Gå til innhold

Noe bra alternativ til cherrox?

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ut å kjöpe nye sko til 2 åringen i morgen.. Gummistövlene er for kalde og joggeskoene blir jo bare blöte. Det er ca + 2 c på morgenen og + 12-15 på dagen her.

Tenkte om jeg bare kunne kjöpe ordentelig goretex stövler med en gang, eller blir det for varmt?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi skal ikke ha cherrox i år men Dock Boot! :)

prøv å impregnere joggeskoene en 2-3 ganger, kanskje de holder vannet ute en stund! :)

Skrevet

Dock-boots har jeg kjøpt. Tåler minus 15 og er myke og gode. Cherrox er for varmt enda. Samme med Goretex støvler.

Skrevet

Vi og sverger til dock boots (no 199,- hos coop obs), men ser at det er delte erfaringar med dei. I bhg til ungane våre er det kjempefornøgde, guten vår har ikkje vore verken våt eller kald (og han brukte dei som vintersko i heile fjor vinter). I bhg der eg jobbar derimot er ped. leiar innbitt motstander, ho seier det er noko dritt.

Sjølv er eg altså veldig godt nøgd. Skoene kan brukast frå ca +10 til -15 grader, dei er lettare og mindre stive enn cherrox og har gode riller under så dei kan faktisk brukast sjølv om det er snø/glatt (i motsetning til mange cherroxmodellar).

Skrevet

Vi har også blitt anbefalt dock boots av mange.

Skrevet

Men hvor tette er dock boots'n? Har hørt at de kun er vanntette helt nederst og ikke oppover skaftet, stemmer det? I så fall holder de ikke til min bader....

Annonse

Skrevet

Den nye modellen har gummi mye lenger opp enn tidligere, så de holder godt vannet ute.

Skrevet

har kjøpt viking thermo.. kjempe lette og mjuke.. var ei lita frøken på 2 år som brukte de fram til jul ifjor, ho var aldri kald... skal prøve de selv på min sønn i år... :)

Skrevet

Min bader på to år kom hjem fra båt og fisketur i går med dockboots som helt klart hadde vært brukt som badesko.. De var litt våte på skaftet, men han var ikke våt selv. Jeg synes de er supre! Og med all sannsynlighet blir det de som blir vinterstøvler her i vest! Hvor regn og våte klær er hovedregelen... Til og med de ansatte i bhg bruker dockboots;)

Skrevet

Jeg kjøpt Dock boots til lillemor denne uka.

Hun har hatt cherrox til nå.

cherrox er anbefalt ned til ca +5 grader eller noe.

Dock boots kan brukes ned til ca - 15.

Min erfaring med cherrox er at de er trange/ smale og tunge.

-Blir de våte inni tar det en evighet og tørke dem...

Spent på hvordan dock bootsene er.

Skrevet

vking thermo kan og brukes ned til -15-20--- :) jeg har muck boots selv... men tror viking thermo er lettere.. :)

Skrevet

Er også superfornøyd med Viking thermo. Har hatt det hvert år i 7 år nå :) De veier ingenting og er varme og vanntette. Cherrox synes jeg blir altfor tunge og klamme inni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...