sprellemor Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Når far prøver å legge en tydelig trøtt og mett baby (snart 3 mnder) blir hun helt krakilsk. Så kommer jeg og tilbyr en pupp, hun tar den og spiser litt til og så kan jeg (etter rap) legge henne selv om hun er våken, uten en lyd. Jeg er dessverre ikke av de mødrene som synes det er koselig at babyen er avhengig av meg, og synes godt at faren skal få legge henne, samtidig klarer jeg ikke høre på den skrikingen som kommer når faren legger henne (og blir inne hos henne, tar henne opp, legger osv). Hun skriker ikke alene. Hva skal jeg gjøre? Jeg får vel bare finne meg i at jeg må ta kveldskos (tar bare noen minutter), men det kunne være så deilig å slippe en gang innimellom. Håper ikke dette varer lenge...Noen tips?
2010 Mammaen Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Tror nok du bare må holde ut skrikingen noen kvelder til hun vender seg til det. Det går nok mye bedre etter 3-4 kvelder vil jeg tro. Ta deg en kveldstur når pappa holder på. Bedre å gjøre det nå mens hun er så liten, det blir ikke lettere etterhvert ;-) Lykke til!
sprellemor Skrevet 22. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2010 Tusen takk! Det var nok egentlig det jeg ville høre. :-) Bare er litt engstelig for at hun skal få separasjonsangst eller noe, og det er egentlig helt fjernt for jeg er den første til å gi ditt råd til andre. Men så står man plutselig midt i det, og da ble det plutselig vanskelig. Og det er jo faren, og han er en helt utmerket omsorgsperson. :-) takk igjen :-)
Sistah*G07*J09* Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Har dere prøvd at både du og pappaen er inne i rommet når hun skal legges? kanskje at pappaen legger henne ned mens du står vedsiden av? å så kanskje at han tar over mer og mer av rutinen ved leggingen, mens du er tilstedet og evt flytter deg lengre og lengre bort i rommet? Evt ha en t-skjorte/genser som du har hatt på deg en dag inærheten, å legg den imellom babyen og pappaen når han holder henne? Vet ikke om dette funker, fordi har ikke hatt liknende problem. Men kan bare tenke meg til ting vi hadde prøvd visst vi hadde vært i samme situasjon Håper dere finner en løsning på problemet
gulterkult Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 sånn er det her også, jeg syns også det er synd at far ikke kan legge. Pluss at jeg gjerne vil slippe det noen kvelder. Klarer ikke høre lenge på skrikingen jeg heller, så bryter jeg inn og tar over...det er kanskje feil det da. Skal prøve det tipset med begge to i rommet i morgen! Håper det bare er en fase... Lykke til!
sprellemor Skrevet 22. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2010 Takk for tipsene. Det er faren som gjør alt det andre av kveldsstellet, og det er helt uproblematisk. Det er bare akkurat når hun legges i vuggen at det skjærer seg. Vi får prøve litt forskjellig. Det med t-skjorte er en god ide. Har tenkt på det før, men glemte det litt. :-)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 23. september 2010 #7 Skrevet 23. september 2010 Angrer på at jeg ikke tok tak i dette tidligere. Snart 10 mnd her, og er bare jeg som kan legge (og ta nattevåk...). Blir ikke akkurat sosial av dette, men neste fredag SKAL jeg ut en tur med de på jobben, så får bare far slite, hehe. Har jo sluppet unna relativt billig hittil...
mammaløve Skrevet 23. september 2010 #8 Skrevet 23. september 2010 Her er det merkelig nok motsatt problem. Dersom jeg legger vil bare småen ha puppen i munnen. Om jeg forsøker å snike meg ut ender det med hyl og skrik. Om pappa tar småen med inn og legger han, kommer det ikke en lyd. Kommer nok bare an på vanen. Vi jobber med å gjøre ferdig ammingen i stua før jeg går inn med småen, men vanskelig å holde ut gråten ja
2010 Mammaen Skrevet 23. september 2010 #9 Skrevet 23. september 2010 Bra at du ville ha det svaret. Var nemlig redd for at det var det du IKKE ville ha ;-) Håper det løser seg! Tror det er en god investering å gjøre noe med det nå, selv om det selvsagt ikke vil være så hyggelig når det står på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå