eliona Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Sier det en gang til, det er på ingen måte meningen å være frekk eller nedlatende mot NOEN, men jeg har bare et lite spørsmål. Hvorfor vil neste alle føde så fort de har passert uke 37? jeg tenker jo at da er jo baby i magen faktisk bare 35 uker, og hvis de på ultralyd har "bommet" med en uke eller to KAN babyen bare være 33-34 uker. Husker sist jeg var gravid så var det ingen som snakket om at de ville føde så fort som mulig, men nå er det jo nesten så alle forventer at de skal føde i uke 37. Når ban er passert termin skjønner jeg godt at de fleste vil føde snart altså.. Beklager hvis jeg alikevel har såret noen eller noen mener dette var et dumt spørsmål. Men jeg bare lurer...
*Darkspotted* Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Vel, man må jo skjønne at alle vil se den lille så fort som mulig. Og ingen ønsker at babyen skal komme ut før den er klar, men føder man tre uker før, to uker før, så er det til termin. Å føde til termin er å føde innenfor uke 37 og 42. Så når jeg når uke 37 setter jeg *fødeklar* på nicket mitt som så mange andre. Men håper jeg går en uke over termindato da.
eliona Skrevet 22. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2010 jo jo , jeg vil jo også møte den lille , men tenk å gå å ville føde fra uke 37 og nesten forvente (har fått det intrykket av mange her i det siste) å føde da, også gå til uke 42, det blir jo SÅÅÅÅ fryktelig lang ventetid.
Tingenes Herre Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Vel, noen har jo mange plager. Dessuten øker risiko for komplikasjoner jo lenger man går, da særlig etter fullgåtte 40. Og så bommer man jo ikke med 14 dager på UL, da :-) At babyen henger to uker etter vår ukeregning er jo helt uinteressant i denne sammenheng. Baby kommer alltid "bare" til å være 38 uker når man når termin uansett. Når det er sagt, så er det ikke mitt inntrykk at ALLE vil føde i uke 37.
Lykkemin Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 en ting er at man selvfølgelig vil treffe sitt lille vidunder, men for min egen del så er det fordi jeg sliter såpass med magesmerter og magekramper og har gjort det i over tre mnd nå med stadig forverring.. så når legene sier de vil vurdere å sette meg i gang i uke 37 så vil jeg selvfølgelig at han selv skal finne ut at han vil komme ut på naturmåten.. og som andre her sier så er det ikke noe farlig for bebisen å bli født fra uke 37.. det er en grunn til at lillehammer har lavest dødlighet da de ikke lar noen gravide gå mer enn en uke over tiden.. selv håper jeg han venter til jeg er i ut i uke 38
magica fra tryll Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Fikk meg en lærepenge da jeg fikk nr 3. Var heeelt sikker på at jeg skulle føde hvert øyeblikk fra 2 uker før termin, og fødte 17 DAGER OVER. Til slutt sa mannen min at det sikkert bare var innbilt svangerskap, og at han ikke orket å høre flere ganger at jeg trodde fødselen var igang..hehe. (orket ikke mer sex for å sette igang fødselen engang;) Så nå med de 2 siste har jeg vært overbevist om å ihvertfall gå til termin, og har hatt det mye lettere på slutten bare pga det... Har tenkt til å kjøre den strategien denne gangen også! Lykke til:)
eliona Skrevet 22. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 22. september 2010 hehe, ja det er det jeg tenker , tenk om man da går overtid, DA blir man skuffet DA;) Jeg følte med fødeklar fra sist helg , og nå er jeg 39+3, er så glad jeg ikke har gått og tenkt på fødsel fra uke 37! Men skjønner jo det blir tungt for mange. Og tungt har det vært for meg også, har slitt MYE MED smerter fra en ex.u jeg hadde bare noen mnd før jeg ble gravid. Fikk så vite at det var disse smertene jeg kjente nå fordi såret blir dratt i alle kanter.
Sesilia Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Jeg fikk meg en støkk: Søstra mi hadde termin 3 uker før meg, og fødte akkurat 31 uker på vei... Så det var en tankevekker - å ikke ønske seg å føde for tidlig, men heller være lykkelig over at man faktisk går helt til termin! Alle som gjør det er tross alt utrolig heldige!
Gjest Skrevet 22. september 2010 #9 Skrevet 22. september 2010 skjer nok at det bommes ganske mye på UL. Selv holder jeg en knapp på min menstermin. Litt enig med HI, men samtidig så har jeg jo lyst til å bli ferdig med bekkenplagene som har blitt veldig ille. Men jeg er 37+x men føler meg ikke fødeklar! Håper han holder seg inne til termin. Men vil helst slippe å gå så langt over. Og man er jo faktisk ikke på overtid før uke 42.
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Er enig med deg jeg, men det er nok fordi jeg har minimalt med plager. Syns mini kan vente med sin ankomst til tidligst en uke før termin, selv om man regnes som innen termin fra uke 37. Og ventetiden blir veldig langdryg hvis man begynner å vente veldig allerede da. Men igjen så forstår jeg jo dem som har mye plager, at de ønsker å bli ferdig med "helvetet" (som dette jo faktisk er for noen). Tror ikke du har såret noen med dette altså, det er en helt normal ting å lure på
Delfino-fødeklar- Skrevet 22. september 2010 #11 Skrevet 22. september 2010 jeg fødte i uke 37 + 3 (egentlig + 2 han sklei ut rett over 00.00 )og håper jeg føder til terminen denne gangen. lillegutt oppførte seg prematurt, fikk ikke til å feste seg og var slapp. hadde gulsot å måtte ligge i lys til slutt(etter MYE om og men) sleit veldig med ryggen, så var jo godt å få han ut å ikke gå over terminen.. men håper jenta kommer til terminen nå =) lykke til =)
Ziz Skrevet 23. september 2010 #12 Skrevet 23. september 2010 At man er utålmodig er forståelig. Selv ønsker jeg selvsagt det beste for barnet mitt, og det er å være der til termin. Samtidig så må jeg si at når man går igjennom et invalidiserende svangerskap, og er vant til å være aktiv både i jobb og privat, så lengter man etter "å få kroppen tilbake".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå