Gå til innhold

Noen som har prøvd minirin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann på 6 1/2 år fikk det i dag, så blir spennende å se om det virker.

Han har hatt nedtelling til å gå til legen i 5 dager nå, og da jeg sa at legen sikkert bare skulle snakke med oss, ble han ganske frustrert. "Hvordan skal jeg da slutte å tisse, når han bare snakker med meg???!!!". Han er skikkelig frustrert selv, for han vil klare seg uten bleie. Og han kan ikke skjønne hva som skjer siden han tisser på seg...

Dere som har testet det ut.. Hadde det noe virkning hos deres barn, og evt hvor fort virket det?

Fortsetter under...

Skrevet

Samboeren min prøvde det, var i voksen alder da, (18 år) Det var virkning etter 3-4 dager, men han måtte gå på dem i nesten 2 år for å bli helt kvitt problemet..

Skrevet

Jippi!!! En tørr natt:)

Kan jo være helt tilfeldig, men litt rart det også siden det aldri har skjedd før:) Og gjett om han var stolt i morges?!?

Satte han på do før vi la oss og ingen ganger i løpet av natta. Til vanlig hvis han har vært uten bleie har vi satt han på do før vi legger oss, pluss i 3-tidå...og allikevel bløtt på morgenen:(

Skrevet

Vi har ei jente på 7 1/2år. Hun prøvde minirin i 3 mnd like før sommerferien. Fungerte ikke i det heletatt på henne:/ Er tørr ca 1 natt pr. mnd. Legen mente det ikke var noe vits i å forsøke minirin over en lengre periode en 3mnd, siden det ikke hadde noen virkning på henne..

Vi venter på time til spesialist, ble henvist i april, men har ikke fått time enda:(

Vet om flere som har hatt virkning av minirin da, så kjempebra om det fungerer for gutten deres!:) Lykke til:)

Skrevet

De to neste nettene har hatt uhell:(

Men han skal bare ha en spray med medisin. Noen som vet om det er vanlig med en, eller pleier de ha to? Lurer egentlig på om det er vanligst med tablett, men...

Får håpe det bedre seg etterhvert, har enda troen;)

Skrevet

Jenta vår fikk tabletter. 1. tablett til å begynne med. Fikk beskjed om å trappe opp dosen til 2 tabletter etter 3 uker(tror jeg det var), om hun ikke hadde noen effekt..

Annonse

Skrevet

Vår 8-åring gikk på Minirin i nesten 3 mnd. Vi økte også dosen etter noen uker. Det hadde absolutt ingen effekt annet enn at han etterhvert hadde hodepine hver morgen... :-(

Minirin virker kun dersom årsaken til tissinga er at barnet har for lite av et hormon (husker ikke hva det heter) som nedsetter urinproduksjonen om natta. Hos vår ligger nok årsaken hovedsakelig i at han sover tungt og ikke våkner av at han må tisse. Vi har også prøvd alarmmatte, men han svetter endel og det reagerer matta på. Dermed hadde vi stadige falske alarmer.

Nå er han 9 1/2 og har fremdeles uhell iblant, men jeg antar han stort sett har vokst det av seg.

Skrevet

Eldstemann har prøvd minirin både i nesesprayformat og som smeltetabletter. Ingen av de virket. Her var det alarmmatte med streng oppfølging som gjorde underverker.

Skrevet

Dere andre som har prøvd det ut...hvor ofte har de uhell. Altså da dere søkte hjelp?

Hører noen har uhell et par ganger i uka, og får medisin da. Her er det uhell hver natt, og 2 ganger per natt (minst...).

På 11 dager har han nå kun hatt 3 tørre netter. Og da setter vi ham fremdeles på do før vi legger oss. Meeen, det er jo 3 netter mer enn hva det var før medisin så det KAN jo funke (selv om jeg ikke tror det lenger...)

Skrevet

Bruker han spray eller smeltetablett?

Barnet mitt hadde uhell hver natt omtrent, hvertfall 6 netter i uka..

Prøvde sprayen, ble noe bedre, men fortsatt 4-6 uhell i uka..

Fikk da smeltetabletter, og ting ble gradvis bedre, men det tok tid.. Etter ca 2 mnd var problemet borte.

Jeg vil anbefale deg å prøve smeltetabletter om spray ikke funker, men du må ha tolmodighet for det tar litt lang tid før resultatene kommer.

Skrevet

Ham bruker spray, så tenkte faktisk på å spørre etter tabletter neste gang.

Blir usikker på om han får i seg nok med spray, for føler ikke alltid det kommer så mye inn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...