Oktober-snuppe <3 Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Hva var dine tegn på at fødselen nærmet seg, og hvor lenge før fikk dere dem? (Gjelder vel de som akkurat har født eller har flere barn dette da, men kan jo hjelpe oss 1 gangs fødende med alle de spørsmålene man kan få på slutten:)) Ser det er mange spørsmål her om mye av det samme, kanskje man skal samle litt erfaringer Diarè? Vonde kynnere? Kvalme? Mageknip? Selv har jeg hatt ett døgn med mageknip og kvalme. I dag har jeg løpt på do hele tiden. Mener å huske jordmor nevnte dette kunne være ett resultat av hormoner man får rett før fødsel. Men har aldri hørt om det før. Spennende i såfall
Lykkemin Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 nå har ikke jeg født enda, men hadde en runde i helga med sterke kynnere, stikking i underlivet på fredagskvelden før jeg på lørdagsformiddag fikk sterke magesmerter/kramper og løp mye på do med løsere og løsere mage.. murringer i mage og korsrygg frem til søndagen, men ingenting skjedde.. i førlge jordmor så kunne det var at modningen var kommet kraftig i gang og hun skjønte godt at jeg begynte tro noe var i gjære er først 37 uker på mandagen så er glad han ikke kom i helga som var
har både jente og gutt Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Forrige svangerskap fikk jeg kramper i magen og tegningsblødning.Hoven i føtter,hender og ansikt..Fødte 5 dager senere...
*Darkspotted* Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Med nr. 1 lakk jeg litt før vannet gikk med et splæsj og rier begynte. Hadde ikke merket noe dagene før. Var 39+6 tror jeg. Med nr. 2 gikk slimproppen torsdag, ble strippet dagen etterpå som ga murringer og noen timer etterpå gikk vannet og rier begynte for fullt. Da var jeg 40+5.
Oktober-snuppe <3 Skrevet 22. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2010 Ja uke 37 er litt tidlig så kanskje greit det stoppet opp Men får håpe du slipper flere runder med det du beskriver før det setter ordentlig i gang da. Er jo ganske slitsomt både psykisk og fysisk og ha det sånn lenge og flere ganger før det setter ordentlig i gang... Er over 38 uker nå jeg, så jeg kjenner det her er litt nervepirrende om dagen Har hatt det sånn som du i (desverre) flere uker, men først nå jeg har fått løs mage, så kanskje kanskje kanskje...
Lykkepålandet Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Fikk "fødeansikt" et par dager før fødselen. Gikk med diare og litt vond mage i 2 dager og så gikk vannet på kvelden. For veldig mange er dette starten på fødsel og tarmene blir naturlig tømt..
Sesilia Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Sist gikk slimproppen ei ukes tid i forveien. De siste dagene før riene begynte fikk jeg kynnere som innimellom var veldig vonde, mye vondere enn de hadde vært. Samme dag som riene startet hadde jeg magekinip/diare og magen tømte seg skikkelig godt... MENS riene var i gang
Oktober-snuppe <3 Skrevet 22. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2010 Hehe kanskje det er godt for noe de dusin gangene jeg har fløye på do i dag da -da jeg leser hva dere skriver.
Oktober-snuppe <3 Skrevet 22. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. september 2010 ........... men denne proppen har vi ikke sett
Miaxz Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Oj, dette med diare var nytt for meg, - selv etter flere år i denne baby-businessen... Begynte å få litt løsere mage i går, og litt sånn diare-aktig i dag... Slimproppen gikk i dag tidlig... Ble strippet i går... Er 40+3. Definitivt noe på gang.... Fullmåne i kveld....... !!!!
Miaxz Skrevet 22. september 2010 #11 Skrevet 22. september 2010 Ellers så var mine fødetegn sist gang at jeg fikk tegningsblødning, fødte 1,5 døgn etter det begynte...
Oktober-snuppe <3 Skrevet 22. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 22. september 2010 Er faktisk to jordmødre som har sagt dette til meg at det er helt vanlig rett før fødsel. Hun jeg bruker fast og hun som tok UL på oss, så krysser fingrene for at det er ett tegn hos deg da Selv hadde jeg ikke hørt om det, men heller ikke noe man snakker så høyt om? Hehe Fullmåne baby kanskje? Åååå hvorfor kan ikke jeg miste denne proppen alle snakker om også da..
Miaxz Skrevet 22. september 2010 #13 Skrevet 22. september 2010 nettopp, det er vel det at man ikke snakker så høyt om det....! ;-) jeg mistet aldri den slimproppen sist, ble rimelig overrasket.... håper din også går snart, da ;-)
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 22. september 2010 #14 Skrevet 22. september 2010 Har heldigvis ingen tegn ennå jeg altså (uke 35), men sist jeg fødte, for straks 6 år siden(!!) begynte det med kraftige menssmerter i nederste del av magen. Så aldri til noe propp og kan ikke huske noe diare eller kvalme. Men jeg hadde sex kvelden før, og det hele begynte tidlig neste morgen, så jeg innbilder meg at dette hjalp det hele igang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå