden han ikke kunne sitter forovervendt der. mentil syvende å sist er det viktigst for deg at du ikke blir sliten/får vondt i ryggen av å bære. De blir jo tyngre etterhvert:)

så kjøpte ergo og mini klager IKKE over at han må sitte mot meg:) Han koser seg veldig oppi der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...